• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • Nu är jag hel
    BelindaL skrev 2011-03-13 10:15:56 följande:
    Också fram Helsingborg och väntar mitt tredje barn med bf om 43 dagar :) Har två killar den ena blir 4 nu i april och andra fyllde 1 i januari :)

Härligt..

Vet du vad det blir???

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • BelindaL
    Nu är jag hel skrev 2011-03-13 10:54:11 följande:

Härligt..

Vet du vad det blir???

Nä vet ej vad det blir men vad som är önskat :)) vill bara det ska vara över snart då det börjar ta på krafterna och jobbigt attt sova..
    Har även legat i lunginflammation i nästan 1månad så kroppen har tagit mycket stryck :P
  • helenkristina
    sandslott skrev 2011-03-13 08:54:32 följande:
    Jag vill väldigt gärna veta och vi ska fråga när det är dags för UL om 2 veckor. Hur långt gången är du? :)
    Grattis får jag säga först!

Jag är i vecka 11 fast jag ser ut som vecka 20 Flört.

När vi väntade vårt första barn frågade vi vår barnmorska om Günter berättade vad det blev för kön och då fick vi reda på att han inte gjorde det. Vi valde efter det att inte kolla upp hos någon annan och idag har vi inte ångra oss för det var verkligen en överraskning på förlossningen.
    Hade Günter talat om könet tror jag vi hade kollat upp det första gången och säkert andra gången med.
  • Nu är jag hel
    helenkristina skrev 2011-03-13 19:17:44 följande:

När vi väntade vårt första barn frågade vi vår barnmorska om Günter berättade vad det blev för kön och då fick vi reda på att han inte gjorde det. Vi valde efter det att inte kolla upp hos någon annan och idag har vi inte ångra oss för det var verkligen en överraskning på förlossningen.
    Hade Günter talat om könet tror jag vi hade kollat upp det första gången och säkert andra gången med.
    Ok, men Gunther gör ju inte Rutinultraljudet i vecka 17-19 längre, det görs på sjukhuset. Och de berättar om de ka se vad det är för kön.
  • sandslott
    helenkristina skrev 2011-03-13 19:17:44 följande:

Tack och grattis själv! Visst är det en överraskning att inte veta fast samtidigt tycker jag det är en enorm överraskning att se vem hon eller han är som bott i magen, även om man vet vilket kön det är. :)
    Det är nog lika härligt vilket som! Att veta eller inte veta alltså.
  • SchumiFerrari

Jag visste inte med nummer 1 men var ändå 100% på att det var en pojke vilket stämde. Nummer 2 kollade vi och jag tyckte det var lika spännande med båda.

• Nu är jag hel

Jag tycker att det skitspännande att se vad som kommer ut även om att jag vet att det är en pojke. Är han ljus eller mörk, har han hår eller inte?? Är han lik syrran eller???

• idel1001

Då flera av oss var sugna på att ses över en fika så ska vi kanske slå till?! Fler än jag som är hemma dagtid? Onsdag?

• SchumiFerrari

Jag ska till Hbg på torsdag. Ska vara på Mammakulan 15.00 slutar jobbet 12.00. 13.00 skulle funka bra för mig..

• Charlisen

Hej allihopa!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Mår för tillfället väldigt bra och en kula har börjat synas. Inga jeans passar längre så idag har jag inhandlat mina första mamma byxor/jeans. Visserligen lite stora i mudden ännu men jag var tvúngen. Man måste ju ha byxor. Hoppas det blir en varm sommar så man kan ha mkt klämningaroch tuniker med leggings.

Skulle berättat på jobbet idag men av olika omständigheter blev det inte så, så nu e planen att berätta på fredag. Så trött på att hålla det hemligt och har redan fått den del kommentarer.... tur att det vita pyamasen man jobbar i döljer mkt.

Om könet går att se på RUL så vill vi veta. Vi e alldeles för nyfikna.  Vi är även väldigt nyfikna på hur den kommer se ut. Nästan alla vi känner tror på en liten rödtott till pojke =)

Jag fikar gärna men kan inte dagtid annat än på helger. Annars efter 17.00 på kvällar. 

Svar på tråden Någon från Helsingborg?