• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • Honken

Bra info! Spar denna i favotiter tills det är dax att beställa!

• snooky
    memilsmamma skrev 2011-08-18 11:59:45 följande:
    i vår kommun behöver man bara åka dit och skriva på om man är särbos. Är man sambos så skickar de hem papprena, så ring och kolla hur det är i er kommun, tror annars att Bm vet.
    om man är gift behöver man skriva på då? eller blir han automatiskt pappa?
  • Rakkaani

Vad ni än gör, skriv inte erat nummer... Vi föräldrar kommer att ringa sönder er genom sitt system.

Jag avbeställde allting.. de ringde varje dag, flera gånger om dagen, både på dagen och på kvällen och det var heeeeelt tyst i luren. 

• Muminstjej

Mig har inte Allt för föräldrar ringt en enda gång.

• angelicaan

Snooky: är man gift är det hans unge. Stenåldersregel ;)

• snooky
    angelicaan skrev 2011-08-18 21:46:06 följande:
    Snooky: är man gift är det hans unge. Stenåldersregel ;)
    ah tack :) vi va inte gift när vi fick dottern så då fick vi skriva på. men jag va osäker på hur de funkade nu. men då behöver vi inte bry oss om det då :)
  • giraffas
    Jin skrev 2011-08-02 10:50:44 följande:
    Är det någon som vet om Liberos startpaket delas ut i Falun? Om inte, så tänkte jag nog göra som brokig skrev att kontakta kundtjänst innan BF!
    Födde i falun förra fredan. Den 12 då fick man bara babybagen. 
  • angelicaan

Snooky: hehe. Ja. Rolig regel det där. Gifta är inte benägna till otrohet men det är tydligen ogifta ;P

• QueenEM

sicken otur många av er haft av telefonförsäljare, aldrig någon som ringt mig. Eller jo, trygghansa EN gång. Jag gick med på att träffa en snubbe och han berättade om alla olika försäkringsbolag och trygghansa är absolut bäst när det gäller barnförsäkringar, dom är inriktade på barn och vuxnas försäkringar. Är sjukt glad att jag inte bara tecknade en försäkring hos Folksam bara för att vi har allt annat där, för dom har jätte dålig barnförsäkring. Så jag tycker ni ska svara och lyssna på vad trygg hansa säger, dom fem minuterna jag pratade med honom i telefon och hembesöket är så värt i slutändan om något skulle hända min lilla bäbis, för nu är hon bäst försäkrad!

Jag behöver inte beställa mer gratis saker för min bäbis är redan här, men fortsätt gärna skirva här och sprid vidare.. Gratis är bäst. Och skulle de va så att ni hittar gratis saker som gäller när barnen är ute ur magen, skriv in de här också.. man är ju inte alltid gravid ;)

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!