Högt IQ.
Va dig själv vetja :) finns många utan högt IQ som inte heller passar in och många med normalt IQ som inte heller känner att de passar in. Jag tror det är en högst normal känsla.
Va dig själv vetja :) finns många utan högt IQ som inte heller passar in och många med normalt IQ som inte heller känner att de passar in. Jag tror det är en högst normal känsla.
Var kollar man sitt iq utan att måsta betala för det eller bli medlem på någon sida? hittar inte något som verkar vettigt
). Gymnasiet gled jag igenom. Pluggade i stort sett aldrig vare sig i grundskolan eller gymnasiet. Utmärkte mig inte på något sätt utom att jag hade väldigt bra resultat på proven. Var ganska blyg och tyst. Men sedan när jag läste vidare på en högre utbildning ett halvår la jag på ett kol. Och nu blev en del av lärarna irriterade på mig! Jag fattade verkligen ingenting, det var ju inte så att jag ifrågasatte eller provocerade. Jag kom helt enkelt bara igång med att våga prata och svara på lektionerna. Mina klasskamrater noterade samma sak och begrep inte heller vad det var frågan om.Bör man låta sitt barn hoppa upp ett par klasser eller är det bättre att låta dem få spendera tid med barn i sin egen ålder och låta dem utveckla sitt sk. eq?
fick jag lära mig på neurologin på universitetet *skratt* det gjorde mig ltie deppig då jag är över 20 nu och plasticiteten inte är till min fördel längre.
Ingen som har några tips på hur man som förälder bör bemöta skola och andra institutioner på ett bra sätt om ens barn är begåvade? ;)