• CoolJen

Välja kön på barnet?

Om det var så enkelt som att bara trycka på en knapp för att få välja ifall det blir en pojke el flicka när ni blivit gravida, skulle du då välja kön på bebisen?

Om ja, vad skulle du valt just nu och varför?
    Skulle du även vilja välja hur många foster?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Välja kön på barnet?
  • Insatt

Hade jag fått välja hade jag valt flickor 1+1 vid olika tillfällen och kanske en sladdis. Jag vet inte varför jag alltid känt att jag vill ha döttrar, men troligtvis är det en kompensation för att jag själv gjorde min far och mina två närmsta systrar besviken genom att inte ha penis och därför har tänkt att jag ska minsann vilja ha flickor för att visa att det finns de som vill ha dem med.

• smörboll
    Mummyfied skrev 2011-01-05 19:11:48 följande:
    Eftersom det vore att göra det väldigt lätt för sig. De som lever i föreställningen att bara det ena könet är åtråvärt behöver aldrig ställas inför att ompröva sina åsikter/fördomar/rädslor. Man kan tycka att det är förälderns och inividens eget problem, vilket det ju förstås i grunden är, men i ett större perspektiv gör man samhället en otjänst om man lägger värderingar i könstillhörighet.
    ville bara säga att jag håller med dej!
  • Hedebris

ja, men skulle aldrig valt bort ett kön. älskar min son och mina döttrar exakt lika mkt. Men OM man skulle kunna trycka på en knapp vid ett barn till hade jag velat ha en pojke så man har två av varje

egenligen är det trams för det är inte könet som spelar roll. Alla barn är individer och det finns inget som säger att tjejer är så och killar är så...

här hemma är det pojken som är lugn och tjejerna som stirrar bort mitt psyke

• Granat

Ja, det tycker jag vore bra. Alla dessa familjer som försöker gång på gång för att få en flicka eller pojke kunde slippa sätta oönskade barn till världen. Har ni tänkt på alla dessa barn som får växa upp med föräldrar som inte står ut med dem?

• Mummyfied
    Granat skrev 2011-01-06 11:54:12 följande:
    Ja, det tycker jag vore bra. Alla dessa familjer som försöker gång på gång för att få en flicka eller pojke kunde slippa sätta oönskade barn till världen. Har ni tänkt på alla dessa barn som får växa upp med föräldrar som inte står ut med dem?
    Men det löser ju knappast själva problemet i sig. Faktiskt; står man inte ut med sitt eget barn bara på grund av att det har fel könsorgan mellan benen då är man fan inte mogen att vara förälder överhuvudtaget!
  • Naimisen

Man kan ju alltid önska något mer än det andra. Men jag tror inte att det skulle vara bra om man fick välja. Tänk då i dom kulturer där man anser att det är bättre att få söner. Då skulle det bara finnas killar.

• mammamumin

ÅÅ jag skulle absolut bestämma, jag har en pojke nu och skulle hemskt gärna vilja ha en flicka nästa gång!! Men så är jag väl lite kontroll freak, plus att eftersom jag hade preeklamsi med min son så finns det chans att jag får det igen och flickor klarar sig bättre när det föds för tidigt.

• mammamumin
    Mummyfied skrev 2011-01-06 12:03:38 följande:
    Men det löser ju knappast själva problemet i sig. Faktiskt; står man inte ut med sitt eget barn bara på grund av att det har fel könsorgan mellan benen då är man fan inte mogen att vara förälder överhuvudtaget!
    Det finns tyvärr många som inte är lämpliga föräldrar... Jag skulle vilja välja, men som tur är så kan man inte det..
Svar på tråden Välja kön på barnet?