• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • aprilmamma44

tack så mycket för ditt svar!!!!

• liana86
    Svalövsmamma skrev 2011-03-31 12:00:21 följande:

Var på ultraljud i morse och det va helt underbart! Vi hade Anna Steiner och hon var jättetrevlig och noggrann. Vi sa redan från början när hon förklarade vad hon skulle titta efter att hon gärna fick berätta könet om hon såg, och det gjorde hon. Vår POJKE visade upp sig flera gånger och hon kunde peka ut både pung och penis hur tydligt som helst, vi fick även en bild för könet syntes. Det enda fel hon gjorde var att råka skriva ut en bild för mycket men den fick vi ju gratis så det är ett fel vi inte har något emot.

Vad roligt att höra:) grattis till pojken!!
    Jag ska till Anna Steiner nästa vecka. 
  • Madelen b

Då testar jag här ist:) ( tack för tipset sandslott)

Jag och min sambo väntar vårat första barn 12e juli, en liten pojke kommer. Vi bor i centrala Hbg med våra hundar, och jag testar här då jag inte har några vänninor eller bekanta som väntar barn här nere. Alla e klara eller inte börjat än:)
    Och alltid roligt att prata med folk som ligger ungefär lika:)

Är det någon mer än jag som går hos BM på gasverksgatan? Vad tycker ni om dem?

Hoppas det är bra med alla och jag hittar några trevliga att prata med och byta upplevelser och åsikter:)

• dianmant76
    Madelen b skrev 2011-04-03 20:46:23 följande:

Jag och min sambo väntar vårat första barn 12e juli, en liten pojke kommer. Vi bor i centrala Hbg med våra hundar, och jag testar här då jag inte har några vänninor eller bekanta som väntar barn här nere. Alla e klara eller inte börjat än:)

Hoppas det är bra med alla och jag hittar några trevliga att prata med och byta upplevelser och åsikter:)
    Hejsan hej.
    Vad kul att en till hittat hit.
    Jag går oxå på gasverksgatan till bm Aspington. Hade henne när jag väntade sonen och
    ville ha henne igen. Tycker hon är kanonbra och väldigt kunnig. Har ingen aning om hur dom andra är.
    Jag är i v 29 och väntar en liten flicka =)

Kram
  • idel1001

Jag går på gasverksgatan och är mycket nöjd! Har förvisso bara träffat min bm ett par gånger, men träffar en läkare, Mattias, där en gång i månaden och han är fantastisk! Jag väntar barn nr två, 27 juli är han beräknad. Känns som 1a gången då min son är 12 nu.
    Vilken bm har du? Jag har Birgitta.

• FiaLotta83

Jag och min man väntar också det första barnet, den 7 juli!

Jag går också på Gasverksgatan! Trivs jättebra med Ingela som min BM heter! Ska på glukosbelastning den 12 vilket jag inte ser fram emot :(

• sandslott
    Madelen b skrev 2011-04-03 20:46:23 följande:

Vad kul att du kom hit! Vi är många som ska ha pojkar här i tråden... :) Spännande!

Det var ju snack om att träffas, vi får väl se när det blir av!
  • Svalövsmamma

Hej madelen b. Jag går oxå på gasverksgatan men har Britt Åberg som bm. Går även hos henne på akupunktur. Va roligt att vi är några som går där. Ser ni nån som kämpar på med sina kryckor kan ni ju hälsa för det är säkert jag. Är föresten beräknad till den 28 augusti och väntar oxå en pojke.

• dianmant76

Hej alla.
    Tänkte på det här med fika. Denna veckan har jag fullt upp,
    men kan i stort sett alla dagar nästa vecka (förutom torsdag kl:10-11).
    Helst på förmiddagen...
    Vad säger ni??

Kram

• förstis
    Väntar första barnet i September och idag kommit till vecka 14+5. Gjorde KUB:en för ett par veckor sedan och fick ett svar med ökad risk för kromosomavvikelse så i veckan ska vi får göra en amniocentes. Är lite orolig men min älskade sambo är full av tilltro att det kommer visa sig vara en fullt frisk bebis i magen, så jag lever på hans hopp! Vågar inte riktigt ta till mig graviditeten förräns vi vet.
    Jag är 39 år, bor i centrala Helsingborg med min sambo, och väntar som sagt första barnet!

Juni

1 juni: Agda06, andra barnet (4 år)
    3 juni: GodisTokig, andra barnet (4år)
    22 juni: dianmant76, andra barnet

Juli
    2 juli: Ninnsen, första barnet
    2 juli: Smillie 39 år andra barnet (3år) väntar en pojke
    2 juli: Mitt hjärta är lyckligt, 38 år, andra barnet (6 år) Ska få en pojke
    7 juli: FiaLotta83, 27 år, första barnet
    28 juli: idel1001, 31 år, andra barnet (12år)

Augusti
    24 augusti: LindaKv, andra barnet
    28 augusti: Svalövsmamma, 24 år, andra barnet (4 år)
    31 augusti: sandslott, 28 år, andra barnet (9 år)

September
    8 september : liana86, 24 år andra barnet
    9 september, Liiiiina, 27 år, andra barnet (1år)
    15 september: Charlisen, första barnet
    25 september: helenkristina. andra barnet (3,5 år)
    25 september: Sugarrush. 32 år första barnet
    27 september: förstis, 39år, första barnet

Oktober
    2  oktober: Schumiferrari, 32 år, tredje barnet (18 mån, 3 år)
    14 oktober: louisejohanson, 30 år, andra barnet (17mån)
    15 Oktober: Min1,28 år, första barnet
    25 oktober:Älskarlivet, snart 35 (mars), andra barnet. (Första 4 år).
    27 oktober. Alexaa, 26år, första barnet
Svar på tråden Någon från Helsingborg?