• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Tejj skrev 2011-04-11 12:06:29 följande:
    Ja hjälp vilken skillnad på mage.... men du har en fin sådan =)

Själv tog jag magbilder igår som jag tänkte lägga upp... men vår pruttkamera tog bara suddiga bilder.. så får vänta lite med det.... men har fortfarande en liten "tjockis"mage... så gör inge... haha...
    Glad att den börjar synas! Blev ju nästan nojjig sista veckan nu innan den började växa! Hur ska lixom en melon få plats tänkte jag! Men nu är jag lugn igen!
    Får vänta på magbild då! =)
    Capa skrev 2011-04-11 13:43:16 följande:
    Grattis!! Halva tiden idag då!! hihi Skrattande

Ni har så finfina magar allesammans!! Får se om jag får tummarna loss och lägger ut en magbild ikväll, vecka 21 idag ju Glad Kan lägga ut en bild på den nybeställda spjälisen istället hihi

Oj så fin!
    Tycker det är så svårt med spjälsäng för vi vet inte vart vi kommer bo eller hur vi kommer vilja inreda det! Antagligen så har vi ingenstans att flytta in förrän i Aug så blir ju lite bökigt det där med att välja inredning. Har ju INGA MÖBLER alls då vi bara har flyttat runt massa! Så nu ska vi ju skaffa ALLT och man vill ju försöka att få rummen att matcha lite! =) Men superfin säng! Blev sugen på en själv!
  • Mickan

Ja själv känner jag med lycklig som bara har gått upp 2 kg och på lördag går jag in i v 23. Men har äter inget sött! Tränat 4-5dagar/veckan ca1,5-2h/pass sen v 15 när illamåendet äntligen la sig! Gick dock ner 2kg under de första 15 veckorna. Så nu väger jag 67,5 och är 171cm lång!

Men är sjukt tacksam för att jag inte har nå problem med fogar eller annat. Annars hade bilden nog sett annorlunda ut! Lite ryggont som rättar till sig med massage bara som kommer och går...

Men vet ju att i Arizona värmen och när jag ser på systrarna mina att jag kommer gå upp MASSA i vätska de sista två månaderna!!! Systrarna gick över 100kg strecket med deras första och dom var mindre än mig när dom blev gravida!

• Mickan

OJ!!! Jag såg sparkarna från utsidan för första gången aldeles nyss!!! Åhhh!!! =)

Ang hår så rakade jag bort det en gång hela vägen från troskanten och upp till under bröstet. Verkar inte ha växt ut helt än och inte blivit värre fast jag rakade för över 3 veckor sen! haha

Hela magen är ju generellt lite mer hårig nu så jag håller på att ska beställa hem en grav tankini som jag kan dölja magen med istället! =)

• Mickan

V 20 och V 23!! Explosion?

Har gått upp 3 kg nu. Från 65 - 68kg.
  • Mickan

Jag vet! Helt sjukt och jag blir paff varje gång jag ser mig själv i spegeln för tycker inte jag haft tid att vänja mig! för att inte tala om när man tittar ner! Men tror vår lilla pojk har bestämt sig för att bli en stor pojke tillslut!

Men tror kanske magmusklerna äntligen börjar dela på sig också. Har ju vart så sjukt spänd i magen pga allt för lite plats därinne!

• Mickan
    Speck skrev 2011-04-18 20:40:12 följande:
    Deprimerande att läsa om er som gått upp 3-7 kg.. Jag känner mig som världens tjockis men verkar inte kunna sluta äta socker.. MÅSTE sluta säger jag varje dag, och sen så ligger man i soffan om kvällen och käkar godis.. Jag har gått upp 10 kg redan (v23) och känner att jag måste pausa viktuppgången lite nu.. Hur fan gör man?
    Magen har växt jättemycket på mig också bara den senaste 1-2 veckorna, det är ju mycket bebis och livmoder tror jag, inte fett men det är inte utan att man förvånas när man ser vågen närmar sig 70-strecket.. Fettet ligger nog snarare på arsle och lår, gått upp 2 stl på trosor Skäms
    Så fort du är sugen på något sött ät en hårdbrödmacka utan nått på eller möjligtvis lite smör för mättnadskänsla! Ät en portion havregrynsgröt om kvällen kan också vara bra. Det viktigaste av allt : KÖP INTE hem nått sött!!! Ska inte finnas nått i skafferiet som man kan ta eller se eller tänka på. Bättre att gå ut och köpa så mycket man ska ha för tillfället om man absolut måste!

Har haft SVÅRA problem med sockerberoende för nått år sen och det är mina egna tips för att bli kvitt dom! Knapra hårdbröd hjälper supermycket! Och vara noga med regelbundna måltiderna sina så man nästan inte ska hinna bli hungrig innan man äter!

Var inte direkt överviktig när jag hade mina problem då jag jobbade så hårt med eget företag med hästar och turister så ingick mycket fikatid! Jag åt lätt ett Gildes stora packet med chokladhavreflarn ensam på en dag (sån ca 50 kakor)! Jag la inte ens märke till att jag hämtat kakor och godis ur skafferiet! Vanligt att det blev 1liter glass om dagen också! Fick feber och sockerfall om jag inte åt! Ofta yr och kändes som jag skulle svimma! (Läkarna klagar alltid på att jag har lågt blodsocker och undrar om jag äter ordentligt!)

