• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Jetlag är i sitt ess!!! Sover 5h på natten, vaknar apatidigt, jobbar på hela dagen och städar inomhus åt mamma hela kvällen!
    Idag har jag klippt gräs i 4-5h, storhandlat mat och sen ikväll skurat köket. Har inget eget ställe att nesta i så går lös på föräldrarnas gård! :)

Linda! Vissa går ju hela graviditeten utan att lägga märke till att dom var gravid och som ändå fått normalstora bäbisar! Är väldigt spänd på att höra hur det går på ditt tul!

• Mickan

Nu börjar jag komma in i en normal sömn igen! Jag sover superbra så länge jag somnat och inte blir störd av bäbis eller hunger. Men inga krämpor när jag sover!!! Superskönt! Nån gång ibland behöver jag vakna för kisspaus men som regel räcker det att jag kissar så fort jag vaknar vid 5.30-7 tiden på morgonen! Hade svårare att sova för någon månad sen. Men misstänker att jag sover djupare för att jag kör slut på
    mig själv nu för tiden...

Idag kunde jag inte hålla mig längre! blev en 2h ridtur idag! Sen körde jag hö i 4h med pappsen och sen rensade jag ut 2 svarta sopsäckar med kläder åt mamma!

Men imorgon blir det latisdag med kompisar på äventyrsbad! Idag har mannen köpt bil så jag vet att han kan komma och möta mig vid gränsen om värkarna skulle sätta igång! :)

Nu ska jag SOVA för natten!!! :)

• Mickan

Linda! Skönt att höra att bäbis var så pass stor! Går nog superfint! Syrrans bebbe föddes på 2900gram i v39+3. och hon hade gigamage så alla förväntade en 4kg klump!

• Mickan

Svartros - jo det är superskönt!!! Sjukt tacksam för det!

Igår vart det möhippa till en kompis som ska gifta sig nästa helg. Var bland annat på äventyrsbadet flera timmar. Blev mycket spring i trappor då det var så kul att åka ruschkana!!! :) och relaxavdelning var underbar!!!

• Mickan

Våran son ska nog få heta Dean. Pratade länge om Matteo med Dean känns mer rätt nu mot slutet...

Inatt drömde jag att bäbis kom, men att jag vaknade upp för att värkarna satt igång på riktigt! Var så sjukt verklig dröm så blev riktigt besviken när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm i en dröm!!!

Ni som sett bäbis andningsöva. Har ni klockat hur många andningar det blir/min. Blev 70st på 1min idag och undrade om det var andningsövning eller nått annat skumt som skedde i magen... ???

• Mickan

Blåmärken på sittbenen efter jag red idag och galopperade en del också! Härligt!!! :)

• Mickan

Min svägerska hade fixat en suprize babyshower till mig igår. Har så sjukt mycket bäbiskläder så jag önskar att bäbis blir liten så vi hinner använda hälften iallafall!!! :)

• Mickan

Så tråkigt att bara ha mobil nu. Får inte laddat upp några bilder. Men nyss hemkommen från bröllop med dans, mat, tårta, mingel! Supertrevlig kväll och nykär i mannen :) lite svårare att ta av sig dom högklackade skorna eftersom fötterna svällde i värmen, men gick ju till slut!

Bara jag som fortfarande njuter av att vara gravid (om jag inte räknar med illamåendet under natten om jag vaknar dvs)

• Mickan

Vart frånvarande pga mycket att göra! Bäbis har det bra i magen och idag är det 11 dagar kvar till BF. Har vart på en akupunkturtimme förra veckan och ska på en ny imorgon som ska hjälpa mognadsprocessen så jag hoppas på att det hjälper så jag iallafall slipper gå över tiden! =) Han låg redan förra veckan väldigt djupt ner och fixerad så får se när han behagar komma ut. Barnmorskan tror inte att jag får stora barn som mamma iallafall. Jag vägde ju 4260 och var 54cm lång. Men hon tror min bäbis är liten! Så får se hur liten litet är =) 

Mår oförskämt bra! Sover super som regel (blir ju någon sömnlös natt här och där då jag bara känner mig för pigg!) promenera med hundarna är fortfarande inget problem, springer i trapper, leker och hoppar runt med svägerskans son som är 1,5år (vi bor hemma hos dom nu i ca 1 månad till)
    Mannen reste bort igår och kommer hem ikväll, för att fixa med kontraktskrivning av tvåfamiljehuset vi ska ha i Bodø.  

• Mickan

Bäbis har sjunkit så sjukt. Denna bilden är från 37plus6. är 38plus3 idag. 
    Lite orolig att bäbis är FÖR liten...??

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011