• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mamma20022005 skrev 2011-08-09 17:23:11 följande:
    Moomi: Jag vill inte heller bli igångsatt (de skulle ju ta hål på hinnorna idag). Men vill egentligen inte.
    Jag är bara på bf+2 nu, men bebisen beräknas väga mkt så jag törs inte gå längre. Men det verkar vara
    svårt och få en igångsättning.
    Min lilla mamma på normalt 158cm och 60kg fick bäbisar som låg på mellan 4200 tom 4600gram. Gick övertid med alla barnen och hon sprack inte en enda gång. Så jag tror inte du ska behöva oroa dig så mycket om bäbis är väldigt stor eller inte. Det verkar inte som att det ska vara nå jobbigare att få en 4kg bäbis än en 2,5kg:s... Vet inte om det är sant utan bara vad jag hört av egna erfarenheter...

• Mickan

Momii: jo förstår det!!!

Var idag hos barnmorskan och sf måttet har stannat på 33cm. Hon blev lite orolig och eftersom jag nämnde att jag i det sista haft lite konstiga tankar om att bäbis är växthämmad och att kanske jag inte har tillräckligt med fostervatten för magen är liten etc, så skickade hon mig på tul och fick tid idag, så var där och kollade. Fick tul lite också pga att jag inte haft nån check här i Norge. -8% under kurvan sin bara och bäbis mådde super. Vägde ca 3100gram idag 9 dagar till BF. Så nu kan jag med gott samvete slå bort alla konstiga tankar och hoppas på att bäbis kommer snart! :)

• Mickan

Jag hänger i Moss nu ca 40min från Oslo tom mitten av sept eller början av oktober beroende på... Bodde i Norge i ett år innan vi flyttade till USA 2 år och ska nu flytta upp till Bodö när vi hängt klart här i Moss...

• Mickan
    Ninakarolina skrev 2011-08-14 11:45:57 följande:
    Jag kan säga att vi skrek rätt bra på han, och han satt bara och grät. dessutom var de hans tjejs hund, han sa själv att han fatta inte hur hsn tänkte, även om hon satt i skuggan med alla rutor nere. huvva  min sambo pratar till våran hund som de är våran bebis....och är jätte djurvän...så han har skällt utn han kraftigt. och han år jätte dåligt över detta.
    Tänkte ju nämna att det kanske är bra att låta honom veta att de franska bulldogarna är ju ännu känsligar för värmen en vanliga hundar i tillägg så han är medveten om det. Har man en sån typ av hund eller någon annan plattnosad så har dom hårdare restrektioner på hur varmt det får max vara för att hunden ska få flyga etc. 

• Mickan

bf om 6 dagar... Är inne på mitt 3 dygn med extrem trötthet. Har ju mått kanon fram till nu och nu sover jag ca 10h/natt och måste sova middag en eller två gånger under dagen så blir ytterligare ett par timmars sömn. Sitter som i koma hela dagen och är bra super trött... Lugnet före stormen? 

• Mickan
    chariots skrev 2011-08-11 16:42:49 följande:
    En liten fråga bara ang SF mått, ungefär hur mycket växte er mage från vecka 33+ till 37+ på ett ungefär?
    Från v. 33+ till 35+ hade min inte växt något alls och min BM blev lite orolig men sen när det visade sig att lillen fixerat sig och krupit så pass ner så lugna hon sig och sa att det var därför det inte växt något och nu idag var jag på kontroll igen fast med en annan BM då min var på semester och magen hade enbart växt 1 cm och knappt det men hon sa att det var ingen fara. Men känns inte 1 cm på 1 månad lite lite? Borde kanske ringa och prata med min vanliga BM på måndag när hon är tillbaks eller jag är kanske bara nojjig?  
    Jag fick ett tul i Torsdags. Var hos barnmorskan på morgonen och mitt sf mått hade stått stilla sen veckan innan fast bäbisen redan krupit långt ner och var fixerad redan den veckan. Så mitt SF mått låg på 33.0cm i torsdags och då blev hon lite orolig så jag fick åka på tul samma dag! 
    Men där inne visade det sig att bäbis är väldigt livlig, allt såg bra ut och att jag hade bra med fostervatten. Har bf om 6 dagar. Bäbis beräknas att vara en liten pojk och vägde i torsdags ca: 3100gram. Men har ju en minimage så en han är ju ganska stor iallafall!

Zillychill! Grattis och härligt att du äntligen fått tagit med honom hem! Det är min skräck att inte kunna ta med sig bäbisen hem på en gång. Men skönt att det "bara" var pga benbrott och inte pga sjukdom!

Grattis till alla er andra som också fått era bäbisar! Här väntas det fortfarande spänt!
    Men så mysigt att se alla era underbara små bäbisar!!!   
  • Mickan

Guldklimparna: men var via tul jag fick reda på ca vikten genom att mäta huvudet, magen etc så tror på att han nog vägde 3100gram i torsdags. Får se vad han lagt på sig tills det är dags för förlossningen.

• Mickan

Jo tycker det låter lagomt! Mammas minsta var på 4200gram så glad att det inte verkar vara helt genetiskt...

• Mickan

Ja som sagt mammas alla barna har vägt 4200-4560 eller nått sånt och hon är 158cm kort och väger runt 60kg i sitt vuxna (35-40åriga) liv. Så den lilla kvinnan fick giga bäbisar. Jag var ju för exempel 54cm lång också! Haha
    Tror inte de vart nått problem men har fått så mycket små bäbiskläder så det är ju kul att veta att sonen min borde kunna använda dom ett litet tag iallafall och inte bara hoppa över massa storlekar! :)

• Mickan

3 dagar kvar här också... Sex både igår och idag, bröststimulans och var ute och joggade med svägerskans son i barnvagn och hunden min i 20 min. Sker det nått??? Haha känner ju fortfarande inte sammandragningarna om jag inte trycker på magen. Svägerskan är i v 34 och hennes slem is gick i morse och tappen var öppen så lovar hon hinner få före mig! Så har städat, damsugit, plockar disk och passar sonen hennes så hon kan ligga pall i sängen. För helst måste hon stanna kvar 2 veckor till. Och när min pojk behagas komma det är ett stort frågetecken!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011