Gravid.. Min katt låter mig inte få sova..
Kattfan håller på varenda natt och härjar. Bor i en liiten etta på 34 kvm. Han lyssnar inte för fem öre på mig när jag säger till honom. På dagen är han världens mysigaste. Men så fort jag ska gå och lägga mig börjar han och jag får hela tiden hålla på att ryta till åt honom i 1,5-3 timmar innan jag får sova. Ska upp i morgon och prata om en eventuell praktik, men kl är snart 2 på natten och jag har inte fått sova nånting.
Är gravid och känner att det blir obehagligt i magen när jag blir arg på katten och inte får sova. Jag stressar upp mig och får ont i magen.
När han var mindre var han betydligt lugnare på nätterna. Jag har såna hemska tankar om katten när han håller på som mest. Jag tror att det kan bli bra bara jag får en större lägenhet, men det kommer inte ske än på ett tag. Vill inte ge upp om att han kommer bli lugnare med tiden. Har haft katter tidigare många gånger. Men av olika skäl har jag aldrig haft dem mer än 1-2 år. Känner mig så misslyckad om jag måste ge upp honom också. Och känner att om jag inte lyckas ha en katt... hur fan ska det då gå med liten i magen??? =(
Vad ska jag göra? Någon som har tips? Jag bryter ihop snart =(