Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Svartros: inget illa menat men va skönt att höra att jag inte är ensam om tabletterna! Jag kan inte sova utan dom, vaknar av smärta.. Men det tar verkligen emot att äta dom, som du säger.
    Jag brukar inte ens ta tablett vid huvudvärk vanligtvis och under grav vill man ju inte men är så illa tvungen.

Men det finns ju många som äter maxdosen som gravida, 8 per dag har jag för mig.

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-07-19 11:34:37 följande:
    måste få prata av mig lite idag. sambon jobbar långt hemmifrån och kommer ev göra det i förtsättningen. borta 1-2 veckor hemma en 3-4 dagar o så iväg igen. jag känner mig så ensam när jag är hemma.Det är inte alls roligt att vara ensam så när man är gravid o allt bara känns tungt.
    jag är rädd att jag kommer hamna i en depresion snart. käner mig oattraktiv för sambon o vi har bråkat en hel del det sista. jag är livrädd för att han ska lämna mig o jag hade inte alls tänkt att det skulle bli såhär. jag kommer typ bli som en ensamstående och det skrämmer mig.  tänk om han hittar en annan på turneringarna :S
    Ja vet hormonerna är hemska o de gör att en käner oå som en gör. gråter nu det sista för ingenting. ont har jag oxå i knänen. kan snart inte böja mig ner utan att komma upp med hjälp.
    Hur ska jag göra. ska jag ta upp detta med bm?ska nämligen dit idag  
    Du är verkligen inte ensam! Jag och sambon tjafsar en hel del nu de sista veckorna också.
    han är väldigt bra på att "skämta" och skoja om saker som han vet att jag inte gillar, men han gör det ändå.
    Självklart blir jag arg och tar åt mig då? Det är ju liksom inte roligt, men ändå fortsätter han. Nätterna är jättejobbiga med då jag snarkar och han säger varje kväll, när jag försöker få honom att använda öronproppar för att sova lite bättre, att "Nejdå inatt ska jag inte väcka dig eller sura". Men så blir det samma sak som varje natt ändå.

Han jobbar fram till Fredag sen har han semester och jag har 11 dagar till BF idag. Så det matchar rätt bra. Då
    säger han att han har tänkt gå på bio med sin kompis på Fre kväll. Och innan det ville han dricka upp ölen han har här hemma. Då blir jag fly förbannad! Jag går här hemma, trött på mig själv och allt annat och har tråkigt och ont, kan inte han anpassa det han ska göra LITE efter mig då? När han väl har semester liksom. Vi ska ju bli föräldrar nästa vecka och har bara dessa dagarna kvar. Sen också alkoholen, visst skulle han kunna få dricka utan att dricka sig full, men med en vecka kvar till BF kan han gott skippa alkoholen tycker jag, mest som stöd till mig, jag vill väl också dricka lite öl och njuta av sommaren?
    Sen även hemmayssslorna är sjukt jobbiga för mig nu och det är en stor anledningar till att vi bråkar mer nu, för jag tycker han gör för lite, nästan inget, och jag måste nästan gråta eller bli skitsur för att han ska göra nåt, men då är det ju bara av fjäsk, för att jag ska bi glad igen? Vill ju bara att han ska fatta själv..

Prata med din bm, hör vad hon tycker eller har nåt tips. Det skadar ju verkligen inte!'
    Hormoner jaa, jag får nästan panik på mig själv, kan gråta över skitsaker flera gånger per dag, jättejobbigt..
  • emelielj
    Speck skrev 2011-07-19 11:53:41 följande:
    Emelielj: OJ, asså det där hade jag aldrig accepterat.. Han blir sur på dig för att du inte gör nåt hemma?? Men vafan - du går ju o bakar på hans barn! Klart som attan att det tar energi. Jag har sagt åt maken att jag inte tänker plocka ur diskmaskin längre t ex för jag tycker det är för jobbigt att böja mig, och det var inga problem alls. Min man är snarare tvärtom, han tycker jag gör för mycket här hemma o borde vila mer.... Han säger alltid åt mig att jag behöver inte förklara varför jag inte tvättat eller handlat eller lagat mat, jag är gravid o han har full förståellse för att orken tryter.. Tänk va olika det är.
    Nej alltså, han blir inte sur för att jag gör mindre, han bryr sig liksom inte om hur det ser ut hemma.
    Jag bryr mig och vill inte leva så stökigt som han. han jobbar väldigt mycket fortfarande och är trött när han är hemma, men för mig är det ingen ursäkt att inte diska och städa mer än vad han gör!

