• sandslott

Någon från Helsingborg?

Finns det nån mer från Helsingborg som är beräknad sommar/ höst 2011?

• Svar på tråden Någon från Helsingborg?
  • Svalövsmamma

Liiiina: Jag är inte säker men har för mig att om man får för mycket fostervatten (alltså aldeles för mycket) så kan trycket bli så stort att vattnet går. Då kan det bli tal om igångsättning om inte vattnet återbildas snabbt nog osv, så det kan bli ganska allvarligt. Men det finns ju oxå de som läcker fostervatten i flera veckor och ändå föder på utsatt tid, man hålls ju under ständig koll om det händer.

• dianmant76
    Liiiiina skrev 2011-03-24 19:48:11 följande:
    OJJ!!! Det låter ju helt otroligt att det kan öka så mycket på så kort tid!
    Skönt att du fick kollat upp allt o att allt såg bra ut i alla fall...
    Då får vi hoppas att mängden fostervatten inte ökar mer nu och att bebis håller sig lugn där inne :)
    Bra att du får gå på kontroller i alla fall så att man slipper gå o oroa sig allt för mycket.

Förresten vad händer om mängden fostervatten ökar allt för mycket ? Är det farligt ?

Med mig är det bra förutom att jag blir galen på den eviga nästäppan som inte blir bättre av att man nu blivit förkyld också! Någon som har nåt bra tips ? Är beroende av nässpray & det känns inte bra!
    Magen växer och jag känner mig allmänt tjock :) Längtar till RUL så man får se att allt är bra med den lill*
    Riakerna med mycket fostervatten är många bla kan det finnas risker för att matsrupen o magsäcken är missbildade ( inte så i mitt fall.) Trycker på väldigt och kan göra att bebisen föds för tidigt. Det värsta är om vattnet går....då är risken väldigt stor att iom trycket att navelsträngen kommer först och ja....då är det kört.
    Är rätt mycket på läst iom att jag hade alldeles för mycket fostervatten när jag väntade min son.
    Men jag är rättså lugn än så länge...
  • Liiiiina
    dianmant76 skrev 2011-03-24 20:12:26 följande:
    Riakerna med mycket fostervatten är många bla kan det finnas risker för att matsrupen o magsäcken är missbildade ( inte så i mitt fall.) Trycker på väldigt och kan göra att bebisen föds för tidigt. Det värsta är om vattnet går....då är risken väldigt stor att iom trycket att navelsträngen kommer först och ja....då är det kört.
    Är rätt mycket på läst iom att jag hade alldeles för mycket fostervatten när jag väntade min son.
    Men jag är rättså lugn än så länge...
    Oj, va läskigt!
    Då får vi verkligen hålla tummarna att mängden fostervatten inte ökar mer nu!
    Skönt att du känner dig lugn....
  • idel1001

Vill tipsa er alla om Divino salong och spa. Ligger i kopparmölle korsningen. Nu har dem 45 min massage för 200:-, även för gravida! Magiskt!

• sandslott

Jag hade rätt - vi ska få en pojke till!

Hinner inte skriva mer nu men kikar in senare och berättar om vårt möte med Ewy.. ;)

• Mrsstar

suck!!! nu har jag fått min tid till ultraljudet ändrat och ska inte träffa kersti sylvan utan någon som heter Jesper clausen.....Någon snäll kotte som vet något om honom??? Talar han om könet om man vill osv??

Vore superduper tacksam för svar!!!

• Nu är jag hel
    Mrsstar skrev 2011-03-25 18:59:00 följande:

suck!!! nu har jag fått min tid till ultraljudet ändrat och ska inte träffa kersti sylvan utan någon som heter Jesper clausen.....Någon snäll kotte som vet något om honom??? Talar han om könet om man vill osv??

Det verkar som om alla säger könet. Har hört flera i Helsingborg som haft olika BM och alla har de sagt könet.
    Skulle han neka så säg att det är ju konstigt för alla de andra säger könet.
    Oss frågade de direkt om vi ville veta könet.
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Mrsstar

okej, tack för tipset....Ska fråga honom om han inte säger något...

• smillie
    dianmant76 skrev 2011-03-24 19:28:50 följande:
    Hoppas ni sitter ner när ni läser detta,
    Mitt sf mått var redan för stort sist jag var hos bm. Idag (2 veckor senare) har mitt sf mått ökat med 8-9 cm!!! Bm var lika chockad som jag. Hon ringde direkt till lasarettet. Där gjorde dom olika undersökningar. Bebisen mådde bra och var lite större än normalt (men inget att oroa sig för) och jag hade lite för mycket fostervatten, men än så länge är det ändå ok. Dom kände på livmodertappen (gör så jäkla ont) och den var mjuk, men annars ingen förändring nertill. Så det var iaf skönt. Men jag ska gå på kontroller på lasarettet med jämna mellanrum för att hålla koll på allt. Iom att magen växt så mycket finns det risk att fostervattnet ökar sådär pang på.
    Så för min del blir det extra kontroller  hos bm och på lasarettet graviditeten ut, men det är skönt att dom håller koll på en och att dom verkligen lyssnar på mig...

Så detta är vad som händer lilla mig *ler'.

Hur är dte med er alla??
    Vilken  tur att man går till bm så reglbundet ändå.... 8-9cm är ju tokmycket på 2 veckor. Får jag fråga vad du hade i Sf mått då?

Lite extrakontroller känns alltid bra , kan man inte få många av Så länge det inte är ngn fara för barnet.

JAg går in i vecka 27 nu och det år så fort......magen växer så det knakar är mycket större än förra gången. eller så minns det annorlunda
    Den 11 januari kom hon äntligen, vårt underverk......
  • smillie
    Mrsstar skrev 2011-03-25 18:59:00 följande:

Vet inte mer om honom än att han är väldigt vänlig och trevlig läkare, min kompis var hos honom.

Den 11 januari kom hon äntligen, vårt underverk......
Svar på tråden Någon från Helsingborg?