Inlägg från: Sammet |Visa alla inlägg
  • Sammet

    Laktosfritt Allévo?

    Jag är laktosintolerant men klarar vissa laktosprodukter. Jag trodde jag skulle klara ett par påsar Allévo om dagen kombinerat med bra kost. Men efter 3 dagar så är magen i uppror....
    Jag har hallon/banan shake och potatis/purjolöksoppa.
    Finns det någon av produkterna som är laktosfri eller har mindre laktos i sig?

  • Svar på tråden Laktosfritt Allévo?
  • Sammet

    Aha!
    Tack för ditt svar! Jag har inte lärt mig detta riktigt än...
    Det vore lite trist att avbryta helt nu
    Jag ska leta mig fram till Vivecas tråd och fråga där.

  • Sammet
    helen78 skrev 2011-01-14 14:35:57 följande:
    Har du provat med Lactrase? Kapslar som man tar i samband med laktosmat, hjälper kroppen att hantera mjölksockret. Finns på de flesta apotek.

    Är själv laktosintolerant, men det funkar bra för mig med dessa kapslar :) Tråkigt när magen bara strular för en!! Lite sent svar men vet inte om du fick svar på anrda tråden och jag är nyss registerad medlem..
    För mig funkar det inte med lactrase när jag äter laktosmat hela tiden. Magen måste vila trots lactrasen.
    Jag fick råd av Allévos viktcoach i hennes tråd hur jag kunde äta kombinerat under dagarna.
    Barerna har tydligen lägre laktosinnehåll.

    Jag har ätit enligt viktcoachen och nu går det mycket bättre. Kommer nog att ta en eller två Allévopausdagar då och då men ändå äta vettigt. Så får magen min vila helt.
Svar på tråden Laktosfritt Allévo?