Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

SmultronCupcake skrev 2011-06-29 17:50:26 följande:

Bebis i vecka 35 Hjärta
    Fin bebismage! Ser att du klarat dig utan bristningar:) Det har inte jag. Lagom kul!
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-06-29 18:41:40 följande:

Men vadå..kan stickningar,ilningar i underlivet bero på att barnet håller på att fixerar sig?

Jag har känt så ett par dagar nu...fan är inte det tidigt för min del

Ja det kan det myckel väl bero på. Vissa fixerar sig innan vecka 30 så för tidigt är det nog inte nej!
  • emelielj

Min klocka sitter vanligtvis vääldigt löst. Så den åker upp och ner på handleden. Nu får jag inte på den alls!
    Snackar vi svullet då? Suck! Idag har det varit så otroligt kvavt och svettigt i min lägenhet med, otroligt att jag överlevde känner jag nu :)

• emelielj
    Isola80 skrev 2011-07-04 12:37:22 följande:
    Nu ska jag packa BB-väskan!

Kläder till bebis
    Kläder till mig
    Godis och dricka till mig

Hmm.... vad mer?
    Jag går och småpackar hela tiden med nu :) Gick in i vecka 37 igår och kan ju inte mer än hoppas att det inte är så långt kvar!

*Nån bok/tidning att läsa ifall det drar ut på tiden, man vet ju aldrig
    *Ett par blöjor (vet inte om man får blöjor på alla sjukhus)
    *Neccesär till dig (borste, schampoo och tvål, tandborste och tandkräm)
    *Bindor ( Vet jag inte heller om man får mer än nån enstaka på olika sjukhus)
    *Kamera och batteri
    *IDkort och blodtypspapper
    *Förlossningsbrev om du ska skriva nåt sådant?
    *Tofflor till dig tror jag uppskattas!

Finns säkert fler småsaker men i princup detta tror jag!
  • emelielj

Ang bindor förresten.

Avslaget är väl olika för alla som allt annat, men jag har hört att man behöver stora bindor första dagarna, för att inte blöda igenom. Även om man får de första dagarna av sjukhuset så måste man ju köpa egna sen ändå.
    Räcker det med vanliga bindor från affären eller finns det större som är till för efter förlossning på typ apoteket?

• emelielj

Okej, då vet jag!

Förhoppningsvis behöver jag alltså inte större än de vanliga som finns i affären och sjukhuset finns det några att få iaf.

Ska höra med apoteket där jag bor men får hoppas att det räcker med vanliga som finns i affären då :)

Va sålängesen man hade mens så har ju typ glömt av hur det är!
    Har bara massa tamponger hemma med men det kanske inte är så mysigt sen.

• emelielj
    Kevin och Freja skrev 2011-07-04 13:36:31 följande:
    Jag blödde väldigt mycket efteråt i nästan 6 veckor så jag klarade mig inte med vanliga bindor utan behövde större.
    Tampong ska man inte använda alls efteråt har jag lärt mig eftersom man inte är läkt och det ökar infektionsrisken.
    Men kolla med apoteket så hittar du säkert något som passar :) 
    Okej, det är ju så svårt när man inte vet! Men det skadar väl inte att ha köpt större bindor även om man inte blöder jäåttemycket. Yes, ska kolla med apoteket, där borde dom väl ha?
    Mamma20022005 skrev 2011-07-04 13:46:12 följande:
    Med mitt första barn hade jag de där stoooora bindorna från apoteket för då blödde jag en hel del. Med andra barnet hade jag köpt såna, kanske använde någon dag eller på natten mest, men hade då mest vanliga bindor. Blödde inte lika mycket då eller lika länge som efter 1:a.
    Det finns alltså jättestora bindor på apoteket? Va bra, då ska jag köpa såna!
    Även om man inte blöder så mycket så är det nog skönt att ha stora på nätterna.
    Tack!
  • emelielj
    Rosegirl skrev 2011-07-04 15:16:43 följande:

V 32 (31+5)

Va nätt och behändig mage du har :) Jättefin!
  • emelielj

Men till mig så säger dom på på varje ultraljud att det är 95% en pojke osv, kan man verkligen stämma dom då?
    Dom säger ju aldrig att det är 100% ett visst kön utan att dom är nästan säkra, dom får ju inte säga att dom VET just för att det kan bli fel? Säger dom till mig iafGlad

• emelielj
    Kevin och Freja skrev 2011-07-05 09:00:58 följande:
    Det har jag också hört... Till mig sa de 99 % en flicka så stämma går nog inte att göra.
    Men de spelar ju ingen roll, har de sett fel är det bara att gilla läget och köpa nytt :)
    och komma på ett pojknamn då :)

Är det fler som har bestämt namn på sin bebis? 
    Ja precis. Det är ju inte hela världen heller, jag har ju inte köpt kläder för flera tusen och det mesta för små bebeisar är ju neutralt och man blir nog lika glad för sin bebis ändå!

Vi har diskuterat namn och har ett par alternativ men vi la det på is så länge, tills han kommer.
    Kunde inte bestämma oss så vi får se hur han ser ut :)
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011