• Anonym (Älskad)

    Vems fel är det om någon som är singel raggar på en upptagen?

    Jag har funderat lite med tanken på en tråd som dök upp här idag.

    Min kille blir konstant raggad på av tjejer som försöker stjäla honom.
    Men de lyckas inte!
    Men det stoppar dem inte, de fortsätter LÅNGT! De gör det framför ögonen på mig och visar helt öppet att de är intresserade. Jäkligt osmakligt kan det bli.
    Skriver saker på FB osv.
    Min kille/sambo bryr sig inte så mycket för han vill inte vara med dem och tycker mest att det är drygt.
    Han vill gärna vara vän med tjejer men det slutar mest med att han får säga upp kontakten för att de raggar.

    Killar som raggar på mig ger sig dock illa kvickt när de innser att jag är upptagen.
    De utmanar inte ödet lika mycket som många kvinnor gör.

    Så vems är annsvaret?
    Är det killen som blir raggad på eller är det tjejen som borde fatta att hålla sig på avstånd?

    Vad är den sociala normen?
    Är det okej att ragga på en kille som är upptagen fastän han inte visar intresse?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-26 00:08
    Måste tydligen förtydliga, han visar INTE intresse utan visar snarare att han hör ihop med mig genom att kyssa mig framför dem eller hålla om mig, prata om oss osv.

    Men de raggar ändå!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-26 00:52
    Berätta gärna hur det kan vara min killes fel att han blir raggad på trots att han visar ointresse av allra högsta grad?

    När han är tvungen att säga upp kontakt med tjejer bara för att de är för jobbiga?

    Hur kan det vara hans fel att tjejerna inte kan ta ett nej?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vems fel är det om någon som är singel raggar på en upptagen?
  • CeeJay

    För mig finns det två svar på denna fråga. Eftersom tråden ligger under "otrohet" antar jag att många tänker på frågan som att din kille faktiskt ÄR otrogen och raggar tillbaka. DÅ är det hans "fel" tycker jag.

    Om det däremot inte handlar om otrohet är det singeln som raggar som borde backa och gör fel när han/hon raggar på en upptagen person.

  • Mammatill2tjejer

    Jag förstår inte riktigt hur ni som röstat på första alternativet menar...

    Hur kan det vara den som är i förhållandet som gör  fel om han/hon blir raggad på?
    Han/hon kan väl omöjligt rå för det!?

    Nej, så länge han/hon visar sig ointresserad och försöker värja sig mot att bli uppraggad så kan jag inte på något sätt se att det skulle vara dennes fel.

    Om vi däremot pratar om otrohet så är det ju den som är i förhållande som gör fel. Men det var ju inte det den här frågan gällde.


    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Anonym (Älskad)
    Anonym (nöff) skrev 2011-01-26 10:33:33 följande:
    HUR gör de när de raggar, efter det att de förstått att han är upptagen?

    Innan men vet att en man är upptagen så flirtar man genom ögonkast och genom att tala med personern. Om man sen får veta att mannen är upptagen men ändå fortsätter att prata med honom (fast man vet att det inte kommer leda till något) är det att fortsätta ragga i dina ögon?

    Eller kastar de av sig kläderna och stryker och trycker sig mot honom?

    Eller ber de honom följa med hem på sex? 
    Det är lite olika från gång till gång, men oftast blir det så att de börjar höra av sig när jag inte är i närheten eller skriver sms, det handlar ofta om folk han jobbar med eller har sportat ihop med.
    De pratar med honom och ignorerar mig väldigt uppenbart och svarar inte på tilltal osv.
    Inget jag lider så mycket av men jag tycker det är väldigt dålig stil.

    Nej det tycker jag inte.

    Hah det har ifs nästan hänt :P

    Det har inte hänt än vad jag vet. Och jag vet det mesta.
  • Anonym (Älskad)
    Anonym skrev 2011-01-26 10:38:51 följande:
    Väldigt dåligt upplagd omröstning.

    Om du försöker spinna vidare på: Vems fel är det att en person är otrogen; Den som raggar, den otrogne eller partnern, så är svaret alltid den otrogne oavsett hur mycket denne blir raggad på.

    Om någon raggar på en upptagen kille så är det ingens "fel" eftersom inget fel har begåtts förrän han varit otrogen, och då är felet hans.

    Var glad att du har en attraktiv kille. 
    Sen var det de där med respekt också.
  • Anonym (Älskad)
    CeeJay skrev 2011-01-26 12:24:03 följande:
    För mig finns det två svar på denna fråga. Eftersom tråden ligger under "otrohet" antar jag att många tänker på frågan som att din kille faktiskt ÄR otrogen och raggar tillbaka. DÅ är det hans "fel" tycker jag.

