• Anonym

Högt IQ.

Anonym skrev 2011-01-11 22:03:08 följande:
    Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag.  
    Om du hade varit en av de 6 hade du vetat att jag inte pratade om Mensa Skrattande 
    Sen är du troligen inte man och heter Jola va
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jola_Sigmond
    http://www.metro.se/se/article/2007/03/02/13/4746-23/index.xml
    http://www.smart-kit.com/s887/upcoming-interview/
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-11 22:10:09 följande:
    Om du hade varit en av de 6 hade du vetat att jag inte pratade om Mensa Skrattande 
    Sen är du troligen inte man och heter Jola va
    en.wikipedia.org/wiki/Jola_Sigmond
    www.metro.se/se/article/2007/03/02/13/4746-23...
    www.smart-kit.com/s887/upcoming-interview/
    Tror du på fullaste allvar på det du skriver? My God... Du inser inte att det finns sådana som  a) sannolikt  inte känner till sin fulla potential eller b) inte vill ge sig tillkänna? Men lev du vidare i ditt lilla liv med dina villfarelser om det gör dig lycklig. Jag bjuder på det.
  • Anonym

Gjorde nyss IQ test blev chockad har 95 i IQ måste vara riktig dålig haha eller va tycker ni?

• Anonym

De som vill vara anonyma har väl alltför många gånger mötts av fördomar, misstänksamhet och avundsjuka. Därför vill de inte vara offentliga när de berättar om sitt IQ. Tråden handlade ju faktiskt om hur människor med högt IQ ska hantera känslan av att vara avvikande (de som känner så) så varför är det så många här som gör sig lustiga över intelligenta människor? Starta en egen tråd med rubriken "Vi normalbegåvade som retar oss på dem med högt IQ".

• Anonym
    Missimo84 skrev 2011-01-11 23:03:11 följande:
    95 hör till norm. Men ett test på nätet är inte så tillförlitligt
    Antar att testet anonym tog inte var gjord av ngn med proffession cid den här tidpunkten
    Upp till typ 130 ska väl vara normalt och ner till 80 om jag kommer ihåg rätt, (ta det med en nypa salt)
    Har för mig man behöver typ 50 för att kunna andas hehe
    Haha ojdå o jag som betalade mer än 10kr för o göra testet suck haha
  • Anonym

Jag vet en tjej som är smart nog att vara med i Mensa. Hon jobbar på Ica.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-11 22:56:59 följande:
    Gjorde nyss IQ test blev chockad har 95 i IQ måste vara riktig dålig haha eller va tycker ni?
    De som ja blev mest chockad är att jag chansade på väldigt många ,men fick endå så "högt" Skrattande
  • Anonym

Det är ju inte heller så ovanligt att intelligenta människor har drag av asperger (utan att kvalificera sig för en diagnos) så det kan ju också vara en förklaring till de sociala svårigheterna. Eller att man haft en förskräcklig barndom. Eller inte fått gehör för sin intelligens i skolan, blivit understimulerad, mötts av andras hån och avund och till sist fått problem med självkänslan.

Jag har inte mätt mitt IQ, men skrev 2.0 på högskoleprovet. Min sambos bror gjorde också det, samt en killkompis. Ingen av oss har "lyckats" särskilt bra på arbetsmarknaden utan har jobb som vi är grymt överkvalificerade för. I mitt fall pga dålig självkänsla och för min svåger pga asperger drag. Killkompisen har för mycket neuroser för att lyckas bra med något.

• Anonym
    Anonym (IQ 225) skrev 2011-01-11 23:13:03 följande:
    Varför jag hänger på FL? Jo därför att jag finner det otroligt fascinerande eftersom min egen tillvaro uppenbarligen är så olik de flesta andras. Så för mig är ett besök på FL att vara gäst hos verkligheten...
    "gäst hos verkligheten".... Vill du påstå att ditt liv är så annorlunda än andras pga ditt höga IQ? Själv anser jag att mitt liv är som andras men däremot har jag en större förståelse för de med lägre IQ och EQ...
  • Anonym
    Anonym (alla är unika) skrev 2011-01-11 23:32:38 följande:
    Det jag kan uppleva jobbigt är att jag tänker så otroligt mycket och så snabbt. Med åren (närmar mig 40 nu) har jag lärt mig att göra mig långsam för andra.

Jag hinner tänka på fem saker och finna en lösning under samma tid som många andra hinner lösa en sak (beror förstås på vilket ämne det handlar om, jag är absolut inte bra på allt) och det störde mig mycket mer förr.

Nu ägnar jag den tiden åt att studera människorna istället Väntar ifatt dem helt enkelt
    Vad kan det vara för saker? Många skriver om liknande erfarenheter och jag skulle jättegärna få konkreta exempel på vad det kan vara för problem och saker som ni löser så mkt snabbare än normalbegåvade.
Svar på tråden Högt IQ.