Speck skrev 2011-04-18 20:40:12 följande:
Deprimerande att läsa om er som gått upp 3-7 kg.. Jag känner mig som världens tjockis men verkar inte kunna sluta äta socker.. MÅSTE sluta säger jag varje dag, och sen så ligger man i soffan om kvällen och käkar godis.. Jag har gått upp 10 kg redan (v23) och känner att jag måste pausa viktuppgången lite nu.. Hur fan gör man? 
Magen har växt jättemycket på mig också bara den senaste 1-2 veckorna, det är ju mycket bebis och livmoder tror jag, inte fett men det är inte utan att man förvånas när man ser vågen närmar sig 70-strecket.. Fettet ligger nog snarare på arsle och lår, gått upp 2 stl på trosor 

Så fort du är sugen på något sött ät en hårdbrödmacka utan nått på eller möjligtvis lite smör för mättnadskänsla! Ät en portion havregrynsgröt om kvällen kan också vara bra. Det viktigaste av allt : KÖP INTE hem nått sött!!! Ska inte finnas nått i skafferiet som man kan ta eller se eller tänka på. Bättre att gå ut och köpa så mycket man ska ha för tillfället om man absolut måste! 
Har haft SVÅRA problem med sockerberoende för nått år sen och det är mina egna tips för att bli kvitt dom! Knapra hårdbröd hjälper supermycket! Och vara noga med regelbundna måltiderna sina så man nästan inte ska hinna bli hungrig innan man äter! 
Var inte direkt överviktig när jag hade mina problem då jag jobbade så hårt med eget företag med hästar och turister så ingick mycket fikatid! Jag åt lätt ett Gildes stora packet med chokladhavreflarn ensam på en dag (sån ca 50 kakor)! Jag la inte ens märke till att jag hämtat kakor och godis ur skafferiet! Vanligt att det blev 1liter glass om dagen också! Fick feber och sockerfall om jag inte åt! Ofta yr och kändes som jag skulle svimma! (Läkarna klagar alltid på att jag har lågt blodsocker och undrar om jag äter ordentligt!) 
Det är dom tipsen jag kan ge. För 3 år sen vägde jag 72kg. Gick sen ner till 65 (mest tappade muskler) blev gravid och gick ner till 63 och nu innan helgen var det på 67 för att under helgen gå upp 1kg till 68!!!! Vad händer undrar jag?