• Yildirim

Varför ska man bada med sina barn?

Av vilken andledning ska man klämma ihop sig med sitt barn naken i ett pyttelitet badkar? OK om du har bikini/kalsonger dock, men förstår ändå inte andledningen? Kan man inte mysa i soffan påklädda med barnet?

Badar man inte hellre i havet eller badhuset som är lite större? Menar absolut inte att man ej ska ge sitt barn kroppskontakt men det är faktiskt väldigt lätt att barnet vidrör ens "private parts" om man sitter ihopklämd i ett badkar och enda gången barnet bör ha någonting med kvinnans underliv att göra är när det föds. Vad annars lixom? Och varför ska barnet pilla på brösten när amningen är slutförd? Barn är nyfikna och pillar helt oskyldigt, men en vuxen människa borde inse att det är fel.

Om ni väljer att ha en avslappnad syn på nakenhet, så visst, absolut! Men det är inte moraliskt rätt av en förälder att låta barnen ta på brösten, snoppen, underlivet m.m. bara för att den är nyfiken. Barn är nyfikna men man måste sätta gränser.

Älskar naken kroppskontakt i vattnet men med maken och blandar inte in barnen. Dom badar jag med i havet på sommaren och på äventyrsbad :)

Badar du med ditt barn och varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 16:20
    Herregud SKÄRPNING! Vart har jag skrivit att det är sexuellt att bada med ett barn? Ingenstans! Däremot lite väl intimt och det är inte samma sak. Slå upp i ordboken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?
  • Ellieott
    Lady Dahmer skrev 2011-02-07 21:12:58 följande:
    desto mer viktigt att man är naken med sina barn. Jag vill att mina barn ska få en verklig bild av nakenhet, inte en förvrängd porrvariant. Dessutom kanske just den debuten dröjer eftersom att mina barn inte kommer vara lika nyfiken på naket som dina.
    Precis! Att se vanliga nakna kroppar i avslappnade icke-sexuella sammanhang är nog det allra bästa och enklaste sättet att få individer att han en normal syn på kropp, och sex.

Annars kan man lätt tro att tuttar är två sprängfyllda ballonger och att allt annat är onormalt. Att få berättat saker och ting har inte alls samma effekt som att bara ha det naturligt i sin närhet.
  • Jeanian

Kan inte lite äldre pojkar ofrivilligt råka få stånd i en sån situation ?
    Jag tänker om de är lite nyfikna och ser en naken kvinna även om det nu är hans egen mamma.
    Dum fråga kanske, men jag tänkte att det kanske ändå kan hända.

