• MospP

    Vaccinerade sig... Gnäller nu... WTF!!

    Såg ett inslag på nyheterna om föräldrar som gnällde för att deras barn blivit sjuka av vaccinet...


    WTF?? Var det nån som tvingade dem att ta det? Att deras barn tog det?


    Nej, det var ett val som de själva gjorde! Stå för konsekvenserna!


     

  • Svar på tråden Vaccinerade sig... Gnäller nu... WTF!!
  • Sixxty

    Det stora problemet jag såg förra året med många som valde att inte vaccinera sig var att man påstod sig vara så pålästa samtidigt som man många gånger inte ens förstod skillnaden mellan vaccin och influensavirus (vilket den här tråden också gett exempel på). Hur kommer det sig att man tror att man "vet" mer än de ansvariga på socialstyrelsen och smittskyddsinstitutet men inte kan så basala saker?

    Vill man inte vaccinera sig så ska man självklart inte göra det. Men ibland kan det nog vara bra att fundera ett varv till.

  • MaLindi
    Anna Paulita skrev 2011-01-30 00:48:07 följande:
    Bodde inte du i Sverige under denna tid? Kan du på riktigt inte förstå att folk blev rädda? Och rädsla gör att man gör lite saker obetänksamt.

    Jag valde själv inte att ta vaccinet, inte min man heller och vår dotter fick det inte. För jag litade inte på att framställningen hade gått helt korrekt till pga den korta tiden (min man jobbar inom läkemedelsbranchen så vi är rätt insatta hur det  går till) Men alla har inte den kunskapen och när folk är rädda handlar de därefter. Inte genomtänkt varje gång. Inget nytt under molnen och inget man i efterhand ska innebära att folk pekar finger och säger "skyll dig själv pucko".
    Som sagt det är ens egna val att falla för masshysteri skapad av regerningar för att tjäna pengar.Om jag kunde klura ut detta direkt kan jag inte hjälpa att andra inte gjorde det. Jag varnade alla jag kunde, sa till dom men oinigen ville lyssna. istället var jag ett "Jävla ego" som INTE ville vaccinera mig. Så nu sitter alla och tycker man är sååå hemsk för man tycker folk får skylla sig själva, men ni hade varit jävligt snabba med att peka fingar om ngn av oss ovaccinerade blivit sjuka som att "Skyll dig själv, varför lyssnade du inte?" För jag formaterar mig inte efter allt en regering säger , jag har en egen hjärna och kan göra egen forskning. Om du kan surfa på FL kan du gräva lite i ett okänt vaccin man planerar att stoppa i sig själv. Att sen tycka synd om sig själv och klaga på staten är töntigt och ja då får man skylla sig själv. Inte mitt fel att man faller för propaganda!

    Ganska enkelt att se när det är verklig fara och när degt bara är ett vinstintresse. har ni inte förstått än att det är genom rädsla som de lyckas få igenom allt? Förbjud vätska på flyg, förbjud resor till "terror" länder, förbjud internet och kommunikation... Typ den vägen går det om man låter sig bli offer för rädslan som de skickar ut.

    Kolla på USA större får går inte o hitta, det räcker regeringen såger, din granne är kanske terrorist för att alla ska gå och bli hemma poliser som anmäler minsta person  de tycker är "skum" så de ska granskas.. DET är sjukt! DET är att ha får mentalitet och bara gå  efter vad alla andra säger. Jag uppmanar till eget tänkande och hoppas ni har lärt er en läxa till nästa gång "masshysteri" sprids. TÄNK själva först , lyssna inte bara på propanganda aka "nyheter" och tro inte allt allt är farligt. Som sagt informationen jag fick var lika tillgänglig för alla.

