Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-04-21 11:10:44 följande:
    uhhh...ja det är jobbigt. Tänkte stänga in henne i badrummet men hur skulle de andra ha tillgång till lådan? kunde inte stänga in alla i samma rum eftersom de var på henne o badrummet ligger intill vårat sovrum så jag hade hört henne jama hela natten ändå :S skönt att fått det avklarat.

Jo vi hade med de tog slut :S har ett recept liggandes med paketet skulle kosta nästan 400 o hämta ut...fan svindyrt o jag får inte pengar fören 27:e o hade inte överlevt tills dess. men äntligen kan jag släppa ut henne sen :)
    men att kastrera är väl dyrare? eller?

Jaa, de var ju drygt att du hade fler :D. haha. och de är ju inte bara en dag dom låter sådär är ju typ en månad om inte mer :D. får hoppas du får stopp på de snarast :D. 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-21 11:47:03 följande:
    Jodå hon sluta idag efter steriliseringen. jo jag vet men vad skulle vi göra. ville inte vänta en vecka till o vi fick ta detta på faktura. det går inte med medicinerna. Hade tänkt sterilisera henne ialla fall så hon kan springa ute utan att vi oroar oss för kattungar för p pillrerna är rena skiten. de flesta får ungar ialla fall så vi tar det säkra före det osäkra :)
    Ja men de var ju en bra lösning med faktura, tänkte inte på de. Nej de är sant, inte bra för katterna heller. Men men... åhh men de skulle vart mysigt med kattungar... de är ju inte som hundvalpar direkt :P. klarar sig sjäkv :).
    Jag är super sugen på hundvalpar nu när jag kommer vara mamma ledig... men kommer nog inte ku nna få dom rumsrena innan försäljning men de får man ta... min  hund var inte de heller när jag fick henne så :).

Åhh jag ska snacka med min sambo om de, sen blir de bra med pengar så man kan sälja en valp på 12 tusen :). 
  • Ninakarolina

Påskkärring Signe önskar glad påsk GladGlad
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-21 12:02:08 följande:
    Jag har oxå haft den tanken :) vi fick förfrågan om att ta hand om en tik och vi har en hane sedan innan så jag sa det t sambon att det ahde ju varit nått o kanske börja starta kennel. Hans syster har kennel o får ca 80.000 för 4 valpar men då går en del till vet kostnader osv.

Så ja chansa :) jo rumsrena kan du allt få dom innan dess :) de lär sig ganska fort. bästa är igentligen o skaffa valpar mellan vår-höst. då kan man låta de vara ute mer o göra sina behov ute :)

Visst hade det varit gulligt med kattungar men då skulle jag haft en renrasig perser eftersom det är det vi har annars så hade det inte varit nån ideé med kattungar. men det e ett stanas passande o jag vet att sambon o jag hade inte haft mage till att göra oss av med dom så det hade slutat med att vi hade suttit med en massa katter hemma ahahaha
    men tänkte mest på att vi kommer få en bebis och vete fasen o  man hinner ut med dom så dom blir rumsrena haha.
    Men de fixar dom nya ägarna så lätt annars, eller min hund var skit svår... mycket svårare med små hundar.

jaa, de kostar ju att vaccinera m.m men tror man kännar mer på de än vad de kostar :). min tjej äter icas hund mat 29 kg påsen på en månad haha typ. hon gillar inte djuraffärernas dyrare hundmat längre... tur de :).
    IceCloud skrev 2011-04-21 18:31:40 följande:
    Min mage blir så där spänd på kvällen. Det är inte alls skönt att sitta eller stå. Det enda som hjälper är att ligga ner tycker jag. O det spända sitter inte i huden heller utan lite längre in.
     Jaaa de är jobbigt. måste läga mig en stund nu... de spänner så när jag sitter... och låg i soffan nyss men de hjälpte inte heller... vet inte vad de beror på .. då jag inte annstränger mig... eller jag duscha sittandes i badkaret nyss haha och de kan jag inte påstå var så andträngande, sambon lyfta ur mig efteråt jag slapp spänna magen... men de hjälpte inte. 

• Ninakarolina
    Speck skrev 2011-04-21 20:55:00 följande:
    Sötaste!
    Min lilla busmaja :).
    Näe då ska man iväg och jobba då. ska jobba fredag och lördag 8-22... sen månadag sen ska jag noig sjukskriva mig då jag har sånna problem med sammandragningarna... men tjänar förbra nu under påskhelgen så kan inte sjukskriva mig redan nu. kanske blitt bättre efter måndag med så jag slipper de, annars måste man ju.

trött som tusan... nu till bussen :). 
  • Ninakarolina
    emelielj skrev 2011-04-22 08:02:26 följande:
    Kan du välja om/när du ska bli sjukskriven?
    Jag har jätteproblem med stress på mitt jobb och har haft massa sammandragningar pga av det sen vecka 21.
    Fick ingen sjukskrivning för det och fick jobba vidare, fick då en blödning som doktorn säger va pga stress på jobbet den med och jag valde att vara hemma 2 veckor för att inte göra det värre. Men jag får ingen sjukskrivning och måste jobba tiden ut, känns lagom kul när man konstaterat att det är jobbet som framkallar alltihop!
    Vill också bli sjukskriven, vågar ju inte jobba när doktorn själv säger att det är jobbet som gör allt :(
    men man kan väl själv sjukskriva sig en vecka eller 2 utan läkare... hade tänkt de... och vila upp mig och de hur de känns efter de. Tror de blir svårt med en vanlig sjukskrining... om du fattar vad jag menar :).
  • Ninakarolina
    Capa skrev 2011-04-22 08:53:14 följande:
    Haha, jisses det där måste vara den sötaste påskkärringen jag sett Skrattande
    emelielj skrev 2011-04-22 08:02:26 följande:
    Kan du välja om/när du ska bli sjukskriven?
    Jag har jätteproblem med stress på mitt jobb och har haft massa sammandragningar pga av det sen vecka 21.
    Fick ingen sjukskrivning för det och fick jobba vidare, fick då en blödning som doktorn säger va pga stress på jobbet den med och jag valde att vara hemma 2 veckor för att inte göra det värre. Men jag får ingen sjukskrivning och måste jobba tiden ut, känns lagom kul när man konstaterat att det är jobbet som framkallar alltihop!
    Vill också bli sjukskriven, vågar ju inte jobba när doktorn själv säger att det är jobbet som gör allt :(
    Men jisses, det låter ju helt sjukt att du inte kan bli sjukskriven då!!?? Har du läkarbesök igen?? Hör isåfall om du iaf kan bli sjukskriven deltid till att börja med för att se om det blir bättre med magen då.
    Hon är så underbar så :)
    SandraP1990 skrev 2011-04-22 09:33:14 följande:
    neej men guud va sööt...
    visst är hon :). Skorna var skit söta, ska kolla med om jag hittar nått :).
  • Ninakarolina
    vilms07 skrev 2011-04-22 17:04:26 följande:
    Söta skor!

Ja en vecka kan man sjukskriva sig själv utan läkarintyg.
    Okej, de är ju bra att veta :). Är på jobbet nu har sånna sammandrgningar bara jag diska eller liknande... ska klara denna helg plus måndag sen får jag se.
  • Ninakarolina
    vilms07 skrev 2011-04-22 17:27:48 följande:
    Man ska ha möjlighet till vila på jobbet (enligt mitt fack iaf), det ska chefen ordna. Dvs att du ska kunna gå ifrån en stund och vila dig. 
    Men jag är peronligassistent och kan inte gå ifrån när jag vill. så de blir svårt.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011