• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • Kelsson1

Aina: Förstår dig fullständigt.

sandra: Som jag sa så är Trygg o Hansa seriösa o hittar inte på något hyss!

• Smillas mamma

Har också fått salus ansvar goodie baby, men ingen som ringt därifrån. Däremot har de ringt från nån tidning typ vi föräldrar eller nåt ett antal gånger, var tvungen be dem återkomma första gången de ringde för jag hade inte tid att prata, de har ringt upprepade ggr sedan dess men jag har inte hunnit svara. Goboken gäller det att vara snabb och stoppa- de väntar inte ens tills din bebis fötts innan de skickar fler paket. Jag var bortrest och fick plötsligt ett mail att de skickat ett paket, jag ringde dem genast och skällde för att de vet min bebis BF och jag förstår inte att de skickar i förväg på det sättet, tänk om ngt händer liksom? De sa att de skulle stå för returfrakt och stoppa allt, tyvärr gick min postvakt och hämtade paketet i alla fall så det var onödiga 199 kr, men så kan det gå.. Trygg Hansa har inte ringt mig, däremot ringde jag dem och bad dem skicka en person så vi kunde gå igenom våra försäkringar, vi hade våra hos dem innan iallafall och jag hsr frågat runt överallt och alla i princip säger att TH r bäst. Vi tecknade tryggabarn och tryggabarnPlus, jag har deras gratis gravidförsäkring sedan tidigare och borde teckna vänta barn för säkerhetsskull men vet inte om vi kan skrapa ihop 1050 till det.. TH tryggabarn är gratis de 6 första månaderna.. Jag råder alla att ge sig in i försäkringsdjungeln INNAN man får gravidhjärna och inte orkar jämföra de olika bolagen osv. Ett annat tips är att fixa Faderskapserkännandet innan förlossningen, var ute i god tid! Vi var för sent ute och måste nu släpa vår bebis med oss till soc för att intyga att min sambo är fadern..

• GrodanSkrutt

"Faderskapserkännandet innan förlossningen, var ute i god tid! Vi var för sent ute och måste nu släpa vår bebis med oss till soc för att intyga att min sambo är fadern"

Hur gör man detta innan?

• Muminstjej
    GrodanSkrutt skrev 2011-08-17 15:40:28 följande:
    "Faderskapserkännandet innan förlossningen, var ute i god tid! Vi var för sent ute och måste nu släpa vår bebis med oss till soc för att intyga att min sambo är fadern"

Hur gör man detta innan?
    Man ringer till soc och berättar att man vill boka en tid för detta.
    Vi ska också göra det innan förlossningen. Det rekommenderade våran BM oss. Skönt och ha det gjort!
  • GrodanSkrutt
    Muminstjej skrev 2011-08-17 15:54:41 följande:
    Man ringer till soc och berättar att man vill boka en tid för detta.
    Vi ska också göra det innan förlossningen. Det rekommenderade våran BM oss. Skönt och ha det gjort!
    Ahh, vad bra - tack för tips!!
  • Smillas mamma

Grodan skutt- tänk på att ringa i god tid för att boka in detta, när vi ringde (1 1/2 vecka före BF) så fanns det inga tider kvar och vi tvingas vänta tills hon är född för att ringa igen och boka tid.. :( surt.. Vi fick inte ens prelboka en tid nu.,

• GrodanSkrutt
    Smillas mamma skrev 2011-08-17 20:02:16 följande:
    Grodan skutt- tänk på att ringa i god tid för att boka in detta, när vi ringde (1 1/2 vecka före BF) så fanns det inga tider kvar och vi tvingas vänta tills hon är född för att ringa igen och boka tid.. :( surt.. Vi fick inte ens prelboka en tid nu.,
    Tack, det ska vi göra - undrar hur tidigt de går att göra?
    Vi har BF 9 nov, v 28 (27+6)

Jag har hämtat ut Babyboxen från Babyproffsen, varit där två gånger innan & försökt men de hade inga paket då, nu sist när vi var där så fanns boxarna men de hade inga blöjhinkar & visste inte riktigt om de skulle komma med nästa leverans eller inte....
    Är den där hinken bra eller ska jag strunta i det? Lite tröttsamt att åka in & fråga, fråga, fråga..
    Har nu när jag kollat flera babyaffärer fatat otycke för Babyproffsen med deras utbud :( Trodde de var bättre...
  • brokig

Vår blöjhink står oansvänd ännu så länge (barn 3,5 månad), eftersom de små bebisarnas bajs inte luktar särskilt mycket och de bajsar så ofta kändes det dyrt och önödigt med kapslarna. Kan dock tänka mig att man kan uppskatta det när bebisen börjar äta mat och får ett bajs som formligen stinker.

• angelicaan

Fluffskalle: Var in häromdan o höstkollektionen är urgullig! Hade svårt att låta bli (vill inte handla än då vi får i januari)!

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!