• Anonym (ella)

Någon som testat propavan

Har fått propavan utskrivet då jag inte sover på nätter utan kan vakna 10-15 ggr på en natt, testat Zoplikon som bara gör att jag somnar men hjälper inte mot att jag vaknar hela tiden.

Vet att sömnmedicin inte är bra, men det är inte bra att jag aldrig någonsin sover ut. Äter även fluoxtein pga bulimi och depression.

Har propavan hjälpt er?
    Biverkningar?

• Svar på tråden Någon som testat propavan
  • 1malle

Jag åt dem innan jag fick veta att jag var gravid pga smärtor i rygg o axel..
    Slutade direkt när jag testade plus...
    Vet att de kan skrivas ut nära inpå förlossningen för att man ska kunna vara utvilad till förlossningen...men jag är ändå tveksam till om jag skulle vilja ta dem...

• 1malle

Jag kan tillägga att jag sover väldigt illa och alldeles för lite men det är ett val jag gör för min bebis skull...

• KAH

Jag var inte alls förtjust i propavan, var väl cirka 5 år sedan jag åt dom. Kände mig groggig dagen efter, dom passade väl helt enkelt inte mig. Fick också ta en ganska hög dos för att ens kunna somna.

Å andra sidan är ju Propavan bättre än traditionella sömnläkemedel med diazepam (till exempel Rhohypnol och Nitrazepam) som är starkt beroendeframkallande. Pröva dig fram!

• Krodan

Jag sov väldigt gott på propavan, men blev väldigt bakis dagen efter.

• tolallik

Jopp, propovan hjälpte mig. Somnade med en gång på dom så fort dom hade verkat in. Det enda negativa med dom var att man blev mer drogad av dom i början än sömnig. Men det gick över sen när man har tagit dom några gånger.

• lycka79

Jag har propavan och de funkar bra på mig! Oftast så räcker det med en halv tablett så blir jag som en klubbad säl. Är lite groggy precis när jag vaknat dagen efter, men det går över på en kvart. Testa en halv tablett först, innan du tar en hel, för det kanske räcker och så märker du ju dessutom om du får biverkningar (alltså, typ baksmälla dagen efter) och hur de känns.

• Wyrm

Jag upplevde inte Propavan som ngn bra sömntablett. Jag har haft problem med att jag vaknar flera ggr per natt och har mycket svårt att somna om. Med Propavan vaknade jag iaf men var helt groggy i huvudet och gick in i saker´och gjorde illa mig men jag kunde iaf inte sova. Och morgonen efter kände jag mig också bakis och tröttare än vanligt.

• 1978nettan

jag avskyr propavan. jag får jättemycket spring i benen och kan inte sova pga av det. jag skulle inte tagit dom för 10000:- ens

• Anonym (ella)

skall hämta propavanen idag och testa ikväll, rädd för alla biverkningar man verkar få Men samtidigt måste jag få sova också, det fungerar inte att jag vaknar 10-15 ggr per natt eller mer.

Svar på tråden Någon som testat propavan