• MissMurrig
    Jeanian skrev 2011-02-13 21:17:25 följande:
    Kan inte lite äldre pojkar ofrivilligt råka få stånd i en sån situation ?
    Jag tänker om de är lite nyfikna och ser en naken kvinna även om det nu är hans egen mamma.
    Dum fråga kanske, men jag tänkte att det kanske ändå kan hända.
    I vilken situation? Min son får stånd ibland när vi byter blöja på honom, oftast om han halvsover samtidigt. Spelar ingen roll om det är mamma eller pappa. Vad är "äldre" pojkar? Tonåring? Njaaa... de blir nog inte upphetsade av att se sin mamma naken, om inte nakenhet har varit så förbjudet hela deras liv att det är första gången de ser en kvinna.. men tror ändå inte det.. Yngre? Nä, en 5, 8 eller 10-åring är inte intresserade av sex och blir alltså inte upphetsade av att se sin mamma naken... helt säkert... 
  • Jeanian
    MissMurrig skrev 2011-02-13 21:25:34 följande:
    I vilken situation? Min son får stånd ibland när vi byter blöja på honom, oftast om han halvsover samtidigt. Spelar ingen roll om det är mamma eller pappa. Vad är "äldre" pojkar? Tonåring? Njaaa... de blir nog inte upphetsade av att se sin mamma naken, om inte nakenhet har varit så förbjudet hela deras liv att det är första gången de ser en kvinna.. men tror ändå inte det.. Yngre? Nä, en 5, 8 eller 10-åring är inte intresserade av sex och blir alltså inte upphetsade av att se sin mamma naken... helt säkert... 
    Ja, sånt kanske inte händer. Det var bara en fundering.
    Tänkte att när de kommer upp i en ålder när nyfikenheten på det motsatta könet blir på ett annat sätt så kanske snoppen kan leva sitt eget liv om de får titta en stund på en naken kropp.
    Om man tex sitter mittemot varann i ett badkar så ser man ju en hel del om man då inte använder badskum eller bikini.
  • brünnhilde
    Jeanian skrev 2011-02-13 21:55:57 följande:
    Ja, sånt kanske inte händer. Det var bara en fundering.
    Tänkte att när de kommer upp i en ålder när nyfikenheten på det motsatta könet blir på ett annat sätt så kanske snoppen kan leva sitt eget liv om de får titta en stund på en naken kropp.
    Om man tex sitter mittemot varann i ett badkar så ser man ju en hel del om man då inte använder badskum eller bikini.
    Men då är de ju oftast så stora att de själva bestämt att det räcker med familjebad.
  • Yildirim
    brünnhilde skrev 2011-02-13 22:10:02 följande:
    Men då är de ju oftast så stora att de själva bestämt att det räcker med familjebad.
    Är man 5 år så uppfattar man nog ganska väl vad en fitta och bröst är.....
  • brünnhilde
    Yildirim skrev 2011-02-14 16:20:51 följande:
    Jo, men då tycker man fortfarande att det är mysigt oftast.
    jag syftar på barn 10+, de brukar backa kring den åldern och då är det slut med badandet.
  • MissMurrig
    Men de blir nog inte upphetsade. en jag tycker inte det är normalt att kalla det "fitta" när man pratar med sin son, i princip aldrig.. Säger snippa till sonen, och mutta/musen/"där nere" när jag pratar med någon annan/min sambo... Brukar aldrig syfta på mitt underliv som en fitta. 

Min son är 20mån och han vet vad snippa och tutte är, men han blir inte upphetsad för det. Utan det är ungefär lika intressant som näsa och navel, fast lite mer för han har inget sånt själv, men bara av den anledningen. 
  • brünnhilde
    MissMurrig skrev 2011-02-14 18:02:03 följande:
    Men de blir nog inte upphetsade. en jag tycker inte det är normalt att kalla det "fitta" när man pratar med sin son, i princip aldrig.. Säger snippa till sonen, och mutta/musen/"där nere" när jag pratar med någon annan/min sambo... Brukar aldrig syfta på mitt underliv som en fitta. 

Min son är 20mån och han vet vad snippa och tutte är, men han blir inte upphetsad för det. Utan det är ungefär lika intressant som näsa och navel, fast lite mer för han har inget sånt själv, men bara av den anledningen. 
    Jag reagerar också på ts språk. Jag skulle aldrig använda sådana ord kring eller i samband med mina barn.
  • mamita64
    Men är det ord du använder när du talar med ditt barn?
    Jag gillar verkligen inte ordet snippa och har aldrig använt det, men det finns ju andra ju
    brünnhilde skrev 2011-02-14 17:16:39 följande:
    Jo, men då tycker man fortfarande att det är mysigt oftast.
    jag syftar på barn 10+, de brukar backa kring den åldern och då är det slut med badandet.
    Jag har väldigt svårt att tro att en femåring får stånd av att se mamma naken.
    Oftast får det väl det av beröring tex, eller att de är kissnödiga.
    Till Ts stora förtret så sprang jag naken här även med min tonårsson i huset.

Jag hyser en seriös önskan att se Ts både sitta naken och stå / gå naken. ( har en syn framför ögonen av en väldigt hjulbent person som lätt knä'böjande och med lite framskjutet underliv tar sej fram i livet)
    Med tanke på vad hon tror händer när man sitter ner och hur mkt man kan se som litet barn av mammas underliv när hon står stilla eller går. Jag vet ju att jag såg mamma många ggr, men det jag eg såg var ju hår. Ok många är ju rakade, men in i själva mumindalen ser man ju inte.
Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?