Jag försöker förklara att jag liksom inte orkar men jag tror inte han förstår hur trött jag verkligen är, hur ska jag få honom att förstå det? Det är där skon klämmer, när jag blir sur för att han inte gör tillräckligt, men enligt honom är det inte hela världen om det är lite stökigt eller grejer framme, men det tycker inte jag är okej!

Ja verkligen olika, jag blir så trött på att han  bara anstränger sig efter vi har "bråkat" eller tjafsat innan.
    alexander2011 skrev 2011-07-19 11:54:45 följande:
    låter ungefär som mig o min karl. ja dessa hormoner gör att man känner inte igen sig alls. jag har sagt till min man att han får hålla sig ifrån alkohol den sista tiden eftersom ev han ska köra. sen vill jag inte ha en full/bakfull karl med mig till förlossningen direkt. jag känner mig som en tjatig gnällig ja ja vet inte vad mot min man o det skrämmer mig, skrämmer mig sj emd att han kommer tröttna o hitta nån annan för jag har inte varit direk snäll :S nog för jag har haft humör sen innan men nu ojojoj :(

Det är så typiskt att han skulle få jobbet precis nu igentligen.hade passat bättre till en singelkarl som inte har familj men vi har snart ett spädbarn. han kommer missa så mycket o jag vill verkligen inte att han ska missa förlossningen o jag vill inte vara ensam hemma då jag får värkar :(

detta är hans drömjobb med hans idoler så tyvärr kan inte jag ta detta ifrån honom. skulle han missa jobbtillfället så kommer han grämja sig för det. missar han förlossningen som grämjer han sig för det o saken är det att det blir allt tufft o bara leva på min FP så vi har inte så mycket till val än att han måste få jobbet :(

jag bor i byggden kan man säga. långt ifrån en storstad, 5 mil o inget körkort dvs svårt att kunna göra sin ärenden utan att vara beroende av andra. tänk om det känder nått med barnet. får nog flytta närmare staden om han får jobbet.

kan mog akriva här i en evighet. ber om ursäkt för detta Skäms         
    Ja alltså. i vecka 35 sa han av sig själv, att han inte ska dricka mer innan bebisen kommit, och jag tyckte självklart det var jättebra och ansvarsfullt av honom!
    För mig, så får han dricka nån kväll men inte så han blir full ifall det skulle sätta igång, men av respekt tycker jag han kan skippa drickat helt och hållet just för att jag har inte något val, jag KAN inte dricka. principen liksom.

Ja jag är också lite rädd att han ska tröttna men sen tänker jag efter och kommer fram till att värre än såhär får det inte vara heller och då är han inte rättvis eller vettig att leva med ändå!
    bara synd att det ska behövs bli såhär, att jag ens tänker så.
    Sen vet jag att hans mamma skämde bort honom hur mycket som helst när han bodde hemma (han flyttade in hos mig när vi blev ihop, alltså flyttade hemifrån direkt med mig).
    Hon tvättade, plockade från golvet i hans rum och det mesta. Hemma får väl alla göra som dom vill, men jag är inte hans mamma och tänker inte plocka hans kläder från golvet! Det är där alla våra bråk börjar, och han kan inte förstå varför jag blir sur, fastän han vill förstå. jag blir så frustrerad så jag börja ofta gråta och DÅ får han dåligt samvete. suck!

Ja man kan skriva i evigheter när man är upprörd! Svårt detta.
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-07-20 11:24:20 följande:
    ja jag har känt så men det måste vara hormonerna o sambon har märkt att mitt humör gr i vågor från glad o ledsen. han tycker jag är överkänslig många gånger o skrattar
    Det är nästan värre tycker jag när de inte tar en seriöst när man säger något. Utan de tror bara att det är hormonerna som pratar. även om det är så i vissa fall så vill man ju inte bli ignorerad för det?

