Bildtråd
Det här är en (förhållandevis) "tyst" tråd där vi lägger upp våra scrappar till inspiration för andra.
Det här är en (förhållandevis) "tyst" tråd där vi lägger upp våra scrappar till inspiration för andra.
Gränserna är väl lite suddigare nu, antar jag... Själv är jag kanske lite konservativ. Scrapbooking är ju när man dokumenterar bilder - foton - med journaling - text och sen dekorerar med diverse elements. Som ett fotoalbum med berättelser.
Sen finns det ju morphing och allmänt photoshopande.
Själv är jag mest inne på traditionell scrapbooking, fast i digital form då. Jag köper eller tillverkar själv materialet jag använder till detta. Fantasy är fint att se på, men inte riktigt scrapbooking för mej
Jag ska få tummarna loss att lägga upp några LOs jag inte visat innan. Gjorde faktiskt - kryss i taket - en häromdagen. Jag känner att jag börjar få lusten tillbaka nu, mycket tack vare att Justess körde igång detta. Tack du. ![]()
Min första vintagebild. Den gjorde jag nov 2008 till en kalender för 2009. Hittade den nu när jag satt och letade gamla bilder.. När man ser den så här i efterhand så är man ju mer självkritisk. "Vad gör den där moderna penseln där"? :)
Nåväl, det var i alla fal så här det började för mig :)

Åh två foton som verkligen passade i stilen. Snygga, och var du dessutom nybörjare då så är jag imponerad. Men kan hållaa med dig, den där penseln...

hm, hela kom inte med. Vilken bredd gäller för att få med hela bilden?
Årets julkort från mig och barnen. Det är en mobilbild som inte är så skarp. Hade svårt att ta en bild där alla mina tre barn var med. Slängde ihop något snabbt mitt i december.
På väg till Hemköp alla tre på pulkan, klätrade de upp på en snöhög. Då tog jag denna bild. Tycker själv att scrappet ser för "blingig" ut. Men jag tog ut den i pappkopia 10x15 och skickade till all släkt och vänner. Nästa år blir det något bättre hoppas jag....