• Svar på tråden " En ursäkt för att visa brösten "
  • jemppa

    Jag undrar vad folk skulle tycka om man satt och häckade 15-30 minuter på fikets enda toalett... =D

  • Spexig
    jemppa skrev 2011-01-25 11:43:21 följande:
    Jag undrar vad folk skulle tycka om man satt och häckade 15-30 minuter på fikets enda toalett... =D
    Ska vi testa? Flört
  • mia1980

    Jag tyckte bara att det var en otroligt fint bild på en bebis som äter sånt den bör äta.
    Amning är ju något av det mest naturliga som finns...
    Brösten är bebisens matfabrik och ska under amningsperioden ses som det när bebis är hungrig.
    Och hade jag varit så snygg ett tag efter jag fött sonen så hade bilder på mig också hamnat på internet, men nu såg jag bara trött och hängig ut så det blev inte så... Men med nästa kanske...
    Så ni som inte gillar sånt får INTE läsa min blogg sen när jag fått bebis nr 2 Tungan ute

  • Ekorrfamiljen
    Plutteli skrev 2011-01-25 11:30:51 följande:
    I det sexuella. Bröst som flashas i djupa urringningar eller på reklampelar i badräcks/underklädesreklamer och dyl är sexuella, de går att glo på ur ett sexuellt perspektiv. En kvinna som ammar gör något med sina bröst som INTE är sexuellt och folk får fnatt eftersom de inte fattar hur de ska förhålla sig till icke sexuella bröst. Somliga blir därför obekväma för de känner att de inte kan titta närmare än 3 m från den ammande mamman så att de inte skall verka som att de glor och därmed beskyllas för ett sexuellt fluktande. Andra blir förnärmade eftersom de inte klarar av att koppla bort den sexuella aspekten av brösten och därför fastnar i nått tänk om att det skulle vara lite "perverst" med ett barn som suger på ett bröst, för det är ju bara vuxna karlar som borde göra det typ....

    De som är fanatiska motståndare till offentlig amning har helt enkelt tappat bort det faktum att brösten i FÖRSTA hand är till för att amma med och i ANDRA hand är till för det sexuella och fått för sig att det skulle vara tvärt om, att brösten sitter på kvinnan för att göra män kåta och inget annat.
    Bravo!
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • karolina106
    GulTussilago skrev 2011-01-25 11:36:52 följande:
    Jag tycker faktiskt att man oftare ser mest magar på ammande mammor. Brösten döljs ju av kläder och själva bebisen, men har man ingen amningströja får man dra upp hela tröjan och visar då magen.
    Inte för att det gör något, men ärligt talat så ser man mer av brösten på folk med urringade tröjor..

    Tycker för övrigt att det var en fin bild på bebis och nybliven mamma
    Det här förstår jag inte. VARFÖR visar man magen? Så enkelt fixat om man tar en stretchig tröja med lite urringning. Lätt att dra ner under bröstet och snabbt att dra upp.

    Skulle aldrig få för mig att dra upp tröjan hela vägen på det sättet, men det kanske bara är jag. Visar ni magen vid amning?
  • Ekorrfamiljen
    karolina106 skrev 2011-01-25 13:57:13 följande:
    Det här förstår jag inte. VARFÖR visar man magen? Så enkelt fixat om man tar en stretchig tröja med lite urringning. Lätt att dra ner under bröstet och snabbt att dra upp.

    Skulle aldrig få för mig att dra upp tröjan hela vägen på det sättet, men det kanske bara är jag. Visar ni magen vid amning?
    Nej, jag har köpt på mig ett gäng Boob-tröjor! Supersmidiga och man visar minsta möjliga mängd hud. Klagar någon ändå kan de gott få sig en stråle bröstmjölk i ögat! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Dr Mupp
    karolina106 skrev 2011-01-25 13:57:13 följande:
    Det här förstår jag inte. VARFÖR visar man magen? Så enkelt fixat om man tar en stretchig tröja med lite urringning. Lätt att dra ner under bröstet och snabbt att dra upp.

    Skulle aldrig få för mig att dra upp tröjan hela vägen på det sättet, men det kanske bara är jag. Visar ni magen vid amning?
    Eftersom jag har stora och långa bröst så kräva det mycket urringning om tröjan ska kunna dras ner under bröstet. SÅ jag föredrar att dra upp tröjan och så får folk leva med att se min sladdriga zebramage.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Rosahjärta
    Lady Dahmer skrev 2011-01-25 07:26:43 följande:
    Jag men det är väl klart att man ammar för att visa upp de där sexiga ådriga sladdriga halvhängiga mjölkstinna pattarna med stretchmarks och bruna vårtgårdar. För det är liksom prio ett när man har en hungrig unge. Visa pattarna.

    När det handlar om amning så skiter fullkomligt i om nån blir störd. Jag varken vill eller kan vara diskret.  Jag sätter min unge först, vill hon ha patte så får hon det. Jag ammar helt enkelt vart fan jag vill och framförallt hur fan jag vill.  Passar det inte så dra en filt över huvudet. Gå och sätt dig på toaletten eller stanna hemma! Eller du, varför inte sluta glo helt enkelt?
    BRA sagt !! haha :)
  • Ekorrfamiljen

    Alltså, att dra ner tröjan under bröstet känns mer provocerande än att dra upp den, om nu någon frågar efter min åsikt. Då flashar man ju verkligen hela hyllan!


     


    Man kan ju ha ett linne eller tubtopp under vanliga tröjan. Sen drar man upp tröjan och ner linnet/toppen, så blir det som Boob-tröjefunktionen och "folk" slipper se både tuttar och sladdermagar.


    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
Svar på tråden " En ursäkt för att visa brösten "