Inlägg från: MayaS |Visa alla inlägg
  • MayaS

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Felicia6:

Ta det lungt!!

Jag blir inte arg för att det blir skickat från ett annat land!! jag blir arg för att det evt inte framkommit i auktionen... var tydligen inte tydlig nog.

Och när jag säger Hatmail så menar jag helt enkelt att gnälla.. varken mer eller mindre vilket ni givetvis inte kan veta...

• MayaS

Versan:

Ang gåva så har du rätt det behöver man inte tulla för men då måste det stå på paketet.. gör det inte det så kräver de tull...

• MayaS

www.bussgods.se

Där står all info... är väldigt enkelt egentligen... du packar varan lämnar in det på ett inlämningsställe i din närhet, betalar o sen går det iväg...

• MayaS

Jupp finns både 50-öres frimärken och 1 kr frimärken...

• MayaS

Hej tjejer.

Har ett minimalt problem... *S*

Har köpt ett begagnat startpaket med bebykläder i stl 50/56.. såg jättefint ut..

Fick hem det igår och vid första anblicken så tyckte jag att det såg så väldigt smått ut.. hade inte tid att kolla då men idag tog jag fram en body i samma märke som jag precis har köpt OCH tvättat och det skiljer rätt mycket i storlek... alltså det jag har köpt ÄR för litet... måste ha krympt under en tvätt när säljaren tvättat... det jag högst kan använda det till är att ge det till dotterns dockor...

Förstår juh att jag kanske inte ska sätta negativt omdömme men samtidigt tycker jag att det är lite falskt att sälja kläder som har krympt så pass mycket som dessa har.

Vad hade ni gjort?

• MayaS

Hej igen!

har inte förmått min att kontakta säljaren än.. har om jag ska vara ärlig inte haft tid...
    Tänkte inte gnälla som så.. ej heller ge negativt... tänker inte ens skicka tillbaka kläderna, min dotter kan som sagt få dem till sina dockor så det kommer juh nått gott utav det iaf.

Men funderar ändå om man kanse skulle nämna det för säljaren iaf.... blir juh ändå lite besviken eftersom de är väldigt små.... ärmarna är exempelvis inte mindre än 4 cm kortare på varje sida och över 5 cm kortare i grenen... som sagt jag har kollat med en likadan body i samma märke, i samma storlek som även den har varit tvättad...

• MayaS

sjuttio:

Beror oftast på säljaren... men för det mesta så får man ett bankkontonummer som man får sätta in pengarna på i förskott och när säljaren ser att pengarna kommit in så skickade H*n varan.

Vissa säljare erbjuder att man kan betala via payson.

Tror att det är rätt sällan som postförskott används.

• MayaS

det räcker med att paketet är över 3 cm högt...

• MayaS

Änglatuss:

Du får maila tillbaka till säjaren o säga att det blivit nått fel, att du vann en body för 20 kr inte för 57 kr samt att en body absolut inte kostar 33 kr att skicka.

Du har inte bjudit på nått annat för 57 kr, så att det blivit ihop blandat... eller att det evt är samfrakt.. jag menar att du bjudit på flera saker som du vunnit från samma säljare..*spekulerar*

• MayaS

Nä men då e det bara att mail tillbaka o säga att nått blivit fel..

Jag kollade säljarens avslutade auktioner och däri är ett set tröja + byxor som hon har sålt för 57 kr... troligtvis så har hon skickat fel mail till fel person...

• MayaS

Va!!! DET har jag aldrig hört förr.... näää nu går det bara för långt... jag hade ringt postens kundtjänt o frågat vad detta är för något.... det kan bara inte stämma!!!

• MayaS

Nej så får de inte göra vad jag vet... ett frimärke kostar 5.50 inte mer eller mindre... i en närbutik så köper de frimärkerna av psoten men får räkna bort momsen som alla andra... tror verkligen inte att detta är lagligt att göra på så sätt att höja med 50 öre... även detta skulle jag frågat om på posten..

• MayaS

Ops... skulle aldrig vågat att bjuda på nått sånt själv... är juh att säga "lura mig"... jaja..

Tror nog att det ska betalas via payson med garanti... alltså pengarna släpps inte förrens köparen godkänt varan.

• MayaS

Jag personligen lämnar ALLTID omdömme... det är inte alltid som jag ger någon kommentar dock men omdömme alltid.

Men tyvärr är det inte alla som gör detsamma, har upptäckt att det ligger runt 50%, verkar som om att antigen ger man alla omdömmen eller så ger man inte alls... kanske fel men så har fått för mig att det är.. känns som det iaf.

• MayaS

Rent personligen så gillar jag absolut inte reservetionspris.... bjuder _aldrig_ om jag ser att det finns.... Tycker att det är bättre att då hellre lägga ett högre utgångspris, men det är min personliga åsikt...

• MayaS

För min del anser jag att det är mer lurendrejeri..... de flesta som använder sig av reservationspris börjar auktionen på ett väldigt lågt "lockpris" och sedan så har de ett högt reservationpris så för att överhuvudtaget kunna vinna auktionen så måste priset trissas upp... ruskigt irriterande... som sagt _jag personligen_ gillar det inte alls!!

• MayaS

ja då är inte budet högt nog och den som budat vinner inte grejen... utan MÅSTE om man vill ha den lägga ett nytt bud... när budet är högt nog ändras texte till "reservationspris uppnådd"

• MayaS

Jag personligen tycker att en frist på 3 dagar är alldeles för kort... visst 5-7 dagar är helt ok men om jag inte misstar mig helt så står det i Traderas regler att man har 10 dagar på sig att få kontakt ang betaltning mm. Men det kan juh iofs ha blivit ändrat.
    Jag handlar en del på tradera men jag läser inte mina mail varje dag helt enkelt för att jag inte har tid. Råkar man då på en säljare som endast har 3 dagar som tidsgräns är det bäddat för trubbel från start. Näää jag tycker faktiskt att det är dålig service men det är jag.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...