• Love family

namn påhitta tråden

Hej, här tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra påhittade namn och kanske klura på nya under tiden. Diskutera dom. Tråden är för oss som struntar i den såkallade WT trenden och tycker om "nya" namn och mixtra med namn. Häng på, jag tror vi kommer ha kul och få nya namn tips :)

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:21
    När vi hittar på nya namn så behöver vi inte tycka dom är fina. smaken är ju som baken så det finns kanske några namn som någon faller för. så inspireras och och skapa nya namn...ville bara tillägga det:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:34
    www.scb.se/default____30.aspx

senaste där man kan se om någon i sverige heter det namn man kommer på och vill kolla upp det:)
  • Svar på tråden namn påhitta tråden
  • Love family
    DenDär skrev 2011-01-21 09:05:15 följande:
    Tjenixen

Jag har en son som heter Teonor som vi hittade på när vi väntade honom. Själv heter jag Robie som även det är påhittat av mina föräldrar när de väntade mig. De spelade alfapet och fick ihop de bokstäverna Men jag vet att det finns fler Robie men mina föräldrar kände inte till det innan i alla fall. Uttalas Råbi.

Det är kul att heta något unikt. Han man väl lärt sig vad jag heter finns det ingen tvekan vem man pratar om. Det blir aldrig disskussionen om "Vem Anna, jaha den långa Anna"
    Teonor - vad fint :) ska göra en lista sen på dom namn som är påhittade. :) Nu har vi 2 st än sålänge.
    Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Love family

Elljon...finns ingen som heter.

• abinito

Jag gick i gymnasiet med en Jenrika. Har för mig att hennes föräldrar satte ihop 2 namn de gillade för att de inte var överens. Enligt SCB finns det bara 1 i Sverige som heter så.

• Love family

börjar listan med dom få namn vi har än sålänge.

Decinie/Desinie
    Teonor
    Ileus
    Elljon

• Love family
    CallGirl skrev 2011-01-21 10:42:38 följande:
    Jo ett företag www.truelocal.com.au/business/elljon-software...
    företag kan säkert heta dom namn som man hittar på..men det ska inte finnas människor som heter så i sverige... :) eller att man är ensam med att heta det eller sina barn...
  • MammaHela
    Love family skrev 2011-01-21 10:45:15 följande:
    men i sverige...
    men namnet finns ju.. så om jag döper mitt barn till Rainbow eller Destiny eller nått annat typsikt amerikanskt wt namn som inte finns i sverige så har jag hittat på det?
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Love family
    MammaHela skrev 2011-01-21 10:47:31 följande:
    men namnet finns ju.. så om jag döper mitt barn till Rainbow eller Destiny eller nått annat typsikt amerikanskt wt namn som inte finns i sverige så har jag hittat på det?
    ordet WT undanbedes vänligt men bestämt i denna tråd. vi utgår från sverige....om man kollar och det står att 0 heter det eller det i sverige så är det som gäller. annars får man starta en världs tråd..men detta gäller bara sverige. man kan ju komma på ett namn och det står att ingen heter så, men någon kanske heter så i afrika tex...därför gäller det namnstatistiken i sverige...
    sen kanske man inte ska förlöjliga sig och skriva klamydia typ...
Svar på tråden namn påhitta tråden