• levandecharader

Vad gör man med picnicbog?

Ja, som rubriken lyder. Vad lagar man för god mat  med picnicbog?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 07:38
    Vad jag har förstått så finns picnicbog också på burk och det är inte det som jag har. Jag har en bit FÄRSKT kött, en styckningsdel som ser ut som ett mellanting av skinkstek och fläskkarré.

Jag har en bit kvar som nu ligger i frysen, så fortsätt gärna tipsa om recept (på det färska köttet )

• Svar på tråden Vad gör man med picnicbog?
  • sissily

riv på rivjärn och lägg på hönökaka och gör pizza. uppskattat av barnen.

• panna cotta

Undvik Picnicbog, det smakar illa :)

• levandecharader
    sissily skrev 2011-01-09 21:56:47 följande:
    riv på rivjärn och lägg på hönökaka och gör pizza. uppskattat av barnen.
    Det är färskt kött det gäller, ej burk!
  • levandecharader
    panna cotta skrev 2011-01-09 21:57:41 följande:
    Undvik Picnicbog, det smakar illa :)
    På vilket sätt då? Eller är det burkvarianten du tänker på? Det här är färskt kött, en speciell styckningsdetalj som heter picnicbog.
  • levandecharader
    Candygirl xxx skrev 2011-01-09 21:50:51 följande:
    levandecharader: Jag brukar ibland skära den i skivor och panera så blir det som schnitzlar eller så skär jag i bitar och gör en gryta. Men det du gjorde lätt gott så det ska jag testa nån dag
    Ah, att jag inte tänkte på det. Egna schnitzlat hade varit gott, det var längesen vi gjorde det
  • levandecharader
    levandecharader skrev 2011-01-10 07:34:01 följande:
    Ah, att jag inte tänkte på det. Egna schnitzlat hade varit gott, det var längesen vi gjorde det
    Jag skriver ju som en kråka....! Schnitzlar, schnitzlar, schnitzlar heter det ju
  • Gurkan

Pulled pork (elelr dragen gris, googla finns massor av recept!)
    Det tar tid men det blir så otroligt gott!

Sen serverar man det i t.ex. pitabröd med sallad och såser eller med ris eller ja vad man nu önskar!

• levandecharader
    Gurkan skrev 2011-01-10 07:40:37 följande:
    Pulled pork (elelr dragen gris, googla finns massor av recept!)
    Det tar tid men det blir så otroligt gott!

Sen serverar man det i t.ex. pitabröd med sallad och såser eller med ris eller ja vad man nu önskar!
    Tack, det åt jag häromdagen gjord på fläskkarré. Men att det funkar alltså lika bra att göra på P.N.bog är ju bra att veta. Jag ramlade nämligen över det för 20:-/kilot i affären häromdagen och tänke -varför inte?!
  • Gurkan
    levandecharader skrev 2011-01-10 07:52:34 följande:
    Tack, det åt jag häromdagen gjord på fläskkarré. Men att det funkar alltså lika bra att göra på P.N.bog är ju bra att veta. Jag ramlade nämligen över det för 20:-/kilot i affären häromdagen och tänke -varför inte?!
    Jag ramlade över det innan jul för 40 r kilot vilket också är billigt så jag stoppade det i frysen för att fundera på vad jag skulle göra och hittade att man kunde göra pulled port på bog med. Har aldrig gjort pulled pork innan men då jag är föräldraledig och den sköter sig själv i ugnen så var 6-7 timmar inga större problem. Och gott var det!
  • levandecharader

Mmm, det är gott med pulled pork

• panna cotta
    levandecharader skrev 2011-01-10 07:32:51 följande:
    På vilket sätt då? Eller är det burkvarianten du tänker på? Det här är färskt kött, en speciell styckningsdetalj som heter picnicbog.
    Ja, då var det en annan femma. Undvik den på burk = urk. 
Svar på tråden Vad gör man med picnicbog?