• Speck

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Momii skrev 2011-05-23 13:04:14 följande:

Har ni bestämt namn än? Vi har problem med att komma överrens och mannen har dissat alla mina förslag.

Vi pratade lite namn i början av grav, nu så har vi inte diskuterat namn på länge.. Vi har ett par förslag men jag vet inte.. jag tror vi väntar o ser vad det är för nån som kommer ut Glad
    Wizla85 skrev 2011-05-23 15:19:25 följande:
    Här kommer en nästan grotesk bild, som visar att man inte ska ta närbild på magen framifrån..
    Ser ju helt sjukt läskigt ut, som om det vore någon slags boll som jag har i knät och som inte alls hänger ihop med min egna kropp.. Hehe!!
    Demon

Tagen för ca 2 veckor sedan ca v 27+?
    Schysst kula! Nu känner jag mig plötsligt liten, men som du sa - det kan vara vinkeln också. Så du vet inte heller vad det blir, spännande!
    Capa skrev 2011-05-23 15:38:21 följande:
    Yiiiiikes så stoooooor du ser ut!! Du har den där typiska magen som alla påstår man har med pojkar, den klassiska badbollsmagen Flört
    Jag har nog inte ens hälften av den där bulan haha Nu är jag iofs i vecka 28 och detta kortet är taget i vecka 26 men ändå, not even close....

Din mage växer liksom uppåt också.. jag har en väldigt sluttande mage liksom medan din går rakt ut och sen helt runt Skrattande Visste du vad du skulle få för kön på bebis?
  • Speck

Ninakarolina: Jag dricker alkoholfri öl - det rekommenderas! Jag gillar verkligen öl så jag är tacksam det finns alkoholfri! Norrlands Guld, Jever fun, Estrella kan rekommenderas!
    Jag slutade röka när vi fick veta att vi skulle få börja med IVF, men jag brukar tjuvröka då o då i vanliga fall - dock inte nu som gravid förstås. SÅ jag känner igen den där längtan efter en cig, men jag blir mer äcklad nu under grav då jag tycker de stinker så himla äckligt..  Känsligt luktsinne - ja va!

• Speck

Jag började röka som 13-åring, sådär nån då o då till fester o sånt.. Men började inte röka varje dag förrän gymnasiet (då det blev lättare att få tag på också) och har sen rökt tofr ända till juni förra året. Men sen blev de stopp. Jag komemr aldrig börja röka igen, men därmed inte sagt att jag aldrig kommer röka igen, om ni förstår skillnaden. Nån cigg då o då om man är borta på tjejmiddag o sitter med en flaska vin - inte omöjligt. Men jag kommer aldrig bli rökare o ens visa mig röka inför mitt barn.

Jag var hos bm idag, sf mått 25cm, låg lite under mediankurvan men inom loppet av det normala. Bebisens puls var 155slag/min och den var extremt svår att lokalisera, bm liknade det vid en tvål i ett badkar, haha! Den vägrade ligga still o låg o slog o sparkade mot mikrofonen (eller vad jag ska kalla den..) Älskade lilla motsträviga bebis Hjärta

• Speck
    Mickan skrev 2011-05-25 17:52:20 följande:
    NinaKarolina! Går fortfarande superbra med vikten! Verkar vara mer stabil nu som han var innan. Gick ju ner ett kilo och ligger fortfarande på +7kg. Känns superskönt för ett tag blev jag verkligen panikslagen då det var typ +1kg varannan dag kändes det som. Men är helt övertygad att det är tabletterna som hjälper mig! Så nu har jag fått upp hoppet att kanske jag klarar mina +15kg gräns som jag har!
    Lol.. jag har redan gått upp 13 kg så jag har inga förhoppningar om att hamna under +15 kg haha.. däremot runt 17-18kg kanske jag kan hoppas på.. vi får se.
  • Speck
    ZillyChili skrev 2011-05-25 20:36:47 följande:

Svartros: De tar inte hänsyn till vilket arbete man har =) Samtidigt som det är just det de gör. Jag skulle aldrig få gå hem tidigare p g a mitt arbete... sitter ju på kontor, så hur svårt ska det vara? Sen att jag får riktigt ont i underlivet om jag suttit mer än 10 minuter spelar liksom ingen roll. Stillasittande arbete= ingen ansträngning typ.

