• Yildirim

Varför ska man bada med sina barn?

Av vilken andledning ska man klämma ihop sig med sitt barn naken i ett pyttelitet badkar? OK om du har bikini/kalsonger dock, men förstår ändå inte andledningen? Kan man inte mysa i soffan påklädda med barnet?

Badar man inte hellre i havet eller badhuset som är lite större? Menar absolut inte att man ej ska ge sitt barn kroppskontakt men det är faktiskt väldigt lätt att barnet vidrör ens "private parts" om man sitter ihopklämd i ett badkar och enda gången barnet bör ha någonting med kvinnans underliv att göra är när det föds. Vad annars lixom? Och varför ska barnet pilla på brösten när amningen är slutförd? Barn är nyfikna och pillar helt oskyldigt, men en vuxen människa borde inse att det är fel.

Om ni väljer att ha en avslappnad syn på nakenhet, så visst, absolut! Men det är inte moraliskt rätt av en förälder att låta barnen ta på brösten, snoppen, underlivet m.m. bara för att den är nyfiken. Barn är nyfikna men man måste sätta gränser.

Älskar naken kroppskontakt i vattnet men med maken och blandar inte in barnen. Dom badar jag med i havet på sommaren och på äventyrsbad :)

Badar du med ditt barn och varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 16:20
    Herregud SKÄRPNING! Vart har jag skrivit att det är sexuellt att bada med ett barn? Ingenstans! Däremot lite väl intimt och det är inte samma sak. Slå upp i ordboken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?
  • cloudberry79
    Yildirim skrev 2011-02-10 17:33:07 följande:
    Fast hur kan du mena att örfila är att slå? Tror du att jag tar i med all min kraft på ett litet barn? Nej jag vill inte skapa skador hos honom utan bara uppmärksamma honom om vad som gäller.

Berätta då vad ni tycker man ska göra då barnen skriker "SNOPP FITTA KNULLA SNIPPA KUK" Som min vänninnas barn gjorde under en finmiddag och barnet inte lyssnar på ett nej? :)
    Misshandel har inte med mängden kraft att göra, att med någon form av våld tillrättavisa barn=fysisk bestraffning, aga. Om barnet skriker så får man ju sätta sig ner och prata med det, själv skulle jag gå undan och prata med barnet om hur vi vill ha det helt enkelt. Det finns ju ingen kontext i historian, som barnets ålder, vad som triggade beteendet eller liknande. Absolut aldrig skulle jag slå ett barn eller en vuxen för den delen.
    If you love me - please don't feed me!
  • Lady Dahmer
    Fast hur kan du mena att örfila är att slå? Tror du att jag tar i med all min kraft på ett litet barn? Nej jag vill inte skapa skador hos honom utan bara uppmärksamma honom om vad som gäller.

Berätta då vad ni tycker man ska göra då barnen skriker "SNOPP FITTA KNULLA SNIPPA KUK" Som min vänninnas barn gjorde under en finmiddag och barnet inte lyssnar på ett nej? :)
    jag håller mig för skratt och sen ignorerar jag det oönslade beteendet. Får ungen ingen reaktion så blir det inte lika roligt.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Lady Dahmer
    om TS är på riktigt så tror jag vi har en blivande Ed Gein i vårt lilla sverige. Spännande!
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Plutteli
    Yildirim skrev 2011-02-10 17:19:53 följande:
    Är ingen jävla barnmisshandlare som det låter på er. Har faktiskt aldrig slagit min son. Men om det behövs så kommer jag örfila och det är rätt. Jag är en otroligt varm och kärleksfullmor och min son ÄLSKAR mig så ni som säger att barnen slutar tycka om sina föräldrar/tappar förtrioendet för dom har fel. Man ska slå när det behövs men på rätt sätt och inte för att skada barnet givetvis, vilket inte en örfil gör. Räcker det med att säga NEJ så behöver man inte ta till andra åtgärder.
    Jo, det är just vad det är. Det är inte hur HÅRT slaget är som sätter skadan i själen!
    Min pappa slog mig EN gång så att det faktiskt blev en reell synlig skada, men det är inte den gången jag mins bäst kan jag säga!

Har du själv blivit slagen som barn så att du verkligen kan uttala dig om hur det känns?

