• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Speck skrev 2011-05-27 08:14:51 följande:
    Jag har också hört att man inte ska äta omega-tillskott då det kan ha samma påverkan som ipren på blodet, dvs blodförtunnande... Däremot var det ingen fara att äta fisk, så det är väl nåt i de där kapslarna som gör de..
    Det är blodtunnande och därför ska man sluta med DHA som är den fiskoljan som är bra 1 månad innan bf för att minsta risken att man ska blöda extra under förlossningen. Amerikanska studier har visat att det tar ca 2 veckor för att det blodtunnande effekten ska försvinna.

Men jag äter några gravtabletter som innehåller DHA i dom som är gjord för gravida. Byter ut dom sista månaden mot gravtabletter utan DHA och fortsätter sen med samma som jag äter nu ca 3 mån till efter förlossningen, för det är det jag läst ger bäst effekt på bäbis.
  • Mickan

Tänkte bara dela med mig av min gravidkudde som jag sytt. 3dm av ett gammalt påslakan med ett billigt Ikea Täcke som fyllning! Superenkelt och bra! + att täcket används ju när man inte har behov av gravidkudden.... =) Funkar nog bra som amningskudde sen också!
  • Mickan
    emelielj skrev 2011-05-29 17:06:52 följande:
    Det har varit jättebra fram till nu när alla krämpor och smärtor börjar komma!
    Men jag klagar inte, finns ju de som har det så mycket värre :) Hur har du själv mått?
    När jag suttit ner en stund så kan jag knappt resa mig eller gå, är så sjukt stel i kroppen!

Precis hemkommen från Ullared nu, helt sluut i benen och ryggen men måste åka om 30 min igen till släktkalas, känns sådär faktiskt. hade helst varit hemma och vilat på soffan!
    Hittade en hel del, saknade dock badtermometer och blöjor! Är jag dum som inte hittade blöjor eller finns det inte där? Efter tre timmar därinne så gav jag upp och orkade varken leta eller fråga någon, så får köpa det hemma nånstans Skrattande
    Badtermometer.. Sett att det finns flera sånna men är det verkligen nödvändigt? Det är väll bara att känna med handen om det är lagomt eller? Vad trivs bäbisar i för badtempratur btw? Är fostervattnet i kroppen kroppstempratur nu alltså 37 grader? LÅTER FÖR VARMT!
  • Mickan

hormonrand fran naveln och nerat... Haft det sen vecka 18 eller natt tror jag. Kanske annu tidigare ocksa...

• Mickan

V29 bilden blev bikinibild så man kan se hur magen exploderat de senaste 4 veckorna! =)
    Dock tror folk jag möter att jag bara är i 4:e månaden eller nått sånt! Haha

• Mickan

Min mage är väll hög men har höftben som når upp till revbenen (går att få in en tumme i sidan mellan dom men lutar jag lite åt ena hållet så kläms tummen mellan höften och revbenen.) Och sedan har jag en navel som sitter SKITHÔGT på magen så antar att det är därför magen kommer högt upp också!

Hade mina jeansshorts jag köpte innan jag blev gravid i stl 27 idag fortfaraden utan problem. Bäbis sparkar dock på byxkanten när jag sitter ner för länge! Haha

• Mickan
    Momii skrev 2011-06-03 16:35:28 följande:
    Det spelar ingen roll här faktiskt! Vi tror det är en flicka till vilket hade varit kul efter som jag tror att syskon av samma kön har en längre "kompisrelation" än barn av olika. Självklart leker flickor och pojkar när de är små men jag syftar mer på tonåren, då tror jag många växer ifrån varandra om de inte är av samma kön. Jag har alltid haft en känsla av att jag kommer få två flickor och sen en pojke. Vi vill ha av båda kön men tror det blir en flicka nu.
    Jag hade bara 2 yngre bröder och 2 äldra bröder... Hade inga problem alls under tonåren att vara nära dom! Visserligen var närmaste 4 år äldre och den andra 4 år yngre men jag har vart jätte nära bägge dom hela mitt liv trots kön och ålderskillnad. Ville jag ha någon att sminka mig tillsammans med tog jag bara minsta lillebrorsan för han klagade aldrig (7år yngre)! =)

Fast kan ju berott på att jag var en pojkflicka och tyckte om att göra det som pojkarna gjorde!
  • Mickan

Jag slår er alla! Hade 43grader igår i skuggan!!! Mmmm =) älskar sommar och har haft det i 2 år nu så funderar på hur det blir att flytta hem till en regnig höst! Men jag har lätt för att tycka om allt så det ska nog gå bra! Dessutom längtar jag lite till att det är mörkt och kallt så man får tända ljus igen! =)

• Mickan

Carmat! Superfin vagn och magen verkar växa på bra! Ska väll lägga in bilder någon dag jag också. Ska bara orka lägga in dom på datorn och organisera lite!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011