• Speck

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

SandraP1990 skrev 2011-05-08 22:26:48 följande:
    idag har jag handlat massa nya mamma kläder inför sommarn=) har legat i sängs nu sen jag åkte in å jag klättrar på väggarna så jag å killen åkte te allum(ipartille) å shoppade i lugn och ro, inget stress då jag har blivit tillsagd att tat luuugnt...
    Är du sjukskriven också eller jobbar du fortfarande?
  • Speck
    chariots skrev 2011-05-09 16:56:50 följande:
    Jag tänkte på en sak här, det här med moderskapsintyget som man ska skicka in till försäkringskassan, när ska man skicka det? Så fort som möjligt eller vad? (:
    Jag skickade in det på en gång... sen vet jag inte om det finns nåt senast-datum men det är ju inget att vänta med egentligen.
  • Speck
    chariots skrev 2011-05-09 17:47:24 följande:
    Nej, tänkte också så att det väl lika bra att skicka in det. Är det bara att skicka de pappret eller ska mer befogas? Känner mig lite smått förvirrad och efterbliven (:
    Jag la pappret jag fick från BM i ett kuvert o skickade det till FKs inläsningscentral i Östersund bara som det var. Sen fick jag hem papper som de ville ha ifyllda från arbetsgivaren om lön etc.
  • Speck
    chariots skrev 2011-05-09 20:13:23 följande:
    Okej men vad bra, men stod din adress på intyget? För det str något om det på mitt men adressen står dock inte där, så om man ska skriva dit det? (:
    Ingen aning, jag tror bara namn o personnummer samt beräknad födsel. De skickar nog papprena dit du är folkbokförd om det inte står nån adress så det behöver du inte oroa dig för.
  • Speck

Ang rand har jag inte fått nån hormonrand, jag kanske slipper.

SF-mått var 23 cm i v 25 och det var exakt på medelkurvan.

Jag som inte vet vad det är för kön på barnet tycker det är lite roligt/knasigt, jag blir mer o mer säker på att det är en liten tjej där inne, vilket jag egentligen inte har några belägg för att tro annat än känsla? Fast vi pratar ändå oftast om magen som "han" även fast både jag o maken tror på tjej.
    Men jag skulle inte bli besviken om det är en liten pojke som kommer ut i augusti, vi har ju kommit på världens bästa killnamn.. Glad

• Speck
    SandraP1990 skrev 2011-05-11 15:03:37 följande:
    tydligen gäller bara den när man e tidigast i vecka 26!! så får vänta en och en halv vecka då:P
    Det tar dom ett tag att skicka hem papprena till dig, och sen börjar den gälla så fort du betalat, förutsatt att du väljer betalförsäkringen. Men även gratisförsäkringen är inte fel att teckna redan nu. Jag tecknade mig för flera månader sen Tungan ute
    Ninakarolina skrev 2011-05-11 17:16:58 följande:
    Ja de är ju sant, men inte bara klänningar kjolar m.m som man inte kan ha om man hr denna stora mage :). men fina klänningar ska med spana efter vanliga... men vissa saker måste man ha från mammakläder :).
    Jag har fått lite kjolar från jobbbarkompisar som är ganska stora (stl 42 ca) och de kan jag ha UNDER magen Skrattande För jag kände precis som du - det FINNS inga snygga mammakjolar/klänningar.
  • Speck

Kände mig lite stor idag och kände för att dela med mig av kulan! Vecka 26 (25+4)
  • Speck
    emelielj skrev 2011-05-11 20:16:00 följande:
    Håller verkligen med om att det knappt finns några fina mammakläder, jag har nästan tröttnat på att leta efter dom så jag köper vanliga kläder i större storlekar :)

Speck: Är det jag som ser fel eller är du också lite "färgad" eller vad man ska kalla det, runt naveln. Det är jag med fast nästan starkare! Kanske är jag som ser i syne :) haha
    Hehe ja kanske lite, men mest troligt är det att du ser mina hårstrån haha! Jag har ju fått sån hårig mage sen jag blev gravid. Men det ser ut typ som en lite mörkare ring typ runt naveln..
    Jag kan bli öm brevid naveln, antingen till höger eller till vänster.. Men jag undrar  om det inte är efter barnet legat o tryckt eller nåt..?
    Momii skrev 2011-05-11 21:26:09 följande:
    Fin kula! vart kommer tunikan/klänningen ifrån? Jättefin!
    Cubus! Dock inte årets modell, fått låna den av en kompis som hade den när hon väntade sitt barn och det var typ 2,5-3 år sen..
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011