• Familjeliivsfinastenick

Är du tjock eller fet?

På riktigt är du tjock eller fet? Alltså inte vad du själv anser utan hur står det egentligen till. Vad väger du och när anser du någon vara tjock.

Gravida undanbedes att svara då ni i regel är tjocka eller till och med feta men ointressanta för mig i denna omröstning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 11:00
    Berätta gärna varför du är tjock eller fet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tjock eller fet?
  • Probably the best    in the
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-02-05 00:11:57 följande:
    Äsch jag är trött. Men jag reagerade på att du skrev att du följde råden rör dig mer ät mindre men att de inte funkar att du fortfarande är tjock, och så verkade vilja strida lite. Undrade bara om det det du menade att LCHF inte funkar för dig och det var de urkloka fl lchfarna du vände dig till.    eller det så kallade etablissemanget.

Är utrtött beklagar att det blev yrsligt med mitt inlägg.
    Fast nu såg jag hur jag formulerat mig...så jag förstår att du tolkar...men jag menar ju att jag följer en kostplan och jag tränar rejält. och ändå går jag inte ner...och då lägger jag inte nån värdering i vilken kost jag följer, bara att det är en betydligt striktare kost än jag ätit tidigare (eller till vardags, jag har testat det mesta...även "ät mindre rör dig mer dieten...")
  • Mariohn
    Probably the best in the skrev 2011-02-05 00:10:00 följande:
    Tack men nej tack...nu kom du med ett sånt där vasst pekfinger....
    Nope. Det var inte meningen att peta vasst!! Faktiskt. Det var ett genuint tips. Jag är helt övertygad om att du klarar dig bra utan det men jag tror på det lika mycket som folk tror på sina metoder. Du gör det som funkar för dig. Jag delade med mig av vad som funkat för mig. Man kan testa olika om det man gör inte funkar
    Mariohn skrev 2011-02-05 00:25:23 följande:
    Nope. Det var inte meningen att peta vasst!! Faktiskt. Det var ett genuint tips. Jag är helt övertygad om att du klarar dig bra utan det men jag tror på det lika mycket som folk tror på sina metoder. Du gör det som funkar för dig. Jag delade med mig av vad som funkat för mig. Man kan testa olika om det man gör inte funkar
  • Mariohn
    Probably the best in the skrev 2011-02-05 00:27:31 följande:
    Förlåt om du tog illa upp! 
    Mariohn skrev 2011-02-05 00:28:38 följande:
    Förlåt om du tog illa upp! 
    Du är förlåten efter ett så vettigt svar tillbaka!
    Ät mindre (så länge det innebär kolhydrater som bas) och rör dig mer funkar inte för mig.
    Jag har insett att för att få bukt med sockerberoendet så är det bort med kolhydraterna och in med fettet (för att få mättnad) och mer protein (ägg i första hand). Jag hoppas det ska lossna till slut! Bara hormonerna väljer att göra som jag vill också.

Ok  nu hajjar jag.

Förstår att det är jobbigt när du är så duktig och det inte funkar att få höra hur det ska vara. För mig funkar Lchf svinbra för att tygla kolhderatsuget. Nu kan jag inte träna pga skruttig kropp och tidsbrist men jag har turen hitills att kunna gå ner på lchf utan större ansträngning än att dra in på mejeriprodukterna när det står still.

• Mariohn
    Probably the best in the skrev 2011-02-05 00:33:37 följande:
    Du är förlåten efter ett så vettigt svar tillbaka!
    Ät mindre (så länge det innebär kolhydrater som bas) och rör dig mer funkar inte för mig.
    Jag har insett att för att få bukt med sockerberoendet så är det bort med kolhydraterna och in med fettet (för att få mättnad) och mer protein (ägg i första hand). Jag hoppas det ska lossna till slut! Bara hormonerna väljer att göra som jag vill också.
    Det är ju så svårt att säga vad som funkar och inte. Det som funkar för dig kanske inte alls funkar för mig och tvärtom.  Men jag delar gärna med mig och jag vägde 67 kg på nyårsafton. Då tröttnade jag på alla jäkla metoder och dieter och bestämde mig för att räkna kalorier och träna. Det var det absolut enklaste. Jag är mät hela tiden och jag har gått ner 8 kg sedan dess och känner inte att det tar stopp. Jag vill inte peka finger. Jag vill bara dela med mig och jag tycker att alldeles för många verkar ha fastnat i olika metoder som de hoppas på. Men nu vet jag ju vad du jobbar med så jag vet ju att du inte sitter hemma och varierar OLW med tv och sköljer ner med en nutrilett. 
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-02-05 00:36:50 följande:

Ok  nu hajjar jag.

Förstår att det är jobbigt när du är så duktig och det inte funkar att få höra hur det ska vara. För mig funkar Lchf svinbra för att tygla kolhderatsuget. Nu kan jag inte träna pga skruttig kropp och tidsbrist men jag har turen hitills att kunna gå ner på lchf utan större ansträngning än att dra in på mejeriprodukterna när det står still.

Mmmm. Men med lite tur ska det väl lossna här också nån gång. Även om jag som ikväll helst känner för att svulla sötsaker tills det rinner ur öronen...trött och sliten efter en sån där jobbvecka som gör så man inte orkar hålla koll, eg...men LCHF hjälper mig att ändå orka! På nåt vis! Ja slit och släp är det, men jag SKA bli mindre och fastare och starkare, jag har ju sett resultat, jag orkar mer! Men jag vill ju bli mindre också!
  • Mariohn
    Probably the best in the skrev 2011-02-05 00:40:53 följande:
    Mmmm. Men med lite tur ska det väl lossna här också nån gång. Även om jag som ikväll helst känner för att svulla sötsaker tills det rinner ur öronen...trött och sliten efter en sån där jobbvecka som gör så man inte orkar hålla koll, eg...men LCHF hjälper mig att ändå orka! På nåt vis! Ja slit och släp är det, men jag SKA bli mindre och fastare och starkare, jag har ju sett resultat, jag orkar mer! Men jag vill ju bli mindre också!
    Då blir du det.  Seriöst. Jag gick från öveviktig till gymnasieviktig genom att skita i alla metoder! Ge min metod en chans. Snälla! Det tar 4 veckor av ditt liv och går det itne får du skälla hur mycket du vill!  Komijenkomijenkomijen!

Probably the best in the skrev 2011-02-05 00:40:53 följande:
    Ja man vill ju gärna unna sig något till mys eller tröst. Länkar en lchf chokladmousse som är sjukt god men jag använder även vaniljstång.  http://mosterannasbakverk.blogspot.com/2010/05/chokladmousse-lchf.html

Har hört många tala om att det kan ta tid för kroppen att komma in lchf och att det då kan ta tid innan vikttappet sätter igång. Andra mår jävligt bra och har kvar sitt hull.
    Käkar du mycket mejeriprodukter?
Svar på tråden Är du tjock eller fet?