Hur mycket amorterar ni på ert bolån?
Och hur stort är lånet just nu?
Min man är galen rent ut sagt och kräver att vi (han)
ska amortera 10 000 kr varje månad!!!
Vi har lån på 850 000 kr kvar. Köpte huset för 1,5 mån sedan, betalade då 125 000 kr kontant i insats+pantbrev. Pengar vi sparat ihop.
Vi har två små barn (4 & 6 år) och jag ska föda tredje barnet inom 3 veckor.
Jag är arbetslös och har ingen inkomst... Får enbart ut garantibeloppet på föräldrapenningen.
Han har fast jobb och tjänar väl en "genomsnittlig" lön.
Nu är han så sjukt låst vid att vi ska betala så mycket på lånet varje månad så att vi inte skulle få köpa en ny bilbarnstol för 1100 kr ens.... Utan ist en begagnad för 500.
Kan säga att vi aldrig haft en ny första bilstol till barnen förut, utan lånat dem ist.
Barnvagn köpte jag en superfin Brio för bara 350 kr t ex.
Vi har inget skötbord än, när(om?) det blir så blir det det billigaste på Ikea, samma med blöjor osv.... Han vill att vi snålar på allt - utom amorteringar på huset.
Jag känner att det här har gått för långt alltså.........
Vi ska när som helst få ett nytt barn: Det om något kan väl vara värt att iaf införskaffa det nödvändiga?? Vi slösar ju inte på något som helst sätt!
Jag känner mig så j-a ledsen nu och har tappat lusten för allt.
Ser inte ens fram emot att barnet ska komma längre.....
Hemskt. Ingenting är ju roligt om man inte ens har det man behöver hemma...
Vi har ju pengar till det. Bara att vi måste prioritera det som behövs till bebisen nu i början. Vi kan ju forf amortera mycket, men kanske inte 10 000!!!
Han tycker inte heller att våra barn ska få gå på barngymnastik för det kostar för mycket!! Han är ju sjuk....... Kan säga att de har inte ens dagis nu, har varit utan i 1,5 mån och ska vara i 1 mån till (står i kö) så de behöver ju verkligen få komma ut och träffa andra barn och göra ngt kul ngn ggn!
Inte får vi gå till frisören, inte köpa amningskudde, inte någonting alls.........!
Pga att då kan vi inte betala 10 000 på lånet varje månad.
Och jag har ingenting att säga till om heller.... För det är hans intjänade pengar...