• Justess

Bildtråd

Det här är en (förhållandevis) "tyst" tråd där vi lägger upp våra scrappar till inspiration för andra.

Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Svar på tråden Bildtråd
  • Pochahontas

Blev en dubbelLO igår:

110402 Såpbubblor vä.jpg110402 Såpbubblor hö.jpg

Inte nån superscrap kanske... Mer photoshoppande. Höll på himla länge med fotona...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Bergatagen
    Pochahontas skrev 2011-04-03 11:11:40 följande:
    Blev en dubbelLO igår:

Inte nån superscrap kanske... Mer photoshoppande. Höll på himla länge med fotona...
    Jättefin! De två stora bilderna på tösen är väl frilagda från sin ursprungliga bakgrund? Om så är fallet så förstår jag att det har tagit tid med Photoshop. Dåliga klipp brukar synas speciellt runt håret mot bakgrunden. Jag tycker photoshop-fixandet ser riktigt bra ut. Ljuset/solen faller även från samma håll i alla bilderna vilket ser bra ut.
  • Pochahontas

Bergatagen: Ja, det där har liksom blivit lite "min" grej. Att frilägga. Antingen med lite justeringar i levels/contrast/exposure och lägre opacitet, eller som den högra där jag bara helt enkelt frilagt henne rakt av. Nu har zoomat ganska ordentligt på den högra bilden, så den var enkel att frilägga, faktiskt. Annars är det ju sånt som tar sån himla tid om man vill ha det snyggt. Hår kan vara ganska svårt...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Bergatagen

Efter min senaste LO med sorg, saknad och självmord så fick det bli en bild från dagens pyssel efter dagis... Lite roligare och mindre vemod.
    Det blev en "snabbis" (de enda man får nu för tiden) på 45 minuter vid datorn. När jag såg sonen pilla näsan och hålla tungan rätt så kom texten först och sen bilden.... Är inte helt nöjd, men det är ett tidsdokument över min dag, just idag...

• Bergatagen
    Pochahontas skrev 2011-05-08 17:45:49 följande:
    Verkar bara som om det är jag som scrappar... Har ni fastnat i solstolen allihop, eller?

Ja! :) Saknar kreativitet. Allt på datorn försvann i en krasch. Det mesta är återskapat tror jag. Alla orginalfiler. Veckor av jobb. Jag har jag kämpat med att återskapa gamla photoshop-filer. Snart tillbaka hoppas jag... (svacka)
Svar på tråden Bildtråd