Det är dom tipsen jag kan ge. För 3 år sen vägde jag 72kg. Gick sen ner till 65 (mest tappade muskler) blev gravid och gick ner till 63 och nu innan helgen var det på 67 för att under helgen gå upp 1kg till 68!!!! Vad händer undrar jag?
  • Mickan
    Speck skrev 2011-04-18 21:20:19 följande:
    Mickan: Morötter kör jag på annars, också fiberrika och de stillar tuggbehovet lite.. Tungan ute
    Min kusin gjorde ett projekt om sockerberoende och Hårdbrödet utan pålägg stillar sockerberoendet. Morötter innehåller ju en hel del socker också. Stillar behovet av att tugga kankse men hårdbröd funkar bättre när vi pratar om att minska sockersuget.

Ett annat tips är att skaffa en sysselsättning medan man ser på TV:n då det är oftast då man blir sugen på saker. Själv virkar jag en gigantisk Babyfilt just nu. Gjort en mössa och håller på med ullsockar! Sen går jag och lägger mig tidigt (runt 9-10 tiden) för är jag vaken längre så äter jag konstant!
    alexander2011 skrev 2011-04-18 20:25:14 följande:
    men du..när vet man det. jag undrar sj när det känder mig o när man vet det
    Har ingen aning! Bara antar det eftersom magen vart så platt förrut och hel plötsligt så börjar magen sticka ut!
  • Mickan
    SmultronCupcake skrev 2011-04-19 19:56:51 följande:

Här kommer min pyttelillamage som inte vilja växa alls :P
    Men sparkar gör det lilla krypet minsann :) 

Tycker din mage är ganska stor jag!!!

SandraP1990 skrev 2011-04-19 20:07:26 följande:
    jag e avundsjuk på era fina magar!! vill att min ska växa fortare!!! alla säger att jag e ganska liten för veckan jag e i!!! =(....
    Tom läkaren kollar snett på mig när han frågar vilken vecka jag är nu igen! Alla undrar om man äter tillräckligt och om det verkligen finns en baby där och om man verkligen tar rätt på hur långt gången man är!

Även om min mage har exploderat de senaste 2 veckorna så har den gått från Platt till liten kula. Men brösten är det som sticker ut längst fortfarande och jag har B-kupa! Alltså inga stora alls!
    Kan fortfarande LÄTT dölja lillmagen med vilken av mina lösåtsittande t-shirtar som helst...

Inte så kul men belönar mig själv att åka och hälsa på jobbet i Texas på Torsdag och då ska jag RIDA!!! Första gången sen NOV! Och jag som oftast har ridit 3-9 hästar/dag de senaste 4 åren typ!!! Lite abstinens! JA!!! =) 124 dagar kvar till BF för mig idag! 158dagar har jag klarat av!
  • Mickan
    SandraP1990 skrev 2011-04-20 16:16:59 följande:
    ja med, mina hormoner gör att jag förmodligen får göra mig av med min hund, för hon e ja vad ska man säga, hon äter upp allt när jag lämnar henne, hon har ätit upp bra mkt i min bil för hon har vait sj en liten stund, idag åt hon upp en kontroll till ps3 vi har. jag orkar inte mer. hon lyssnar inte på mig heller utan bara leker med mig när jag blir förbannad på henne vilket jag blir en del... men jag orkar inte mer, jag orkar inte... å jag älskar den hunden över allt annat men jag orkar bara inte... skulle ni gjort er av med henne om ni skulle varit i samma situation lr tycker ni jag ger upp för lätt?? har kämpat i över ett år med detta med henne, å det har kostat mig mååånga tusen ska jag lova..
    Vad är det för hund först och främst? Har tränat hundar hela mitt liv så blir väldigt intresserad av alla problem som relaterar till Hundar och hästar!

Bur är A och O till sån hund! Mina hundar är supervältränade och rör inte något när jag är hemma men försvinner jag ut längre än 30 min så har jag toalettpapper eller annat papper sönderrivet i små små bitar i hela lägenheten. Inte direkt dyrt men superdrygt!!! Spelar ingen roll om jag vart ute och sprungit en timme med dom innan! Har två små borderterrier på 1 år och 1,5 år. Men jag stoppar dom alltid in i buren när jag åker ifrån dom! Så lugna och snälla då! Även i bilen sitter dom i buren (även om dom aldrig förstört nått i bilen) men vill inte få någon dålig suprise!

• Mickan

Men ser! Vad är det för människor som bestämt att Max 1h i buren! Vet folk om att de flesta hundraser sover 20h/dygn? Vad skulle det göra för skillnad om hunden sover 2h i buren eller 2h på golvet? Seriöst!!!

Mina hundar har stora käkar och stort tuggbehov! Alla leksaker till mina 5,5kg hundar är utvecklad för pittbulls och rottisar! Folk skrattar åt mig när dom ser att jag köper stora råhudsben för stora hundar till mina små! Men de små är ju borta på 5min!

Biter hon på oönskade saker så pensla på tabasco! Funkar supert! Se till att hon har saker hon får tugga på! Kissa i sängen eran låter som dominansproblem så ni måste skaffa er en starkare ledarposition så hon kan bli trygg!

Exakt hur gammal är hon? Ang inkallningen skaffa en långlina med strypkoppel. Låt henne springa fritt och så fort du vill att hon ska komma, ropa en gång och lyssnar hon inte rycker du ordentligt i linan. Upprepar proceduren tills hon kommer. Gör om det vid ett par tillfällen! Ska inte ta så många gånger för henne innan hon förstår att hon inte kan välja att inte komma!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011