• tundra

Nutrilett start 31/1

Nu är det äntligen dags att bli av med de där hatade extrakilona som jag drog på mig under graviditet samt efter när jag var vaken hela nätterna med kolik- och sömnstrulandebebis och bara åt för att hålla mig på fötter!
    Den digitala nålen stannade på 67,9 vilket är exakt 10kg för mycket. För mig känns de där 10 kg som 20kg mentalt. Är bara deppig och trött nu för tiden. Det måste hända något radikalt.

Min plan är att dricka ren kur minst 2 veckor och senare fasa över till nyttig kolhydratsnål diet.
    Hoppas att detta blir en tråd för likasinnade som är lika peppade och som vill stöta och blöta upp och nedgångar.

Detta är min första gång på pulver så nu är det spännande att se hur kroppen/jag reagerar. Men vad som än händer så SKA det gå. Demon Hejja mig och alla andra som kämpar!

• Svar på tråden Nutrilett start 31/1
  • tundra

Dag 11 ren kur. Har imorse sprättat den sista lådan jag har hemma. Skönt. Även om det känns långt kvar på nåt sätt. Lyckades stå emot alla frästelser i affären igår. Köpte hem chips till maken som han inte sparade till helgen som det var tänkt. Han smaskade glatt halva kvällen igår framför TVn. Skrikandes Värst är doften. Chips doftare starkt! Mycket starkare än mat.
    Tur att jag aldrig tyckt om att äta på kvällen. Jag är alltid som mest hungrig på förmiddagen. Så det gick bra ändå.
    Så påse 51 av 70 ren kur är avklarad och jag trampar vidare idag med. Och dricker, klunk, klunk.
    Heja alla idag!

lisajacobsfamilj.blogg.se

• tundra

Smygvägde mig eftersom jag ville ha lite motivation inför de sista dagarna. Enda gången jag har fuskat! Och måste såklärt genast bikta mig.

-1,5 kg Förvånad

Så hittills totalt 5,5kg ned alltså.

• tundra

Trots ett bra resultat på vågen tidigare idag så är det värsta depp-dagen.
    Jag är trött, kall och hungrar efter en stor fet stek.
    Påse 4 av 5 om en halvtimme. Ngt att glädja sig åt. Skrikandes
    Tycker inte att chokladen smakar choklad längre. Den har sin egna smak. Den smakar... nutrilett.
    Tröstar mig med en stor kopp varmt rött thé.

• tundra

Dag 12 ren kur. Påse 56 av 70.
    Igår kväll fick jag sådan huvudvärk att jag allvarligt funderade på att avbryta och äta ett ägg iaf.
    Det blev en alvedon och natt vid 21:00.
    Jag har ju knappt haft det jobbigt fram tills nu och tänkte på alla som mår skit på ren kur men ändå uthärdar så länge de kan.
    Nya tag idag när helgen randas. Ska inte slarva med vattnet idag. Inte glömma bort mig själv i småbarns vardagen.

Heja alla idag!

• tundra

Tung i huvudet ikväll. Dagen har gått bra ändå men känner att humöret är i botten.
    Ingen hunger, inga fysiska krämpor typ matthet eller yr i huvudet, inga blodsockerfall.
    Vill bara ta ut det på hela min omgivning men bromsar så gott det går. Orkar inte spela glad inför svärföräldrarna så svärmor tycker nog att man är bra knäpp ikväll. Åt middag hos dem nämligen. Suck. Jaja.
    Det är ju fredag så maken är ju hemma resten av helgen och avlastar mig lite. På måndag är det RIKTIG mat igen. Mums.

Heja alla som jobbar hårt den här helgen med att hålla sig (hårt) i skinnet.

• tundra

Dag 13 ren kur. Påse nr 61 i shakern. Spyr av tristess.
    Enda lösningen:
    Prova mina skitsnygga sommarbyxor stl 38 som legat nedpackade X antal månader.
    De sitter lite tajt men de PASSAR!
    Sitter och skriver detta i mina träningsbyxor stl S!
    Så klunk, klunk. Jag håller ut de sista två dagarna och skyndar långsamt.

• Lycka 1

Hejaheja!
    Tänk vad du kommer längta till din första måltid på måndag. Och när du väl får den så kommer du vara proppmätt efter hälften .

För mig går det superbra! Känns verkligen som att jag har hittat rätt nu med gi/lchf.
    Men jag vet inte ännu vad som händer på vågen. Om det hänt något?!
    Ska inte väga mig förren på fredag även om jag är nära varje dag.

www.delillaextra.blogg.se

• tundra

Vad bra Lycka 1! Jag har kollat in din blogg och det ser ju jättebra ut!

Jag mår skitbra ikväll helt plötsligt! Woho! Full av energi.
    65 påsar av 70 avklarade och ser faktiskt ljuset i slutet av tunneln.
    Håller tummarna för en bra siffra på vågen på måndag och saliverar av tanken på broccoli och kyckling. Skrattande

• Lycka 1

Härligt att du mår bra!
    Jag tänk vad gott det kan vara med kyckling och broccoli. Får hoppas att vi kan utbyta lite tips och recept sen när du börjar äta.

Ikväll har vi ätit heta jätteräkor med chili och lime. Verkligen supergott!
    Till det hade vi wokade grönsaker och svamp.

Nu sitter jag och njuter av ett glas rött. Kanske blir det en liten bit 70% choklad sen, Har inte bestämt mig än. Framför mig på bordet står en skål chips, en stor skål lösgodis och två stora chokladkakor marabou mjälkchoklad med daimsmak. Bredvid mig sitter hela familjen och smaskar . Men konstigt nog känner jag mig inte speciellt sugen.

Svar på tråden Nutrilett start 31/1