Idag var iaf en bra morgon med min sambo innan han gick till jobbet, hoppas det håller i sig :)
  • emelielj

Nejdå :) det är nog inget skämt inte! Bra att dom ger dig TUL, men jag har sett några st med jätteliten mage runt bf, då ligger bebisen längre in mot ryggen bara. På de som har jättestor mage ligger bebisen mer utåt, om jag förklarar mig rätt!

• emelielj

Neeej jag är avundsjuk på dig! Jag kan inte gå,stå eller sitta normalt :P ännu mindre kissa, vända mig i sängen eller ta på mig kläder haha. Men det värsta måste vara att ta sig upp ur säng eller soffan! Nej fy, nu vill jag ha ut ungen :) 10 dagar kvar idag..

• emelielj

Jag känner mig allmänt deppig.. 9 dagar till bf, kan inte sova, massa sd men de gör inte ont, inga förvärkar, inte en endaste liten känning, jag vaknade av smset: "du har inte uppdaterat din Facebook på ett tag, är det på G?!" NEEJ hade det varit på G hade jag hört av mig, jag ska liksom inte hålla min bebis hemlig!

Usch vad detta börjar bli jobbigt nu. Ligger kvar i sängen för jag har inte kraft att resa mig upp än haha

• emelielj
    Speck skrev 2011-07-21 10:53:55 följande:
    Jisses va tidigt ni är vakna flickor Glad Jag sover till 10 om dagarna, haha.. Fast jag sover jättedåligt om nätterna, så jag ligger i sängen massor med timmar utan att för den sakens skull sova särskilt mycket. Min man tycker jag ska stoppa en kork i urinröret o sluta upp o springa på toa hela nätterna.. han blir störd.. Stackarn, prova hur det är att vakna av att behöva kissa 6-8 ggr/natt, det är också ganska störande.. Tungan ute
    Jag har så svårt att hitta nån bekväm liggställning.. Ligga på rygg går absolut inte, och om jag ligger på vänster sida så ligger bebisen o sparkar uppåt så mkt (den har benen åt höger sida näml) mot revbenen eller ut i sidan så då kan jag inte somna av det.. Ligger jag på höger sida så kan inte bebis sparka så mkt (jag klämmer väl fast fötterna eller nåt, hehe) men då får jag så ont i ryggen så jag vrider o vänder på mig i timmar innan bebis eller jag somnar av utmattning haha.. Nää usch.
    Det är som sagt meningen att man ska hinna bli less på sin graviditet, och med dryga 4 veckor kvar så har jag väl äntligen börjat fantisera om att kunna ha mina gamla kläder igen eller att kunna vända mig i sängen utan att det är värsta träningspasset....
    Sovställning är inte enkelt att hitta här heller. Måste sova på sidan för nåt annat går inte men då vaknar jag flera gånger per natt av att det gör ont i bäckenbenet och jag måste byta sida. Det är INTE bekvämt att vända om till andra sidan med hela magen haha, det för nästan ont. Lite bättre är det sen jag började ta Panodil innan läggdags. I början tog jag två st men nu räcker det med en, vilket känns lite bättre iaf :)
  • emelielj
    Speck skrev 2011-07-21 11:08:20 följande:
    Emelielj: Nä precis, så känner jag också! Att det gör ont att vända sig i sängen med stormagen i vädret, o att bäckenet bråkar med en när man legat för länge på nån sida. Jag brukar ta 1 alvedon innan sänggående men igår hade jag inga fler på nattygsbordet o orkade inte ta mig ner för o hämta fler.. Så får skylla mig själv att jag är trött idag.
    jaavisst, det är jättestörande haha. Man vaknar ju redan av blåsan och av att det är för varmt liksom!
    Sambon brukar även putta till mig när jag snarkar och han inte kan sova, men då är ju jag vaken och kan inte somna om haha, men nu när han jobbar får han väl göra så då. På fredag blir det andra bullar :)
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011