• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • brokig
    trz skrev 2011-08-16 14:20:57 följande:
    Nágon som beställt goodiebaby eller vad det nu hette frán facebook?
    Bra grejer i?
    varning för denna! Salus Ansvar har irngt mig flera gånger om dagen hela sommaren pga jag beställde denna. 2 engångshaklappar, 2 blöjor, 1 paket kleenex, 1 mama och en mellanmålsbar. Inte värt den galna telefonterrorn...
  • sarismaris
    brokig skrev 2011-08-16 15:35:10 följande:
    varning för denna! Salus Ansvar har irngt mig flera gånger om dagen hela sommaren pga jag beställde denna. 2 engångshaklappar, 2 blöjor, 1 paket kleenex, 1 mama och en mellanmålsbar. Inte värt den galna telefonterrorn...
    Oj då...jag som beställde ett sånt paket igår.. Men har du svarat och sagt att du inte är intresserad?? Då måste de väl sluta ringa!?
  • Aina1990

Jag har oxå fått den boxen, men mig har dom inte ringt.. än i alla fall. (fick den för ca 1½månad sen)
    Men däremot är jag kund där sedan innan, så kanske därför dom inte ringer.

Däremot ringde trygga hansa nyss från pampers boxen och vill erbjuda 6månader gratis försäkring.
    Men jag kände att jag inte ville ta beslut om någon försäkring över telefon osv så jag sa att vi inte var intresserade av varken försäkringen eller information över mejlen, då vi "redan har kollat på försäkring och nästan bestämt oss"
    "Nej, det är ju ditt beslut om du vill ha någonting gratis eller inte." fick jag som svar.

Lät inte som jag skulle bli besvärad igen

• Kelsson1

Aina1990: Bara tips men gratisförsäkring kan du teckna flera av och få ersättning från alla om något skulle hända...

• Aina1990

Jo..sant det där om gratis försäkringar, tänkte inte på det.

Men jag vågar inte "teckna" något över telefon då jag är rädd att missa något i det "fin stilta".

• Kelsson1

Aina: Tror att det är rätt ok att ta det per telefon när det är gratis. Annars kan du alltid gå in på deras hemsida o läsa. VI har Trygg o Hansa på alla våra försäkringar o kan intyga att de är seriösa om inget annat

• Aina1990
    Kelsson1 skrev 2011-08-16 17:19:47 följande:
    Aina: Tror att det är rätt ok att ta det per telefon när det är gratis. Annars kan du alltid gå in på deras hemsida o läsa. VI har Trygg o Hansa på alla våra försäkringar o kan intyga att de är seriösa om inget annat
    Okej, men det största hindret är att jag inte vill bli uppringd.
    Och vill inte behöva ta stressande beslut över telefon, därför är det alltid nej från min sida till telefon försäljare...
    Jag föredrar att gå in på internet och läsa... Solig

För övrigt har jag inte blivit kontaktad av något annat försäkringsbolag genom boxarna och ingen har varit jobbig (än).
  • Vår tur nu

Det är väldigt sunt att inte teckna över telefon bara för att det är "gratis", ibland klipper de ihop samtalen så att de får ett ja på något man inte sagt ja till och vips får man hem världens räkning. De brukar även presentera saker som "gratis" och sen tillkommer frakt och expavgifter samt att man är tvungen att köpa ditt och datt... Dock brukar de vara lite lugnare när man har att göra med stora "kända" bolagen som är rädda om sitt rykte...

• brokig

Jag svarade i början på juli och då sade jag att jag var på semester och vi kom överens om att de skulle kontakta mig igen i början på september då jag var tillbaka hemma. I min värld är det inte september än och vad de velat alla dagar sen dess vet jag inte...

Goboken är för övrigt det enda företag som hört av sig upprepade gånger efter att jag fått babyboxen, men inte DAGLIGEN.

TryggHansa har ringt en gång och övriga har skickat några mejl.

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!