Inlägg från: Madolin |Visa alla inlägg
  • Madolin

    Vi som fått barn i Februari 2011

    Lakanen testa amningsnappar, dem hjälper till viss del. Jag hade jäkliga besvär med mitt första barn, det är hemskt, lider med dig! Smörj in dem med bröstvårtskräm regelbundet också.

  • Madolin
    Kakandi skrev 2011-02-15 23:21:27 följande:
    Tack snälla ni för råden, men de flesta har jag redan provat. Purelan har jag använt flitigt, även amningsnapp. Däremot snäckskal? Vad är det för något?
    Alfons har haft svårt att ta ett bra tag också, drar in underläppen. Han gick ner rätt rejält i början men idag var vi på BVC och han har genom ersättningen äntligen gått upp över födelsevikten 1 och en halv v efter födelsen.
    Jag har låtit bli att amma nu i 3 dagar, hu vad hemskt det låter, men brösten var helt förstörda och jag bröt ihop vid varje amningstillfälle, så ingen mår ju bättre av den stress det blir när man ammar.
    Min tanke är att jag ska försöka börja handmjölka i morgon, kanske pumpa föriktigt senare och sen amma om det inte gör alltför ont... men jag vill inte ha ångest som jag kännt ibland tidigare...

    Lider med er andra som haft problem...Stackare.. hoppas han blir bättre, Ring BVC om det inte blir bättre. Tufft för dig som är hemma själv första dagen. Själv har jag min första dag ensam i morgon.
    Kakandi jag antar att dom menar att de sk "snäckskalen" är vårtskydd man sätter på bröstvårtorna med lufthål så att bröstvårtorna andas och läker mycket snabbare. DOM E KANON! http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=v%u00e5rtskydd sådär ser dom ut, ett måste!
  • Madolin
    Ferbruaribarn skrev 2011-02-17 08:38:29 följande:
    Lördagen den 12/2 kom lilla HjärtaEllaHjärta till världen!Skrattande
    3040g och 47cm lång!

    Vi skulle in på ett läkarbesök på torsdagen, för att eventuellt bestämma angående igångsättning på fredag.
    Men dom tyckte inte att det fanns anledning att vänta, så läkaren frågade mig "vad gör du idag?" inget...
    och så efter någon timma så var allt igång! Jag öppnade mig ganska fort till 6 cm men kom inte längre på tre dygn. Efter ballongkateter, hål på hinnorna och värkstimulerande dropp, och sovdoser på nätterna och ny igångsättnin varje morgon. Så på lördagen kl 15 beslutades de att det skulle bli ett kejsarsnitt.
    Så i lugna former kom hon till världen kl 15:50 på lördagen..
    Nu är hon äntligen här i alla fall våran underbara dotter!!!!!! Skrattande
    Men gud vad läskigt, det lät som min historia som jag mailade dig. Snacka om snarlik förlossning alltså. Men ut kom nått underbart grattis till lilltjejen!!
  • Madolin
    Kakandi skrev 2011-02-21 13:03:58 följande:
    Usch vad jag är avundsjuk på er som kan amma. Det skär i hjärtat på mig. Nu har bröstvårtorna läkt ihop och jag har pumpat sen i torsdags. Jag försöker få Alfons att suga på mina bröst, men jag fattar det inte.. han kan bara inte få tag om bröstet. Ibland funkar det på höger, men absolut inte på vänster. Han bara söker och söker och blir förbannad och jag jobbar för att hjälpa honom hitta rätt, men vi får inte till det. Jag prövar att ge honom lite ersättning innan så han inte ska vara så otålig, hungrig och bli arg så fort, men det hjälper inte. Jag känner mig så värdelös... Jag vill ju så gärna få amningen att funka igen. Gråter

    Gud vad jag lider med dig för jag vet precis hur det är. Ta kontakt med en amningsmottagning och se till att få hjälp på en gång! Min bvc sköterska fick komma hem till mig och hjälpa till och det blev faktiskt bättre sen. Se till att lufta bröstvårtorna med vårtluftarna jag länkade till sist för det krävs om man vill att såren ska läka riktigt.

    lycka till

  • Madolin
    Röd ros skrev 2011-02-24 20:56:12 följande:
    Ni som ammar; ammar ni från båda brösten varje gång? Lex äter bara från ena sen e han mätt. Vilket resulterar i att det tokspänner i andra bröstet....
    Så gjorde Alvin med i början för jag hade så överdrivet mycket mjölk... men efter några dagar kommer spänningarna avta då brösten "vant" sig vid amningstillfällena... Men jag vet, det är inte skönt när det spänner, jag gick runt med uppsamlare i behån

    Jättesöt kille, grattis!!!!
  • Madolin

    Alltså man blir ju knäpp av att se alla fina barn här, jättegrattis till er! Bf + 2 idag och ingen känning än..

  • Madolin
    ja88 skrev 2011-03-04 19:14:29 följande:
    Adrian har sen igår blivit alldeles full i små röda plitor i ansiktet! Verkar inte klia eller störa honom på något vis... han har dem inte nån annanstans på kroppen.


    Hormonplitor, eller? Nojiga morsan har såklart googlat och har läst om atopiska eksem och såna otäckheter... men hormonplitor är väl jättevanligt och ska enligt flera sidor ofta vara värst runt en månads ålder...?
    Bara lugn! Det hade Alvin när han var runt månaden med. Han hade EXTREMT mycket, var nästan helröd i ansiktet. Fick någon liten burk på BVC med kortisonsalva har jag för mig att det var och det försvann rätt fort. Så kontakta dom, men dom är inte farliga så oroa dig inte. Men det är ändå läskigt, klart man bli nojig!
Svar på tråden Vi som fått barn i Februari 2011