• Pyris

    Min väns hund attackerar andra hundar, hon har den lös

    Vi har en ganska stor hund som gapar o lever rullan så fort en annan människa närmar sig eller går förbi våran tomt. Vi försökte med massa saker men inget av det hjälpte. Folk blev rädda för henne, för det ser ut som om hon ska till att bita dom, för hon låter så illa o flyger upp mot dom, men det ska hon inte.

    Till slut fick vi ett mycket enkelt trick som hjälper jätte bra på henne när vi är ute med henne. När vi möter en människa så säger vi till henne att lägga sig ner. Inte tvinga, utan prata tills hon lägger sig ner. När hon ligger ner så ställer vi oss bara över henne. Inte ett ljud hon ger ifrån sig alls och hon försöker inte ens dra iväg till den mötande. Så lätt det blev.

    Är ni säkra på att hon verkligen försöker bita? För som sagt.. det ser så ut på vår hund också. Men när hon väl får komma fram så är det inget sådant alls, utan hon vill bara hälsa.. fast på ett väldigt framfusigt sätt.

    Har henne däremot aldrig lös då jag inte litar på henne 100% att hon skulle lyssna. Även om hon inte skulle bita någon så skulle det inte vara en trevlig upplevelse för den andra att få en stor hund på sig o kanske dessutom personen i fråga är hundrädd. 

Svar på tråden Min väns hund attackerar andra hundar, hon har den lös