    Om det däremot inte handlar om otrohet är det singeln som raggar som borde backa och gör fel när han/hon raggar på en upptagen person.
    Jag visste inte riktigt vad tråden passade annars.
    Men min kille besvarar inte men de försöker ju absolut få honom att vara otrogen.

    Jo man kan ju tycka det.
  • Anonym (Älskad)
    Mammatill2tjejer skrev 2011-01-26 12:40:51 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur ni som röstat på första alternativet menar...

    Hur kan det vara den som är i förhållandet som gör  fel om han/hon blir raggad på?
    Han/hon kan väl omöjligt rå för det!?

    Nej, så länge han/hon visar sig ointresserad och försöker värja sig mot att bli uppraggad så kan jag inte på något sätt se att det skulle vara dennes fel.

    Om vi däremot pratar om otrohet så är det ju den som är i förhållande som gör fel. Men det var ju inte det den här frågan gällde.
    Nej jag förstår faktiskt inte heller hur de tänker.
    Men det kanske har att göra med att de gör det som min sambo blir utsatt för.
  • Anonym
    Anonym (Älskad) skrev 2011-01-26 13:05:26 följande:
    Nej jag förstår faktiskt inte heller hur de tänker.
    Men det kanske har att göra med att de gör det som min sambo blir utsatt för.
    Ansvaret för att ni har trohet i ert förhållande är en överenskommlse mellan er två. Du har ingen övereskommelse med någon random tjej på ica som tycker att din kille är snygg, där är det din kille som ska visa att han inte är tillgänglig.

    Om du däremot menar att det är dina egna vänninor som raggar, så saknar dom respekt för dig och då borde du faktiskt inte umgås med dom. Där finns en relation mellan dig och vänninorna, och dom borde ta hänsyn till dig.

    Om din kille blir raggad på av randoms på facebook som han knappt känner och ändå addar, ja då skulle jag som flickvän anse att det är hans ansvar att radera dom från vänlistan om dom nu är så påträngande som du beskriver. Om man gör sig lite otillgänglig brukar inte ens dom allra snyggaste ha så fruktansvärt många tjejer som raggar som han verkar ha.
  • Anonym (Älskad)
    Anonym skrev 2011-01-26 13:26:28 följande:
    Ansvaret för att ni har trohet i ert förhållande är en överenskommlse mellan er två. Du har ingen övereskommelse med någon random tjej på ica som tycker att din kille är snygg, där är det din kille som ska visa att han inte är tillgänglig.

    Om du däremot menar att det är dina egna vänninor som raggar, så saknar dom respekt för dig och då borde du faktiskt inte umgås med dom. Där finns en relation mellan dig och vänninorna, och dom borde ta hänsyn till dig.

    Om din kille blir raggad på av randoms på facebook som han knappt känner och ändå addar, ja då skulle jag som flickvän anse att det är hans ansvar att radera dom från vänlistan om dom nu är så påträngande som du beskriver. Om man gör sig lite otillgänglig brukar inte ens dom allra snyggaste ha så fruktansvärt många tjejer som raggar som han verkar ha.
    Jo absolut jag håller med. Och det är något som funkar för oss, vi är inte otrogna och garvar mest åt alla som patetiskt försöker få oss vara det.
    Men ändock är det ett irritationsmoment när man är ute och försöker ha det lite kul.

    Det är inte direkt väninnor utan kvinnor som finns i kretsarna, vi dansar och har massa hobbys som vi får kontakt med mycket människor igenom. Så det är inte mina kompisar direkt.

    Ja men de gånger det har varit fb har det varit bekanta till honom eller mig sen innan och sen en dag har de kovänt och börjat ragga ist.
  • Anonym (Cecilia)
    Mammatill2tjejer skrev 2011-01-26 12:40:51 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur ni som röstat på första alternativet menar...

    Hur kan det vara den som är i förhållandet som gör  fel om han/hon blir raggad på?
    Han/hon kan väl omöjligt rå för det!?

    Nej, så länge han/hon visar sig ointresserad och försöker värja sig mot att bli uppraggad så kan jag inte på något sätt se att det skulle vara dennes fel.

    Om vi däremot pratar om otrohet så är det ju den som är i förhållande som gör fel. Men det var ju inte det den här frågan gällde.
    Jag tänker att det är den personens fel, iaf delvis, om den inte gör nåt för att raggandet ska upphöra. Alltså, inte markerar tydligt. Men i TS fall är det uppenbarligen inte killens fel om han tydligt säger ifrån.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Älskad) skrev 2011-01-26 13:05:26 följande:
    Nej jag förstår faktiskt inte heller hur de tänker.
    Men det kanske har att göra med att de gör det som min sambo blir utsatt för.
    Det skulle iaf aldrig falla mig in att ragga på en upptagen kille! Men man kan göra misstag. Men i TS sambos situation så har ju han gjort allt han kunnat så hans fel är det ju inte. 
Svar på tråden Vems fel är det om någon som är singel raggar på en upptagen?