Inlägg från: alexander2011 |Visa alla inlägg
  • alexander2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Ninakarolina skrev 2011-04-16 14:56:35 följande:
    Åhh jag vill ha kläder nu, sitter fortfarande i min pyjamas, haft s¨ån träningsvärk i mina ben idag.. samt lite ont i fogarna... när jag snöt mig när jag satt på toa känndes de som höfterna flyttades ut en cm på varjesida sjukt äckligt.

Haha låg på golvet för jag har ont i ryggen, och så nös jag en dubbel nys, haha nån som gjorde de?attjootjootjoo... hahaa hur långt som helst sjukt kul (intresseklubben antecknar) haha.. 
    Hahaha sjuk du e ja det har hänt mig med med nyasningarna o de med att det känns som att höften rör sig usch. har hänt mig med. knakar i höfterna ibland så en blir rädd själv, eller ja ljumskarna eller vad man ska säga.

E väl skönt att ha en slappardag när en är hemma. sj sitter jag för en gångs skull finklädd med smink o lockat hår. kände för att göra mig lite fin idag. ska träffa några kompisar senare ikväll o dom ska ev gå ut med sambon till lokala puben ikväll. jag får väl följa med som socialt sällskap ;)
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-04-16 20:25:09 följande:
    haha, sjukt roligt var de, men inte när jag snöt mig haha. Haft hyfsat ont idag... vi drog till min pappa och skotta ut sambons sommarbil som han har förvarat i en lada, där solen aldrig lyser haha... skulle inte ha hjälpt till att skotta... har mer brännande känsla i höfterna nu... och jag fick sjukt mycket samandragningar så jag slutade. sambon sa " nej men du ska inte hjälpa till, bara för vill jag visa att visst kan jag, de är ingen vara", men de blev de... åhh min högra höft brinner nu, sjukt obehagligt att de kan bli så varmt på nått sätt :S.

nu kommer kompise hennes sambo och deras 2 månaders bebis som jag ska få pussas med... mys... trevlig kväll på er andra :). 
    Stackars dig usch haha jag vet hur det är. har haft den brännande känslan mer eller mindre hela tiden nu o det gör så jävla ont. skottat???va?har det snöat in i ladan eller hihi.
    Min sambo har inte riktigt förstått hur ont jag kan ha det ibland.önskade att han kunde avlasta mig mer hemma.

Föresten fick reda på att mitt rbete funderar på att nyanställa mig antagligen igen. Brukaren ville diskutera detta med mig hörde jag av en som känner personen....vet inte vad jag känner över det.
    Tydligen är det företaget som jag hade innan inte anställd längre utan de använder sig av ett annat företag och jag kommer få 20 kr mer i timmen men det känns inte så tacksamt att börja arbeta där efter hur jag blev behandlad.

Vad tycker ni???
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-04-16 20:53:30 följande:
    haha nej men utanför ladan var de snö och bilen där inne måste ju kunna komma ut haha :D.
    Ja de gör rätt ont... men mest av allt är de irriterande jag blir grinig och sur känner ja... och den där utlovade benmassagen jag skulle gå idag den har inte blitt av än, haha... ska allt se till att jag få en ikväll :D.

Har nog missat vad som hänt på ditt jobb, vill du dra de kort? :)

Ok ja...

Blev sparkad den 1:e pga att jag hade "mina egna bekymmer"och "ont" ont är pga foglossningen men en kan inte sparka en pga det. jag har varit rädd för att sjukskriva mig för att bli av med jobbet pga det och tyckte att jag kankse inte har så ont trotts allt att jag kan jobba ändå. jag var välkommen tillbaka efter grav o kunde antagligen gå på timmar. asså verkar det bero på att jag är gravid som jag fick sparken.
    Nu vill brukaren diskutera en ny anställning....frågan är...har personen fått reda på att jag har kontaktat facket o ska gå på möte med ombudsmannen?
  • alexander2011

vi får sätta oss ner o diskutera detta. först och främst vill jag ha en riktig förklaring och ursäkt sen kan jag hålla med om att vara för stolt är inte bra och att jag borde ta jobbet för bebisens skull samt det ger ju en trygghet att veta att man har nått att gå tillbaka till sen efter mammaledigheten men jag känner mig sårad, rejält.
    det är det som tar emot. varför först sparka mig o sen ta tillbaka mig igen det är det jag inte fatttar.   visst kan det ha med att de har förstått att en kan inte behandla en människa hur som helst heller

• alexander2011
    emelielj skrev 2011-04-17 09:08:58 följande:
    Carmat85, ja jag tycker absolut du ska diskutera nyanställningen först!
    Det är absolut inte okej att sparka dig för graviditet eller liknande. Det är inte ens okej även om du inte varit gravid och haft ont/varit sjuk.

Gå på mötet med ombudsmannen först som du tänkte och se vad dom säger? Innan du bestämmer fdig för något. Jag hade varit förbannad om jag var i din sits så jag tycker du ska fundera och diskutera innan du bestämmer dig för något, fast det är bara min åsikt :)
    rinde till jobbet idag. de ska kontakta mig senare idag så ska vi ev sätta oss ner o prata igenom allt. peronen behöver veta hur jag mått den senaste månaden av grviditeten, ont ,trött osv. vi behöver diskutera om jag kanske skulle behöva halvtidssjukskriva mig för foglossningen osv. jag ska kika igenom anställningsavtalet nogrannt innan jag bestämmer mig för att börja igen så risken inte är at jag blir sparkad igen. blir jag det då vet jag inte vad jag gör. känner att jag inte har förstoende längre o arbetet känns inte tryggt längre :S
  • alexander2011

Har oxå kännt tydliga sparkar idag från hela eftermiddagen och även nu, regelbundna. känns konstigt men helt underbart. Jag bara myser :)

• alexander2011
    LYCKA82 skrev 2011-04-18 08:58:18 följande:
    Nån som börjat få bristningar? Jag har sett små små lila streck på min vänstra sida av magen... är rädd att dessa ska bli större. Ingen av mina systrar/mamma/mormor mf har haft bristningar o jag trodde att jag skulle slippa det med... men icke...

Är hemma från jobbet idag, har foglossning... aj aj aj.... nån som har nåt bra tips mot detta?
    Jag såg 3 små bristningar på min mage häromdagen :S så det börjar komma på mig oxå nu. är i vecka 22 idag :) har själv foglossning o för mig finns det inget annat som hjälper än vila och 2 alvedon tyvärr
  • alexander2011
    Mickan skrev 2011-04-18 17:55:09 följande:

V 20 och V 23!! Explosion?

Har gått upp 3 kg nu. Från 65 - 68kg.
    Jösses vilken skillnad på bara tre veckor :) sj tycker jag min mage inte växer lika mycket nu :S
    Fin mage :)
  • alexander2011
    Mickan skrev 2011-04-18 20:15:02 följande:
    Jag vet! Helt sjukt och jag blir paff varje gång jag ser mig själv i spegeln för tycker inte jag haft tid att vänja mig! för att inte tala om när man tittar ner! Men tror vår lilla pojk har bestämt sig för att bli en stor pojke tillslut!

Men tror kanske magmusklerna äntligen börjar dela på sig också. Har ju vart så sjukt spänd i magen pga allt för lite plats därinne!
    men du..när vet man det. jag undrar sj när det känder mig o när man vet det
  • alexander2011

Blödig en annan är. satt o kikade på en unge i minuten på 4:an som alltid vid denna tiden och nästan storbölar. tur att sambon jobbar hahaha...tänker sj på att det är inte så ålngt kvar tills det är våran tur :)

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011