• Diwa

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

fick telefon

har beställt plånböcker...

kan jag verkligen skriva second hand då?
    tänk om de öppnar och kollar...?
    Gåva kan jag nog inte heller våga skriva för om jag har rätt ligger en faktura i paketet så öppnar det faller det med

• Diwa

Måste dessutom rekommendera blocket jättevarmt...

Skulle man råka ut för en säljare som krånglar så är de supersnabba att hjälpa till, trevliga och gör allt de kan för att få till ett bra avslut...

min säljare är nu spärrad från blocket och alla hennes annonser raderades samt att om hon inte fixar till affären så hjälper de mig att komma till en uppgörelse...

kläningen såldes som nyskick och den är jättetrasig

så nu får vi se hur händig jag är med nål och tråd...

• Diwa
    är två stycken...

har mailat säljaren för att få råd om hur jag ska göra men han ahr itne svarat än

*morr* kan inte stava heller

har mailat säljaren och han har inte svarat än
  • Diwa

jupp har mörkt vid tangent bordet så jag har gett upp att kolla där vad jag skriver så jag skriver mest på känn och skriver i flygande huj dessutom nästan lika fort som jag tänker ut vad jag ska skriva och sen orkar man itne lusläsa innan man hivar ut dem heller...men typiska fel jag gör blir när jag skriver inte och kanske osv osv

ööö meninte nu tydligen märker att när jag funderar så skriver jag rätt men så fort jag slappnar av blir det fel

• Diwa

*asg*

syns tom i inlägget vad jag menar...

har skrivit fel när jag skrev snabbt och sen började jag fundera på vad jag brukar skriva fel på och då blev det rätt

• Diwa

apropå frakten..skrymmande kostar 11 för A post 10 för B post

• Diwa

Miim: ett tips kan vara att undvika att lämna det över kassa...går det ner i deras gula lådor är det inte skrymmande

• Diwa

Ewis:

jupp tradera har gått utför faktiskt...för ett år sen så var det bättre service och bättre koll

men så fort din betalning gått iväg kan du skicka kopia av betalning så öppnar de för dig igen...

det gäller att hålla koll på sina fakturor där inne för det går undan och är svårt att hålla koll när man inte får en räkning utan själv måste hålla koll på vad man ska betala och när...

smart kan vara att maila dem som budat på dina auktioner och förklara anledningen till att auktionen stängdes så du ger dem chansen att vara med i leken igen

Det där händer alla nån gång(tror jag råkat ut för det tre gånger )
    En gång kraschade datorn, en gång dog telefonen(och då dör internet) och en gång "glömde" jag det

fast jag hade iofs inga öppna auktioner då

• Diwa

jefa: du får räkna med ett par tre dar innan du får svar från dina köpare förutsatt att du lämnat uppgifter på hur de betalar till dig...oftast svarar de inte förrän de betalt...

den femtonde varje månad bryts det på tradera....så nån gång runt den 15:e februari kan du kolla under dina avgifter och fakturor: obetalda fakturor så ser du vad du ska betala

"Faktura skapas den 15:e i varje månad, under förutsättning att dina pågående avgifter uppgår till 50 kr,
    eller är äldre än tre månader och uppgår till minst 15 kr. Om den 15:e infinner sig på en helgdag eller lördag,
    skapas fakturan vardagen före. När fakturan skapas skickas även ett e-mail till dig med all information
    ang fakturan. OBS! Om du av någon anledning inte fått e-mailet innan den 20:e den aktuella månaden,
    ska du logga in på Tradera och se om de finns någon faktura som är obetald. Din faktura hittar du då
    under knappen ?Obetalda fakturor? nedan."
    www.tradera.com/regpayment/avgifter.aspx

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...