• Love family

namn påhitta tråden

Hej, här tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra påhittade namn och kanske klura på nya under tiden. Diskutera dom. Tråden är för oss som struntar i den såkallade WT trenden och tycker om "nya" namn och mixtra med namn. Häng på, jag tror vi kommer ha kul och få nya namn tips :)

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:21
    När vi hittar på nya namn så behöver vi inte tycka dom är fina. smaken är ju som baken så det finns kanske några namn som någon faller för. så inspireras och och skapa nya namn...ville bara tillägga det:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:34
    www.scb.se/default____30.aspx

senaste där man kan se om någon i sverige heter det namn man kommer på och vill kolla upp det:)
  • Svar på tråden namn påhitta tråden
  • Surfare
    Lady Namárië skrev 2011-01-21 12:20:54 följande:
    Så gott som alla namn finns ju redan, som sagt. Skall man hitta på egna är nog bästa alternativen att antinen slå ihop namn man gillar och få namn som

Verabelle (Vera + Isabelle)
    Josedrika (Josefin + Fredrika)

eller att hitta ord på andra språk som man gillar, som t. ex förslaget Molliam ovan. Fast då är det ju rätt viktigt att man kollar upp betydelsen av ordet också, tycker i alla fall jag.
    Jag vet vad Milliam betyder. Närbeslâktat med det franska ordet för övrigt. Tycker dock inte det är vârre ân många andra namns betydelser.
  • Lady Namárië
    Surfare skrev 2011-01-21 12:27:56 följande:
    Tycker dock inte det är vârre ân många andra namns betydelser.
    Jag skulle inte kalla ett barn Alfons eller Fanny heller, så det håller jag med om.
    So say we all
  • Flickmamma
    Trinity78 skrev 2011-01-20 12:36:29 följande:
    Klamydia är i så fall också ett namn.
    Om man kan heta som en sjukdom så går det väl bra med kroppsdelar också?!! Patella till en liten tjej kanske, betyder knäskål!
  • Surfare
    Lady Namárië skrev 2011-01-21 12:31:24 följande:
    Jag skulle inte kalla ett barn Alfons eller Fanny heller, så det håller jag med om.
    Nej, men  just Alfons och Fanny är ju ord i fortfarande levande språk, vilket jag inte anser latinet vara.
  • Flickmamma

Namnet Flinga är ovanligt, finns bara 3 som har det som tilltalsnamn i Sverige varav en gick på dagis med min dotter för ett par år sedan.

• Flickmamma

Jag nämner namn som finns men som är ovanliga lite OT jag vet. Vi har vänner vars son heter Idir, finns bara han och 3 pojkar till som har det som tilltalsnamn. Fint tycker jag!

• Lady Namárië
    Surfare skrev 2011-01-21 12:32:36 följande:
    Nej, men  just Alfons och Fanny är ju ord i fortfarande levande språk, vilket jag inte anser latinet vara.
    I så fall tycker jag vi skriver upp Candida på listan också. Skämt åsido, vi får nog enas om att vara oense där.
    So say we all
  • Surfare
    Lady Namárië skrev 2011-01-21 12:37:51 följande:
    I så fall tycker jag vi skriver upp Candida på listan också. Skämt åsido, vi får nog enas om att vara oense där.
    Candide finns ju redan. Detta kunde vara de svenska kvinnliga  versionen
Svar på tråden namn påhitta tråden