    (Du i denna text syftar inte på dig som enskild individ utan är ett allmänt svar till flera)
  • MaLindi
    plura skrev 2011-01-30 00:40:27 följande:
    Var det masshysteri -ja
    Dog människor av infuensan -ja

    ...att då slå sig för bröstet och tro sig vara mer självständig och smart än andra, bara för att man inte vaccinerade sig. Tycka att de som fått biverkningar får skylla sig själva, för att de var så naiva och tog vaccinet.
    Jämföra medmänniskor med får?
    Det är direkt osmakligt -skärpning!
    Inte alls om man har en sheep mentality, det är det jag syftar på... man följer flocken och kan inte tänka själv...
  • MaLindi
    Dr Mupp skrev 2011-01-30 01:13:15 följande:
    Jag tror att "Skyll dig själv" är en reaktion på all den skit vi som inte vaccinerade oss fick ta för ett år sen. Inte för att det gör det mer ok. Det är fruktansvärt att så många fått en obotlig sjukdom av vaccinet, det bör inte få ske. Hela vaccinationsgrejen är katastrofalt dåligt skött av läkemedlesbolagen, who och socialstyrelsen. Och det värsta är att om det nu kommer en värre influensa än svinet så blir det svårare att få folk att vaccinera sig. De kommer minnas hur det sköttes 2009 och vilka konsekvenserna var.
    Precis, vill även tillägga att jag personligen är emot ALL influensa vaccin då jag anser det är viktigt flör människor att få influensan, och jag är väldigt osäker på vilket skydd dessa människor som vaccinerat sig årligen kommer ha den dagen vaccinet inte ens kan ta bort en vanlig influensa. och detta för att vad? slippa vara sjuk en vecka och mista pengar? Pengar är aldrig värt min hälsa.. NO WAY! Och vi fick ta MASSOR med skit vi ovaccinerade, vi var ju värre än svarte döden, så tycker inte så synd, däremot tycker jag synd om situationen. Som tjejen som gick baklänges.. Värsta är att dessa biverkningar kom tidigt i influensa vågen och ÄNDÅ valde folk att vaccinera sig. Då är man inte riktigt med på noterna anser jag, för det om ngt borde räckt.
  • MaLindi
    Lanloun skrev 2011-01-30 16:22:42 följande:
    Vet inte om du uppgett källa på det här påståendet senare i tråden men skulle gärna vilja ha att visa upp för mina vaccin-hysteriska vänner Jag är en av få i min umgängeskrets som varken vaccinerat mig eller dottern. Jag är såååå nöjd med mitt beslut.
    en.wikipedia.org/wiki/Swine_influenza

    Varsågod! Mkt nyttig info som får en att förstå verkligheten bakom detta virus, legat uppe tillgängligt sedan dag 1!
    Och jag ber om ursäkt jag hade fel om en sak, det var 1976 första vågen kom och inte på 60-talet...Drömmer
  • Sixxty
    MaLindi skrev 2011-01-30 18:31:50 följande:
    en.wikipedia.org/wiki/Swine_influenza

    Varsågod! Mkt nyttig info som får en att förstå verkligheten bakom detta virus, legat uppe tillgängligt sedan dag 1!
    Och jag ber om ursäkt jag hade fel om en sak, det var 1976 första vågen kom och inte på 60-talet...Drömmer
    Vad har dödsfallen i samband med vaccineringen -76 i USA att gör med vaccineringen här förra vintern att göra?
  • MaLindi
    Sixxty skrev 2011-01-30 19:06:33 följande:
    Vad har dödsfallen i samband med vaccineringen -76 i USA att gör med vaccineringen här förra vintern att göra?



    Visar att det inte var första ggn detta virus spridits runt(flesta tror det är ett "nytt" virus), visar också att detta är ett mönster, visar på att de gjorde samma sak vad gäller skapa hysteri och massvaccinering av ett vaccin de inte testat. Tack vare denna info var jag mkt kritisk och bestämde mig för att inte vaccinera mig med ett otestat vaccin, det var inte första och som vi vet inte sista ggn man "testar" vaccin utanför ett lab. Som sagt det misstaget är inte unikt och jag tänker då inte donera min kropp till forskningen. Den ggn dog folk, denna ggn var det "bara" förlamningar, nervskador, immunförsvars problem och andra olika smärtsamma biverkningar som blev resultatet. Seriöst när folk går baklänges ska man inte hajja till? Förstört nervsystemet på tusentals människor runt omi världen då faktiskt inte bara Sverige vaccinerades. Har inte kollat men är övertygad att det är fler folk som fått permanenta skador av vaccinet än som dött av att inte ta det-Då "svin" influensan bara är en annan variant på vanlig H1N1 virus...
  • MaLindi
    Euforia skrev 2011-01-30 10:37:00 följande:
    Jag och min karl tog inte heller sprutan förra året och fick också en massa skit för det. Det var ju helt ofattbart hur alla skapade en masshysteri kring det där förra året. Specialinsatta tv-program, massor av löpsedlar, skräcknyheter, akutsprutor på arbetsplatser, evighetslånga köer (där folk smittades av skit) till vaccinet o.s.v.