Kan tänka mig att även städjobb räknas som något som inte är så farligt, inte tillräckligt tunga lyft liksom. De ser inte till dina besvär och ditt yrke. Har noll förtroende för läkarvården, som ni kanske hör =)

Men så går jag nästan aldrig dit heller, inte förrän sambon tvingar iväg mig, hehe

Jag är sjukskriven 50% och jag har kontorsjobb. Jag är sjukskriven pga foglossning som gör att jag får ont av att sitta ner, så jag KAN inte jobba 8 tim/dag, jag "dör" av smärta efter bara ett par timmar sittandes på den där kontorsstolen. Plus att jag har huvudvärk (graviditetsmigrän misstänker läkarn) flera gånger i veckan, sover dåligt pga foglossning och får massa sd vid stress.
    Min läkare är helt underbar och nästan tjatar på mig att jag ska sjukskriva mig mer, han ville sjukskriva mig 50% redan från början men jag jobbade 75% så länge jag orkade, och sen när jag bröt ihop för jag inte orkade mer gick jag ner till 50% - då ville han heltidssjukskriva mig.. Så det finns bra läkare ute.
    Det är bara jag som vill jobba dels pga inkomsten och dels för att jag känner nån form av dåligt samvete mot arbetsgivarn då jag inte hunnit träna upp en ersättare än.
  • Speck
    SandraP1990 skrev 2011-05-26 07:24:53 följande:
    hehe jag har gått upp 15...
    Skönt då är det intebara jag som gått upp "mkt" i denna tråd Glad
  • Speck

Ninakarolina: Jag äter inte heller fullt lika mkt som tidigare, och börjar fundera på om det är för att magen liksom trycker ihop magsäcken lite o gör att man inte blir lika hungrig?

• Speck

Jag har också hört att man inte ska äta omega-tillskott då det kan ha samma påverkan som ipren på blodet, dvs blodförtunnande... Däremot var det ingen fara att äta fisk, så det är väl nåt i de där kapslarna som gör de..

• Speck
    Rae skrev 2011-05-28 10:30:08 följande:
    Idag är jag 26+1 och mätte omkretsen på min mage, den var 97 cm. Vet inte om det är stort men med mina två andra var det 103 och 106 i denna veckan så jag är åtminstone mindre denna gången men sen är ju frågan om jag ändå är stor jämfört med andra. 
    Jag är i vecka 29 (28+1) och mätte 102cm. Jag har inte mätt innan så jag blev chockad när jag såg att jag är över en meter  stor där jag är som bredast (jag mätte där jagvar som störst, eftersom det var svårt att mäta i midjan då den är long gone.. Flört)
  • Speck
    Mickan skrev 2011-05-29 17:16:15 följande:
    Badtermometer.. Sett att det finns flera sånna men är det verkligen nödvändigt? Det är väll bara att känna med handen om det är lagomt eller? Vad trivs bäbisar i för badtempratur btw? Är fostervattnet i kroppen kroppstempratur nu alltså 37 grader? LÅTER FÖR VARMT!
    Haha jag har tänkt som dig angående badtermometer.. det är väl bara o känna på vattnet.. Lite som Norrlands Guld reklamen.."Hur vet man att ölen är kall? - Älgen är blå. - Mm eller så känner man bara på den"..hahah.
    Ang att 37 grader skulle vara för varmt, det är de inte.. Det är när badtemperaturen är fingervarm, när jag badar vill jag iaf uppleva det som att jag kliver er i ett varmt bad.. Inte fesljummet.. Glad
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011