• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • Liiiiina

Gjorde nog lite fel i förra inlägget så jag provar igen :)

Juni
    1 juni: Agda06, andra barnet (4 år)
    3 juni: GodisTokig, andra barnet (4år)
    22 juni: dianmant76, andra barnet 

Juli
    2 juli: Ninnsen, första barnet
    2 juli: Smillie 39 år andra barnet (3år) väntar en pojke
    2 juli: Mitt hjärta är lyckligt, 38 år, andra barnet (6 år) Ska få en pojke
    7 juli: FiaLotta83, 27 år, första barnet
    28 juli: idel1001, 31 år, andra barnet (12år)

Augusti
    24 augusti: LindaKv, andra barnet 
    28 augusti: Svalövsmamma, 24 år, andra barnet (4 år)
    31 augusti: sandslott, 28 år, andra barnet (9 år)

September
     8 september : liana86, 24 år andra barnet
     9 september, Liiiiina, 27 år, andra barnet (1år)
    15 september: Charlisen, första barnet
    25 september: helenkristina. andra barnet (3,5 år)
    25 september: Sugarrush. 32 år första barnet

Oktober
    14 oktober: louisejohanson, 30 år, andra barnet (17mån)
    25 oktober:Älskarlivet, snart 35 (mars), andra barnet. (Första 4 år).
    27 oktober. Alexaa, 26år, första barnet

• dianmant76
    SchumiFerrari skrev 2011-03-15 16:58:51 följande:
    Fika torsdag 17/3-11
    Tid 13:00
    Traffas vid ?

Schumiferrari
    Kan tyvärr nte denna veckan. Nästa vecka kan jag måndag, tisdag,torsdag, fredag...
  • GodisTokig
    Liiiiina skrev 2011-03-15 20:11:22 följande:
    Okej, då kanske det är därför...

Min lilla tjej vägde 3140 g trots att hon var 3 veckor tidig! :)
    Oj! Vilken skillnad mellan våra flickor!! undrar vad hon skulle ha vägt om du gick över tiden 3 veckor istället???
  • Liiiiina
    GodisTokig skrev 2011-03-15 20:57:39 följande:
    Oj! Vilken skillnad mellan våra flickor!! undrar vad hon skulle ha vägt om du gick över tiden 3 veckor istället???
    Haha, jaa, det vill jag inte ens tänka på...
    Marianne gissade på att hon skulle väga runt 3700 g om jag hade gått tiden  ut o det hade nog stämmt ganska bra!
  • idel1001

Tyvärr kan inte jag heller fika just imorgon, men nästa vecka ser tom ut i kalendern!

• Svalövsmamma

Jag är också hemma i veckorna just nu, men med min dotter så måste ta med henne om vi ska träffas i veckan. Tyvärr så har hon nu fått svinkoppor så jag kan inte heller imorgon...

GodisTokig: Vår tjej var också liten. Hon vägde 2765g  och var 45 cm på bf-5 (enligt ul, bf+3 enligt mig och min menscykel). Var på extra ul ett par veckor innan hon kom som visade att hon då vägde 2900... nåt som var ganska långt ifrån... Så undra om de här är lika liten eller om den tar igen allt som storasyster inte vägde :)

• GodisTokig
    Svalövsmamma skrev 2011-03-16 12:10:15 följande:
    GodisTokig: Vår tjej var också liten. Hon vägde 2765g  och var 45 cm på bf-5 (enligt ul, bf+3 enligt mig och min menscykel). Var på extra ul ett par veckor innan hon kom som visade att hon då vägde 2900... nåt som var ganska långt ifrån... Så undra om de här är lika liten eller om den tar igen allt som storasyster inte vägde :)
    Vet du om ni väntar pojke eller flicka?
    Vi vet ju att det är en Lillebror i magen nu.. och när vi var på 3D ul i v27 så vägde han ca 80g mer än storasyster i samma vecka.. Mitt sf mått är dock samma med båda barnen.
    Är inställd på att lillebror kommer vara större än storasyster var när hon föddes... men helst ser jag honom gärna som max 3300g... Gör förhoppningsvis inte så j-a ont då  
    jag har i alla fall köpt någon uppsättning med kläder i stl 44 redan som ett om i fall att... Inte roligt när ALLA kläder var för stora till vår lilla flicka..
  • Svalövsmamma
    GodisTokig skrev 2011-03-16 12:26:46 följande:
    Vet du om ni väntar pojke eller flicka?
    Vi vet ju att det är en Lillebror i magen nu.. och när vi var på 3D ul i v27 så vägde han ca 80g mer än storasyster i samma vecka.. Mitt sf mått är dock samma med båda barnen.
    Är inställd på att lillebror kommer vara större än storasyster var när hon föddes... men helst ser jag honom gärna som max 3300g... Gör förhoppningsvis inte så j-a ont då  
    jag har i alla fall köpt någon uppsättning med kläder i stl 44 redan som ett om i fall att... Inte roligt när ALLA kläder var för stora till vår lilla flicka..
    Nej, vi vet inte det än, är bara i v 17 men ska försöka ta reda på det på rul. Ja, jag kan inte påstå att det va roligt när INGA kläder passade. Vi hade köpt kläder i 50 och 56 (långarmade tröjor, ytterkläder och så i den större storleken) och hon drunknade nästan i dom. Men å andra sidan varade de väldigt länge hehe. Hon är fortfarande liten av sig, både på längden och i vikten. Är nyss fyllda 4 och är 97 cm kort och 14 kg lätt :)
  • GodisTokig
    Svalövsmamma skrev 2011-03-16 12:36:44 följande:
    Nej, vi vet inte det än, är bara i v 17 men ska försöka ta reda på det på rul. Ja, jag kan inte påstå att det va roligt när INGA kläder passade. Vi hade köpt kläder i 50 och 56 (långarmade tröjor, ytterkläder och så i den större storleken) och hon drunknade nästan i dom. Men å andra sidan varade de väldigt länge hehe. Hon är fortfarande liten av sig, både på längden och i vikten. Är nyss fyllda 4 och är 97 cm kort och 14 kg lätt :)
    Ha ha ha.. precis som vår tjej.. fyller 4år i juni.. ligger precis vid 15kg (ibland 14 ibland 15,5 beroende på toabesök o annat) och är ca 98-99 lång/kort
    Men huvudet är det inget fel på.. när vi var på semester i december så tog mannen med henne på toaletten. Först gjorde hon sitt.. och när det var hans tur kom kommentaren "Pappa.. snabba dig nu... Kissa nu med din gamla snopp!"
  • aprilmamma44

Hej Helsingborgare,

jag har en fråga till er, hoppas ni kan hjälpa!!

Hur ser det ut med VUL här i stan?? Jag känner mig orolig, vill inte vänta tills v 18 när man får UL. Jag känner att jag vill veta innan att det verkligen är något där inne och att allt ser bra ut, samt exakt vilken vecka jag är i.

Är det omöjligt att få till ett VUL ( är helt frisk, inga missfall sedan tidigare)?? Kan man någonstanns få till ett privat vul??

tack för er hjäöp=)

Svar på tråden Någon från Helsingborg?