• Kitty 82

Hamstrarna tar död på varandra

Köpte för ett tag sedan två st Hamstrar av samma kön med stor bur och massa roliga saker att aktivera sig i.
    I djuraffären sa han att dom ska vara minst två och två vilket jag ändå tänkt köpa.
    Sagt och gjort köpte två st från samma kull.
    På natten vaknar man av ett jäkla skrik må jag säja att dom bråkar för fullt. Absolut ingen vacker syn man möttes av sen då ena var ihjälbiten och den andra satt och åt av denna.

Dagen därpå åker jag tillbaka till djuraffären och får en ny från samma kull och vad händer samma sak igen fast då tar den nya död på den andre som redan fanns i buren

Nu vägrar jag köpa en ny trots hans snack att dom måste vara två för dom tar ju ändå död på varandra.

Måste dom vara två för att trivas? jag menar dom tar ju bara död på varandra och dessutom varför gör dom så?

Han i djuraffären snacka om någon lag som sa att dom ska vara två och två inte mindre men hur snällt är det att utsätta dom för grymma slagsmål som resulterar i dödsfall av en av dom?

• Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra
  • Miot

Konstig personal i affären.. Du får nog lov att köpa en till bur eller så.

• flixflax

Marsvin är det väl som det är lag på att de ska vara två och två. Han i affären kanske blandade ihop det? 

• KMJ

Han måste fått det om bakfoten, det har blivit lag på att Marsvin ska vara två och två inte hamstrar.

Snälla hör av dej till djuraffären och på peka dett. Det är ju hemskt att de gör så här.

Vet att all personal i djuraffärer inte alltid är så kompetente som man kan tror. Har erfarenhet av att de rekomenderar fel kost till Marsvinen allt för att sälja verkar det som.

• hmcc
    Kitty 82 skrev 2011-01-18 07:48:30 följande:
    Ja jag kan bara hålla med. När man köper något från en djuraffär så vill man ju tro att dom VET vad dom sysslar med men tydligen är så inte fallet ibland.

Du som uppfödare kan du svara på VARFÖR tar även kullsyskon död på varandra?
    Dom ser inte varann som kullsyskon utan det är som vilka rivaler som helst.

Att dom kan bo ihop i djuraffären är för att dom fortfarande är ungar då.
  • Kitty 82
    hmcc skrev 2011-01-18 08:52:52 följande:
    Dom ser inte varann som kullsyskon utan det är som vilka rivaler som helst.

Att dom kan bo ihop i djuraffären är för att dom fortfarande är ungar då.
    Men dom tog död på varandra 1½ dag efter då dom kom hit och var ju fortfarande ungar/är.

Ja jag har iaf lärt mig att INTE lita på alla personer som jobbar i djuraffärer
  • Lyndi

När jag läste till djurvårdare så hade vi dvärghamstrar tillsammans i skolan, men absolut inte guldhamstrar.

♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ BF 2011-02-23 ♥
  • magyarisch

Men sedan så är det väl ändå samtidigt eget ansvar att läsa på om djuret i fråga och inte lite blint på alla runt omkring?

• Fröken Susidus
    magyarisch skrev 2011-01-18 11:00:32 följande:
    Men sedan så är det väl ändå samtidigt eget ansvar att läsa på om djuret i fråga och inte lite blint på alla runt omkring?
    Jo visst fast nu är väl inte personalen i djur affären "alla runt omkring" utan någon som ska vara utbildad inom ämnet och kunna ge råd!
    Det är skandal om du frågar mig att någon så okunnig jobbar i djuraffär och ger folk råd. Jag hade bett att få prata med hans chef för att säkerställa att den där personen inte ger fler goda råd.
    Mamma till vårt mirakel
  • First time

Jag hade bara en hamster och det gick alldeles utmärkt, så det är inget jag tror att dom lider av

• magyarisch
    Buchholtz och Magnusson skrev 2011-01-18 11:09:14 följande:
    Jo visst fast nu är väl inte personalen i djur affären "alla runt omkring" utan någon som ska vara utbildad inom ämnet och kunna ge råd!
    Det är skandal om du frågar mig att någon så okunnig jobbar i djuraffär och ger folk råd. Jag hade bett att få prata med hans chef för att säkerställa att den där personen inte ger fler goda råd.
    Men varför ens skaffa djur om man inte har någon kunskap om djuret?
Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra