Inlägg från: septbebis |Visa alla inlägg
  • septbebis

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag skulle behöva ett råd från er.

Jag har budat kläder från Budera och det kom idag. Jag är nöjd med kläderna MEN.... de stank inpyrd cigarettlukt! Tycker ni ska ge positivt betyg men skriva det om cigarettlukten eller ska jag ge negativt och skriva det med röklukten?

• septbebis

Ett tillägg: Det stod inget om rökning i säljarens köpvillkor. Hade det stått det så hade jag inte budat eftersom jag inte vill köpa från personer som säljer "inrökta" kläder.

• septbebis

Diwa: Det borde man få ha. ;) Man måste ju varna andra för dåliga köpare/säljare.

• septbebis

Jag lägger mitt i vanliga fryspåsar och försöker pressa ut så mkt luft som möjligt. Sedan tar jag omslagspapper och tejpar till sist med tjocktejp runt om hela paketet. Mina köpare brukar säga att mina paket är inbrottssäkra pga all tejp.

Allt detta pga jag en gång i början när jag sålde, inte hade tejpat ordentligt så paketet hade öppnats lite. Därför tar jag alltid det osäkra före det säkra nuförtiden och tejpar RIKTIGT noga.

• septbebis

"DEt säkra före det osäkra" heter det ju. Borde gå och sova nu. 4 timmars sömn sätter sina spår.

• septbebis

Jag köper mest kläder till mitt yngsta barn (4 månader). Men nu har jag så mkt kläder till henne så jag måste ta en paus i mitt budande.

• septbebis

päron: det är det minsta pris man kan tänka sig att sälja en vara för. *svårt å förklara*

• septbebis

versan: Alla kan inte lämna meddelande till andra banker. Jag kan det tex. inte.

• septbebis

vermilion: har köparen betalat från sitt postgirokonto till ens bankkonto så tar det 3 dagar.

• septbebis

Ni som är portoexperter... Jag har ett paket som ska iväg och det väger 300 gram. I postens portotabell finns "nivån" 250 gr = 4 st frimärken och sen är nästa "nivå" 500 gr = 6 st frimärken. Ska jag sätta på 6 st då? Man kan inte alltså inte sätta på för 27,50?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...