Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

SandraP1990 skrev 2011-04-13 10:37:07 följande:
    jag har fått bristningar på boobsen, lite på låren å rumpan,, inte jätte mkt av det än men shit jag får överallt..
    åhh drygt. Jag har bara fött på brösten, än! Hoppas man slipper resten.

Gud vad min bebis vrider på sig , blir sånt sug i magen.... och sen är de bara en massa karate sparkar... sambon kände för första gången i natt när de var hur mycket aktivitet som helst där inne... alltid annars när han ska känna så sluter de sparka haha.

Mysigt, men svårt att sova när de blir sånt sug och för mycket sparkningar :). 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-13 10:41:30 följande:

stackars er som redan har fått bristningar :S peppar,ppeppar så har jag inte fått det än men det kommer nog säkerligen med ett smäll haha. men det bleknar ju med tiden en får tänka så.

Fler som börjar få/fått hormonrand på magen? jag börjar ana en upp till naveln :) såg det igår

ja och om de inte bleknar, kan man lasra :).
    Jag hade de jätte tidigt, men de är sjukt svagt.... :). 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-13 10:49:13 följande:
    Mysigt :) åh längtar tills jag själv känner bebben riktigt. har moderkakan i framvägg så det dämpar sparkarna men kan allt känna buffar emellanåt en del dagar men inte jätte ofta :S
    Men de var ju trist att den ska vara ivägen, men när får man veta hur moderkakan ligger... jag har ingen aning vart min är... förmodligen int i framvägg då jag känner sånna kraftiga sparkar :).
    SandraP1990 skrev 2011-04-13 11:09:31 följande:
    aah shit va häftigt!!! jag känner små små sparkar hela tiden ibland killas dom å ibland är de som en bubbla i magen, har nämligen också som carmat moderkakan i framvägg men den täcker inte lillens fötter riktigt så kan känna lite där.. min bebis låg med huvudet ner när jag va på UL kan det ändra sig lr e de bra??
    ahh de är häftigt :). Du med har den i framvägg? men du var i vecka 19? eller är jag ute och cyklar... de är nu i vecka 23 de har blitt jätte starka, nog för att jag har kännt sparkar sen vecka 18... mer som petningar först men de ökar mer och mer.. snart kommer väl foten ut :D.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-04-13 11:56:24 följande:
    hej nej vecka 20(19+2) så varje måndag går jag in i en ny vecka!! väldigt bra att det e måndagar då kan jag hålla kolla på de bättre:P jag har känt sparkar sen vecka 17 tror jag men dom har inte blivit mkt starkare... antadligen för att moderkakan dämpar så då.. tråkigt e det!!
    haha okej, och jag ny vecka varje söndag :P. går in i vecka 24 nu på söndag... nu börjar de gå framåt :D.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 10:38:45 följande:
    haha ja mää, vägrar att ha kvar hår på brösten å så... noo tänk om man får de nu shit, då blir de sånd där laser hår borttagnings mojäng... nog jäkligt dyrt men hellre de än hår överallt resten av livet!!!  håller med GuldKlimparna där, hatar också hår som inte är på hövvet!!
    haha, nej hår ska bort. Jag är mest rädd för bristningar... hår går ju alltid att vaxa eller raka... lasra eller annat... kan lasra lila bristningar men man får ju aldrig bort dom helt... åhh jag är rädd :D.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 14:02:28 följande:
    Nu har jag varit hos BM(besöket efter UL) jag fick reda på mina blod provsvar=) ingen HIV lr nått här inte:P hehe.. jag va Aposetiv så det va skönt, sen hade kanon sockervärde=) MEN jag hade JÄRNBRIST!! hon sa att har man mellan 20-60 så ska man käka hjärntabletter, jag hade 24!!!!!!!!!!!!!!!!! så ja det blev hjärntabletter för min del plus mina ACO kvinna!!! sen fick jag lyssna på hjärtljuden=) så otroligt, dom va jätte snabba å då sa barnmorskan att det låter som en tjej för dom har snabbare hjärtljud än killar men sen sa hon att hon trodde det va en skröna, jag tror iaf att det e en pöjk=)
    haha fasen vad konstigt de där med järvärdet hur BM säger till mig sa hon " man kan ha mellan 12 till 60 men mnan ska inte ligga under under 12... du låg på 15 först och nu ligger du på 12" och senare på dagen ringde hon och sa att jag låg visst på 7 och måste äta mer järntabletter...

Men alla mina vänner säger att dom har fått höra 100 nått typ 160 lala... och jag fattar inget men huvesaken man får veta om man ligger lågt eller högt... inte konstigt att de känndes som jag hade 39 graders feber om jag bara hade 7.

• Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 14:02:28 följande:
    Nu har jag varit hos BM(besöket efter UL) jag fick reda på mina blod provsvar=) ingen HIV lr nått här inte:P hehe.. jag va Aposetiv så det va skönt, sen hade kanon sockervärde=) MEN jag hade JÄRNBRIST!! hon sa att har man mellan 20-60 så ska man käka hjärntabletter, jag hade 24!!!!!!!!!!!!!!!!! så ja det blev hjärntabletter för min del plus mina ACO kvinna!!! sen fick jag lyssna på hjärtljuden=) så otroligt, dom va jätte snabba å då sa barnmorskan att det låter som en tjej för dom har snabbare hjärtljud än killar men sen sa hon att hon trodde det va en skröna, jag tror iaf att det e en pöjk=)
    kul med hjärtljud :P. Min hade 148 och de är ju högre , sen var de 90% chans att de var en tjej med på rul så :P.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 17:10:15 följande:
    min ligger också på 148=)
    haha, har du kollat upp könet?

Min ultraljuds tant var så förvirrad men hon sa att de var 90% en tjej trotts att vi inte såg nått, bara för att vi inte såg en snopp så sa hon de, haha men de kanske var gömd. Så vi får väl se senare på 3de ultraljudet i vecka 30 om de stämmer :D. 
  • Ninakarolina

Ett tips tjejer, ät B50 de gör att man kissar ut all överskotts vätska man har i kroppen så man inte sväller upp... och sen går man inte upp lika mycket under graviditeten.

Jag har ingen foglossning, får bara som en brännande kännsla i höfterna ibalnd... men inget jag lider av. Men mina ben gör så ont på kvällarna växtvärk gånger 1000.... och jag känner mig så tung så jag har ont i höfterna och magen, ja den är skita tung känns de som... har gärna på mig strumpbyxer som håller upp magen, brukar kännas skönt :).

Men annars ska jag inte klaga, många som redan nu sjuktskrivit sig mm... så jag mår prima :). Men lite måste man få klaga :D. 

• Ninakarolina

Nu börjar de hända saker vill jag lova, haha. går in i vecka 24 på söndag :).
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011