F.ö: det räcker sällan för mig att bara säga nej till min dotter på 2.5 år, men liktförbannat kan jag få henne att lyssna och lyda UTAN att slå henne, men jag antar att jag är mer uppfinningsrik än vad du är när det kommer till barnfostran...
  • Plutteli

Klart att örfila är ett slå, eller ser du det som en mjuk smekning som inte får kännas?

Om ett barn sitter och skriker snopp, fitta, kuk osv vid matbordet hade jag beroende på ålder gjort två olika saker: Antingen bett barnet vara tyst eller gå ifrån bordet och skrika i ett annat rum, och om barnet varit för litet för sådant helt enkelt ignorerat beteendet eftersom det inte brukar vara så kul att hålla på om det inte ger någon direkt reaktion. Sådant man inte får göra och som barnet märker gör föräldrar/vuxna arga eller illa till mods är ju mycket roligare att göra än det man får göra eller som inte ger en reaktion!
  • MissMurrig
    Yildirim skrev 2011-02-10 15:00:46 följande:
    Lät ju verkligen normalt *host* .....

Barn har ingen andledning att veta vad snopp och snippa är :S varför lixom?
    Min otroligt dumma vännina lärde sin son vad snopp och snippa var och det resulterade i att ungen sprang runt och pratade om det flera veckor framöver... och fortfarande. suck! Inte så nice när man har middag hemma elr så tänkte jag...

Om barnen inte lyssnar då man säger NEJ! bestämt hur ska man annars få dom att lyssna än att örfila? Det var min min vännina tvungen att göra tillslutdå ungen inte fattar vad ett nej är.
    Nä, då har de ingen anledning till att veta vad en näsa och en fot är heller då? Barnet tycker itne det är mindre spännande med snippor eller snoppar för att man slår det. Det skapar bara massa förvirring och fixering vid det förbjudna tror jag.
  • Plutteli
    Insatt skrev 2011-02-10 17:27:36 följande:
    Jag tror det är vad hon hoppas på. Djupt därinne kanske hon hoppas på att han tycker att mamsen är förbjuden och spännande naken.
    Ja, kanske finns en förhoppning om att han skall bli en riktigt "mammas pojke" som lyder henner minsta vink även som vuxen och aldrig skaffar sig en partner eftersom mamma alltid är bäst....
  • justja
    Är ingen jävla barnmisshandlare som det låter på er. Har faktiskt aldrig slagit min son. Men om det behövs så kommer jag örfila och det är rätt. Jag är en otroligt varm och kärleksfullmor och min son ÄLSKAR mig så ni som säger att barnen slutar tycka om sina föräldrar/tappar förtrioendet för dom har fel. Man ska slå när det behövs men på rätt sätt och inte för att skada barnet givetvis, vilket inte en örfil gör. Räcker det med att säga NEJ så behöver man inte ta till andra åtgärder.
    du är ju sjuk.... örfila om det är rätt??? när är det rätt att örfila? det finns en lag som säger att du inte får ÖRFILA dina barn,,, men om det är rätt för dig så skit i lagen eller?

och hur slår man på rätt sätt..... är det att däcka ungen då så man får lugn o ro eller slå löst så ungen blir chockad och undrar vad mamma precis gjorde??
    räcker det inte med ett nej så kan man ju kanske testa time out eller gå in på ditt rum,,,, men det är bara jag som tycker,,,

självklart har du ju rätt ,, lyssnar inte ett litet barn på ett nej så slå fanskapet
  • brünnhilde
    Yildirim skrev 2011-02-10 15:00:46 följande:
    Lät ju verkligen normalt *host* .....

Barn har ingen andledning att veta vad snopp och snippa är :S varför lixom?
    Min otroligt dumma vännina lärde sin son vad snopp och snippa var och det resulterade i att ungen sprang runt och pratade om det flera veckor framöver... och fortfarande. suck! Inte så nice när man har middag hemma elr så tänkte jag...

Om barnen inte lyssnar då man säger NEJ! bestämt hur ska man annars få dom att lyssna än att örfila? Det var min min vännina tvungen att göra tillslutdå ungen inte fattar vad ett nej är.
    Vet du vad? Nu blir jag verkligen obekväm. Dina värderingar är minst sagt oroväckande.

Ja, inlägget du kommenterade vari högsta grad normalt.

Jag tycker synd om dina barn som inte bor i Sverige, för här hade de kunnat få hjälp....
  • brünnhilde
    Misshandlade barn älskar och skyddar sina föräldrar också.
Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?