• Anonym (xetah)

    Lever i fel tid?

    Finns det någon mer som känner att man lever i fel tid..?

    Personligen önskar jag att jag levde mer på...Riddartiden.
    Hela denna teknologiska själlösa värld är inget för mig...

    Har heller ingen lösning på detta. Finns ingen vad jag vet.

    Men iaf, någon mer som lever i fel tid?

  • Svar på tråden Lever i fel tid?
  • Lilium

    Det finns ju kollektiv som lever helt utan teknologi, kanske det vore något för dig?

    Jag känner dock inte att jag lever i fel tid, snarare på fel planet.

  • Anonym (me too)

    Ja, men även i fel värld. Konstigt nog gillar jag allt med datorer och tv men skulle byta ut rubbet mot en värld med magi och drakar. Läser fantasy och önskar alltid att jag var där istället för här.

  • AngoStura

    Men tror ni inte att det har att göra med att man tänker att man slipper jobbiga känslor, vardagen och triviala små skitsaker om man lever i en annan tid, plats eller planet.

    Fast viss tänker jag så också i bland. Tvingar mig dock att vara väldigt pragmatisk nu för tiden dock.

  • Lilium
    Anonym (me too) skrev 2011-01-26 10:08:38 följande:
    Ja, men även i fel värld. Konstigt nog gillar jag allt med datorer och tv men skulle byta ut rubbet mot en värld med magi och drakar. Läser fantasy och önskar alltid att jag var där istället för här.
    Åh, drakar. Det hade sannerligen varit något.
    Dock vet jag inte om jag hade kunnat ge upp innomhustoalett, eller dusch för den delen.
  • Menhir
    Lilium skrev 2011-01-26 10:11:17 följande:
    Åh, drakar. Det hade sannerligen varit något.
    Dock vet jag inte om jag hade kunnat ge upp innomhustoalett, eller dusch för den delen.
    Eller en så enkel sak som att ta en Ipren när man har huvudvärk.

    Medeltiden (för jag antar att det är tidig medeltid som är "riddartiden") hade varit spännande att besöka men det var ett hårt liv för de allra flesta. Smutsigt (även för de rika, jämfört med hur vi har det idag), löss, hårt arbete och risken att dö i barnsäng som kvinna. Nä, gu´ske pris för nutiden!
  • Tomatmacka

    Nej det är en fantastisk tid vi lever i. Är snarare framtiden som känns oroväckande men så har jag nog alltid tyckt.

  • Ocdkille
    Tror du sett riddarfilmer och drömmer om det. Men jag tror inte du skulle trivas i den verkliga medeltiden. Tänk bara stanken folk var fuktansvärt smutsiga. Sen allt elände dom tvingades stå ut med. Dom åt samma sörja varje dag.
  • Anonym (H)

    Jag är mest bara glad över att jag inte är ung idag. Fyfan för att vara tonåring i dessa tider!

Svar på tråden Lever i fel tid?