• Familjeliivsfinastenick

Är du tjock eller fet?

På riktigt är du tjock eller fet? Alltså inte vad du själv anser utan hur står det egentligen till. Vad väger du och när anser du någon vara tjock.

Gravida undanbedes att svara då ni i regel är tjocka eller till och med feta men ointressanta för mig i denna omröstning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 11:00
    Berätta gärna varför du är tjock eller fet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tjock eller fet?
  • Toddes mamma

Ja, jag anser mig som tjock, inte fet.

Fick andra barnet för 10månader sen, och har 11kg kvar. Väger idag 78 till mina 167cm och är absolut inte nöjd..

Innan jag fick första vägde jag 67, då var jag jätte-nöjd, vill tillbaka dit...

• Tittski

Japp jag är fet, vägt 140kg som mest och gått ner till 123kg nu...ska ner mera, men väntar på en op som gör att jag inte får gå ner för mycket för fort innan op är över....

• GothicEve

Jag är 167 och väger 69 kg - jag tycker att jag är tjock. Vill gå ner 10 kg - då är jag "normalviktig" för vad som passar min kropp.

• mystiska mamman

Japp, jag är tjock och gravid, dock är jag inte tjock pga graviditet utan för att jag äter fel och tröst äter gärna. (eller rättar sagt gjorde, gick ner tjugo kg innan graviditen, och har gått upp 0 kg än så länge i v17)

• Cloudy
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-02-05 13:03:19 följande:
    75 kg till 168 cm är väl inte "tjock som fan". Obestämd Såvida man inte har Size Zero som ideal, vilket är sjukligt.
    Nej, jag skulle bara skrivit tjock.

36-38 är mitt ideal.
  • poirot

Storlek 38 är vad jag vill ha igen, gillar inte alls att ha 40-42! 

Åsiktsfrihet innebär inte bara att du får tycka vad du vill, det innebär även att jag får tycka raka motsatsen och säga emot dig
  • poirot
    poirot skrev 2011-02-05 16:18:59 följande:
    Storlek 38 är vad jag vill ha igen, gillar inte alls att ha 40-42! 
    I storlek 36 ser jag mager ut så det är inte heller någon höjdare.  
    Åsiktsfrihet innebär inte bara att du får tycka vad du vill, det innebär även att jag får tycka raka motsatsen och säga emot dig
  • Fiyali
    Lalalong skrev 2011-02-05 15:09:05 följande:
    ja, jag är fet. 

Men jag är mindre fet nu än för 4 månader sen. Då vägde jag 135 kg, nu väger jag 105 kg. Men fortfarande monsterfet, absolut!  
    Oh vad duktig du är! Håller själv på med en viktresa! Glömm inte ta foton mellan varven, efter typ 5% viktminskning, det är en bra sporre under tiden att se förändringarna och en kul sak att ha att titta tillbaka på och minnas!
  • Fiyali
    poirot skrev 2011-02-05 16:19:39 följande:
    I storlek 36 ser jag mager ut så det är inte heller någon höjdare.  
    Samma här. Eller jag ser ut som ett skellet eftersom benen sticker ut överallt, även om man är lite mjuk över magen. 38 är en höjdar storlek :)
  • Cloudy

Konstigt det där, när jag har 36 i kläder så är jag inte ens i närheten av att vara benig, skelettig eller överdrivet smal.

Svar på tråden Är du tjock eller fet?