    Det jag saknade - och som jag fortfarande saknar - är en sansad jämförelse mellan dödligheten för svinis och en vanlig influensa (som inte orsakar hysteri). Jag antar att det inte skulle sälja lika bra.
    Undrar vad hela den där cirkusen kostade Sverige till slut. Garanterat sjukt mycket mer än en faktiskt influensaepidemi hade gjort.
    PREACH!
  • Sixxty
    MaLindi skrev 2011-01-30 21:55:30 följande:
    Visar att det inte var första ggn detta virus spridits runt(flesta tror det är ett "nytt" virus), visar också att detta är ett mönster, visar på att de gjorde samma sak vad gäller skapa hysteri och massvaccinering av ett vaccin de inte testat. Tack vare denna info var jag mkt kritisk och bestämde mig för att inte vaccinera mig med ett otestat vaccin, det var inte första och som vi vet inte sista ggn man "testar" vaccin utanför ett lab. Som sagt det misstaget är inte unikt och jag tänker då inte donera min kropp till forskningen. Den ggn dog folk, denna ggn var det "bara" förlamningar, nervskador, immunförsvars problem och andra olika smärtsamma biverkningar som blev resultatet. Seriöst när folk går baklänges ska man inte hajja till? Förstört nervsystemet på tusentals människor runt omi världen då faktiskt inte bara Sverige vaccinerades. Har inte kollat men är övertygad att det är fler folk som fått permanenta skador av vaccinet än som dött av att inte ta det-Då "svin" influensan bara är en annan variant på vanlig H1N1 virus...
    Bara så du vet hade kvinnan som gick baklänges en underliggande neurologisksjukdom och hade tagit ett säsongsinfluensavaccin  inte det "nya" svininfluensa vaccinet.

    Har inte läst någonstans att svininfluensan skulle vara ett nytt virus. Tvärt om tyckte jag man var tydlig just med att det inte var det. Hur en massvaccination med ett annat vaccin 1976 gick till säger INGET om hur det går till idag med ett annat vaccin.

    Jag har inget emot att man väljer att inte vaccinera sig. Det är upp till var och en och respekt för läkemedel är aldrig fel. Men att sprida påhittade skräckhistorier känns ganska onödigt och väldigt opåläst. Har du inte kollat känns det ganska dumt att sprida påhittade ideer om vilka skador vaccinet ev har gett. Likaså att utrycka skadeglädje över dom som ev råkat ut för biverkningar. Det är ingen tävling om vem som fattade rätt beslut.
  • MaLindi

    www.shirleys-wellness-cafe.com/flu.htm

    pediatrics.about.com/od/swineflu/a/409_myths_facts.htm

    www.medicinenet.com/flu_vaccination/article.htm

    en.wikipedia.org/wiki/Oseltamivir

    LITE läsning, finns hur mkt mer av sådana här sidor med varningar om Tamiflu från så långt bak som 2006... då Tamiflu version 1.0 användes för fågelinfluensan...

    Fortsätt gärna och gräv, skapa er egna uppfattning, ställ frågor, utmana. Och jag hoppas verkligen att nästa gång (för det kommer absolut en till) pandemonium sprids runt jorden och massvaccinering ska införas att ni går in i det hela med kritiska ögon, då Gud vet vad de passar på att spruta in nästa gång, se så lätt det gick att skapa panik, hysteri och att folk frivilligt sprang för vaccin. En dröm. Man kan inte skylla på staten att de använt sig av media och skrämseltaktik för att tjäna MILJARDER som detta vaccin drog in world wide....

Svar på tråden Vaccinerade sig... Gnäller nu... WTF!!