alexander2011 skrev 2011-04-21 12:02:08 följande:
Jag har oxå haft den tanken :) vi fick förfrågan om att ta hand om en tik och vi har en hane sedan innan så jag sa det t sambon att det ahde ju varit nått o kanske börja starta kennel. Hans syster har kennel o får ca 80.000 för 4 valpar men då går en del till vet kostnader osv.
Så ja chansa :) jo rumsrena kan du allt få dom innan dess :) de lär sig ganska fort. bästa är igentligen o skaffa valpar mellan vår-höst. då kan man låta de vara ute mer o göra sina behov ute :)
Visst hade det varit gulligt med kattungar men då skulle jag haft en renrasig perser eftersom det är det vi har annars så hade det inte varit nån ideé med kattungar. men det e ett stanas passande o jag vet att sambon o jag hade inte haft mage till att göra oss av med dom så det hade slutat med att vi hade suttit med en massa katter hemma ahahaha
men tänkte mest på att vi kommer få en bebis och vete fasen o  man hinner ut med dom så dom blir rumsrena haha.
Men de fixar dom nya ägarna så lätt annars, eller min hund var skit svår... mycket svårare med små hundar.
jaa, de kostar ju att vaccinera m.m men tror man kännar mer på de än vad de kostar :). min tjej äter icas hund mat 29 kg påsen på en månad haha typ. hon gillar inte djuraffärernas dyrare hundmat längre... tur de :).
IceCloud skrev 2011-04-21 18:31:40 följande:
Min mage blir så där spänd på kvällen. Det är inte alls skönt att sitta eller stå. Det enda som hjälper är att ligga ner tycker jag. O det spända sitter inte i huden heller utan lite längre in.
 Jaaa de är jobbigt. måste läga mig en stund nu... de spänner så när jag sitter... och låg i soffan nyss men de hjälpte inte heller... vet inte vad de beror på .. då jag inte annstränger mig... eller jag duscha sittandes i badkaret nyss haha och de kan jag inte påstå var så andträngande, sambon lyfta ur mig efteråt jag slapp spänna magen... men de hjälpte inte.