• Filbunke

Sjösjuk av mitt hem!

Jag blir yr i huvudet till tusen av att vistas på övervåningen av vårt hem. Vi har precis köpt huset och golvet är vint och skevt. Hur ska jag kunna leva med detta?  Vad ska jag göra, vill ju inte vara sjösjuk resten av mitt liv liksom .

• Svar på tråden Sjösjuk av mitt hem!
  • lokisse

borde ju ga att lösa med vita vägar tex där man ser vad det är som är snett

Nej det tror jag inte!
  • saltflingan

Fixa golvet? 

Låter helt hemskt. Är ni händiga kan ni fixa det själva annars får ni ta dit en snickare för inte kan du vara sjösjuk i ditt eget hem!   *stackare*

• Filbunke
    lokisse skrev 2011-01-10 16:54:57 följande:

borde ju ga att lösa med vita vägar tex där man ser vad det är som är snett

Väggarna är ljusa. Förstår inte hur det skulle få golvet helt plant :-S.
    saltflingan skrev 2011-01-10 16:58:08 följande:
    Fixa golvet? 

Låter helt hemskt. Är ni händiga kan ni fixa det själva annars får ni ta dit en snickare för inte kan du vara sjösjuk i ditt eget hem!   *stackare*
    Uj, vi har båda tummen mitt i handen när det gäller sånt. Men jag förstår din poäng .
  • BuoBä

Har du dålig balans rent generellt? I så fall kan det hjälpa att träna upp den.

• lokisse
    Filbunke skrev 2011-01-10 17:02:31 följande:
    Väggarna är ljusa. Förstår inte hur det skulle få golvet helt plant :-S.
    saltflingan skrev 2011-01-10 16:58:08 följande:
    Fixa golvet? 

Uj, vi har båda tummen mitt i handen när det gäller sånt. Men jag förstår din poäng .
    nä golvet blir inte planare av det men du mar kanske mindre illa. Solig
    Nej det tror jag inte!
  • Cornellia

Öva.

Om man kan öva bort vanlig sjösjuka så borde det väl funka på den här sorten oxå?

• lokisse

en hjälp kan oksa vara att mala en "horizont" ett vagrätt streck längs väggen alltsa inte ett som följer golvet utan ett som är riktigt rakt. man kan ju använda en bord eller liknande

Nej det tror jag inte!
  • saltflingan
    Cornellia skrev 2011-01-10 17:05:24 följande:
    Öva.

Om man kan öva bort vanlig sjösjuka så borde det väl funka på den här sorten oxå?
    Hur sjutton övar man bort sjösjuka??

Det är ju de som har ett väldigt bra balanssinne som drabbas av åksjuka, inte de som har ett dåligt.
  • Filbunke
    BuoBä skrev 2011-01-10 17:04:17 följande:
    Har du dålig balans rent generellt? I så fall kan det hjälpa att träna upp den.
    Hm, min sambo har bra balans och han blir sjösjuk av att åka stor färja. Jag har dålig balans i och för sig.
    lokisse skrev 2011-01-10 17:04:39 följande:
    nä golvet blir inte planare av det men du mar kanske mindre illa. Solig
    Jaha, du menar så . Nu är ju väggarna vita och det verkar inte fungera. Jag har varit yr sen vi flyttade hit och trodde först det var stress, men det har varit pga snett golv hela tiden .
    Cornellia skrev 2011-01-10 17:05:24 följande:
    Öva.

Hm, jag får söka mer info om sådan träning tror jag. Tack!
  • Filbunke
    lokisse skrev 2011-01-10 17:10:57 följande:
    en hjälp kan oksa vara att mala en "horizont" ett vagrätt streck längs väggen alltsa inte ett som följer golvet utan ett som är riktigt rakt. man kan ju använda en bord eller liknande
    Eftersom vi har snedtak så har jag redan en horisontell linje att stirra på, det hjälper inte.
Svar på tråden Sjösjuk av mitt hem!