hej ! Jag började äta sertralin krka för depression / ångest / oro för tre månader sedan. Jag började med 25mg, första dagen jag tog tabletten mådde jag bättre direkt , jätte skön känsla, väldigt märklig, var itne van vid den känslan jag som gått runt med oro, ångest, nervositet i flera år dagligen. Det var helt underbart. Jag kände mig andra dagen väldigt yr, sedan illamående, ont i magen, huvudvärk... men bättre psykiskt !
Det där med illamående , magont, yrsel gick över efter virka två veckor, men faktiskt så började jag då må sämre... mer ångest, oro....men det försvann sedan det med. efter bara några veckor.
När jag höjde dosen till 50 mg, så blev jag igen yr på nytt, lite mer ångest, men det gick över fortare den gången, efter en vecka sisådär. Nu har jag ätit i tre månader, är uppe i 75 mg, mår väldigt bra , inte mått såhär bra på ÅRATAL :) är mig själv, inre harmoni, lugn, mer social, gillar att umgås, gladare, är ledsen och nere när jag SKA och borde vara det, inte som innan , för ingenting.
men däremot tycker jag väll inte att sertralin hjälper så mkt emot ångest på mig. Jag känner någon gång om dagen av lite ångest, inte alls lika mkt som innan jag började med dessa, men den finns där, och kommer ibland. Men den blir lättare att hantera.
du behöver itne bli skrämd av det som står på biverkningar jag blev oxå det, men sedan märker man ju att det går uppått och man blir bara bättre, biverkningarna är bara i början de försvinner efter ett par veckor !