• tundra

Nutrilett start 31/1

Nu är det äntligen dags att bli av med de där hatade extrakilona som jag drog på mig under graviditet samt efter när jag var vaken hela nätterna med kolik- och sömnstrulandebebis och bara åt för att hålla mig på fötter!
    Den digitala nålen stannade på 67,9 vilket är exakt 10kg för mycket. För mig känns de där 10 kg som 20kg mentalt. Är bara deppig och trött nu för tiden. Det måste hända något radikalt.

Min plan är att dricka ren kur minst 2 veckor och senare fasa över till nyttig kolhydratsnål diet.
    Hoppas att detta blir en tråd för likasinnade som är lika peppade och som vill stöta och blöta upp och nedgångar.

Detta är min första gång på pulver så nu är det spännande att se hur kroppen/jag reagerar. Men vad som än händer så SKA det gå. Demon Hejja mig och alla andra som kämpar!

• Svar på tråden Nutrilett start 31/1
  • tundra

Bet ihop och gick ut på en promenad trots att jag bara ville lägga mig raklång på sängen.
    Idag är humöret helt på svaj, känner mig retlig och förvirrad. Klarar inte av motgångar - det stressar upp mig alldeles. Demon
    Påse 4 klar för idag och mannen har kommit hem och löst av mig. Tänker ta lite egotid nu och fundera på hur gärna jag vill ta på mig mina jeans pre-graviditet.

Ska, ska, ska, ska fixa detta! Men hade gärna mått lika bra som dag 1-3.

• tundra

Dag 6 ren kur. Detta trots att maken satt och svullade chips framför TVn igår. Men då mådde jag bättre och det var inte sååå svårt att stå emot än om han kommit mitt på dan och viftat något väldoftande framför mig.
    Imorse fick jag sovmorgon till 9:00 så jag sitter först nu med första shaken. Funderar på om jag ska passa på att ta drinkarna lite tätare idag eftersom jag har lättare på kvällarna än på dagarna.
    Lycka till alla pulvrare! Helgen är ju lite guppig när man ska runt och göra saker/hälsa på folk.

• tundra

Brrrrr. Frussen idag men det är väl symptom på ketos tror jag... Skrattande Inte hungrig, inte skakig, inte yr, inte på dåligt humör.
    27 av 75 påsar gjorda av ren kur. Börjar komma nånvart känns det som.

• tundra

Puh, jobbigt ikväll. Fantiserar non-stop om att sätta tänderna i en härlig entrecote eller kycklingfilé. Kanske för att jag läser en bok om lchf som jag fått låna.
    Jag och maken har nu bestämt oss för att köra en vända lågkolhydratkost när kuren är över.

Fryser nått så fruktansvärt om fötterna, de är som isklumpar! Resten av kroppen är varm... Underligt nog.

• tundra

Dag 7 ren kur. Nya tag efter motivationsdipp igår. Ikväll är jag ju halvvägs. Då är det ju praktiskt taget nedförsbacke! Så pepp pepp. Glad

Inte hungrig, inte yr så morgonen mår jag hittills som  bäst.

• tundra

Mår mycket bättre mitt på dagen nu. Fast humöret är det väl si och så med.
    Maken och jag går mellan fyra väggar och krockar med varandra. Jag med pulverångest och han med måndagsångest. Inte orkar vi ta oss ut på nåt heller. Blir bara en massa städa, tvätta, laga mat etc.

Men maken sa att jag såg mycket smalare ut i ansiktet. Woho! Det höjde ju humöret lite. Så kämpa, kämpa, kämpa.

• tundra

Dag 7 helt klart lättast hittills och det är nog tur för jag har börjat läsa på om lchf och nu är jag verkligen taggad på att börja efter kuren. Har man klarat sig på pulver blir det mentalt lättare att städa bort det socker man äter av födsel och ohejdad vana. Tror att man börjar uppskatta mat efter att ha begränsat sig såpass.

Ska fasa in lågkolhydratkosten lite långsamt i början efter pulver-fastan med små lchf portioner med mer protein än fett.

Lutar åt att jag väger mig imorgon för att ge mig lite push framåt så jag orkar sista veckan. Måste verkligen säga hur mycket jag beundrar de som går på ren kur flera veckor i taget! Verkligen! Kämpa på alla tjejer och killar!

lisajacobsfamilj.blogg.se

• tundra

Dag 8 ren kur. Mår helt som vanligt efter frukost men är ändå döless eftersom det är en vecka kvar. Men har jag bestämt mig för att göra ngt så är jag för envis för att släppa det.
    Sen älskar jag ju inte mitt extrafluff heller.

Resultatdags så här halvvägs är i alla fall:
    -3,9 kg

Från 67,9 till 64,0 exakt.
    Alltså väger jag exakt samma som när jag kom hem från BB. Blääää. Tiden har stått still sen dess känns det som. Minst 4 kg innan mina gamla byxor lär passa.
    Målvikten är 58 som jag höll innan graviditet utan att tänka speciellt mkt på vad jag åt.
    Tycker nånstans att jag varit duktig som gått ner -3,9 men det känns mest som låtsassiffror tagna ur luften. Vet inte varför jag är så nollplus. Hmmm. Ska jobba på att tänka positivt idag.

• tundra

Känns som att man börjar från dag 1 bara för att det är måndag.
    Jag dricker och dricker och dricker. Och passar klockan så att jag inte ska missa mina shakes. Tror att det är tristessen som är tyngst just nu.
    Tror att det var tur att jag köpte alla kartonger nutrilett på en gång så att man känner sig tvingad att löpa linan ut.
    Under tiden kan man hänge sig åt "mat-porr" på alla möjliga kanaler. Glad Kan inte låta bli att titta på alla Gordon Ramsey, Masterchef, Rachael Ray etc. Jag anar lite "Robinsson" syndrom. Läser Matrevolutionen av Kostdoktorn (lchf-guru på nätet) också. Den var lättläst och mycket intressant även om jag tycker han lämnar lite hål i sina teorier.
    Klunk, klunk, klunk. Hejja alla andra som kämpar tappert!

Svar på tråden Nutrilett start 31/1