Inlägg från: MayaS |Visa alla inlägg
  • MayaS

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

LM:

Tja jag vet inte riktigt vad du ska göra... hon låter helskum tycker jag...

Snygga byxor förövrigt... det där var ett ställa jag inte visste existerade så jag tackar o bockar för länken.. den lär nog bli användbar

• MayaS

fan fan fan... hade inte fårr en grej som jag budat, vann och betalat... gick in idag för att kolla omdömmen innan jag skulle skicka iväg ett "hatmail" om varför jag inte fått grejen.... upptäcker då att säljaren är avstängd!!!!!

Fan oxå!!!

Känns juh lite lönt att försöka mail o gnälla nu... kan juh inte ens hota med att anmäla till tradera då säljaren redan är avstängd...*suck*

• MayaS

Hej!

Har mailat säljaren nu.. får väl se om jag får nått svar.... e väl knappast troligt men hoppas kan jag juh...

Har faktiskt inget problem med att vare sig sälja eller köpa från Tradera.... detta är andra gången jag har haft problem sedan jag loggade in första gången för ca ... tja länge iaf.. och första gången jag käner mig riktigt lurad... och jag ahr ändå både sålt och köpt en hel del.... Tycker nog att överlag är de flesta som finns på tradera väldigt seriösa...

• MayaS

Har nu fått kontakt med säljaren... tydligen har hon varit bortrest i 3 veckor... men kontaktar man inte köparna o talar om det då??.. så de slipper gå runt o vara orolig... klart att om man väntat på en grej i 3 veckor, försöker maila och inte får nått svar att man ger negativa omdömmen....

Förstår mig inte på hur vissa männsikor tänker...

Iaf så lovade hon att skicka det jag betalat för.... får väl se hur det blir... positivt att hon svarade iaf...

• MayaS

Att skriva i det personliga meddelande rekomenderar jag inte...

Tror att det finns många därute som precis som jag ALDRIG läser personliga meddelande... Är det något viktigt så är det bättre att skriva det direkt i auktionsbeskrivningen eller göra ett tillägg...

Sedan så är det väl så att man har 7 (?) dagar på sig efter auktionens slut enligt traderas regler att höra av sig på.....

• MayaS

Sååås nu har jag lagt ut mitt Tradera-nick i min pres..( e samma där som här ) har iofs inga auktioner ute nu men det kommer under våren... tänkte lägga ut min dotters kläder... har nog en hel del från 122... men måste få tummen ur R**a först
    Är totalt värdelös på att sortera kläder... o när jag väl gördet så hamnar det i en låda eller påse o där får det sen ligga.... måste skärpa mig!!!

Har fortfarande inte fått mina grejer från den säljaren som blivit avstängd och som lovade att skicka dem iaf... *suck*

• MayaS

Jag har lite den mentaliteten när jag köper... det är begagnat och man kan inte begära förmycket... jag har juh inte betalat så mycket för det heller... men överlag så har jag varit oerhört nöjd... fick hem ett paket senast i dag med ett par hängslebyxor, t-shirt och ett par tossar som jag inte gav allvärlden för som ser helt nya ut... i stl 56... då blir man glad!! visst bebisar sliter inte så mycket på kläder men iaf...

• MayaS

Diwa:

Va hemskt!!!

Ska du åka på tull o sånt när du köpt grejer från tradera... tycker det låter konstigt...

Örhängena ska du givetvis reklamera... e juh inte ditt fel att de gått sönder...

• MayaS

Diwa:

Men va fan!! ops ursäkta språket... Varför säljer man grejer på tradera som blir skickade från Thailand?? Framgick det inte i auktionen?? Jag hade mailat säljaren omedelbart med ett riktigt hatmail... så får det väl ändå inte gå till... alla avgifter o dyl ska juh framgå i auktionsbeskrivningen!

Usch sånt gillar jag inte.... det är juh falsk marknadsföring.

Hoppas att det löser sig för dig och att dina köpare "uppför" sig..*S*

• MayaS

Versan:

Det stämmer inte... var kontakt med tullen om just det och de säger att det är värdet på varan som bestämmer Hur mycket det ska tullas och inte varans skick eller ett visst värde. Enligt den jag var i kontakt med så finns det inte något minimum värde som man kan handla för utan att det riskera att tullas om varan kommer utefrån EU.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...