• Neno

Var ställer ni torkställningen?

Jag blir gaaalen!

Är så trött på denna torkställning, eller ännu värre, dessa torkställningar som ALLTID står framme!
    Med barn blir det mycket tvätt och då tvätten äntligen torkat och det är dags att ställa undan torkställningen ja, då måste man tvätta igen och måste fortsättningsvis ha ställningen framme. Detta resulterar i att den står framme konstant.

Så..VAR ställer ni er torkställning när ni hängt upp tvätten?

Jag har bott i eget hus, lägenheter men aldrig hittat en bra plats för den. Vill ju helst inte att den ska synas och skulle jag bygga ett nytt hus idag skulle jag definitivt bygga en så stor tvättstuga att det ryms flera utvecklade torkställningar där utan att de blir i vägen!

Så, finns det fler med detta problem? Eller har ni några smarta lösningar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var ställer ni torkställningen?
  • sandslott

Vi har en sån torkställning på höjden.. den ställer vi in i duschen och drar för draperiet. Borta! ;)

Bara att lyfta ut när vi duschar, sen in med den igen. Perfekt.

• Neno
    sandslott skrev 2011-02-08 12:56:15 följande:
    Vi har en sån torkställning på höjden.. den ställer vi in i duschen och drar för draperiet. Borta! ;)

Bara att lyfta ut när vi duschar, sen in med den igen. Perfekt.
    Ja det låter ju smart. Men ryms det lakan och större saker på den också?
  • SVejsan

Har torkrum i villan med uppspända linor , där vi också har en avfuktare . Där står torkställningen! Och den syns inte av misstag - man måste med vilje gå och stirra på den

• Little Ms Chatterbox

Vet inte riktigt vad jag ska rösta, mina har en tendens att vandra runt lite
    Länge hade jag dom i matsalen Var så sällan vi var där så tyckte det var en bra plats. Sen blev matsalen ett lekrum och känndes lite farligt att ha torkställningar där. Då åkte torkställningarna upp till ett badrum som hade avstannat i renoveringen, sen utanför badrummet i hallen och den andra ställningen inne på dotterns rum, hon sov ens inte där. Från och till har torkställningarna stått i vardagsrummet.
    ÄNTLIGEN har vi köpt en torktumlare! 4barn och 2 vuxna gör en del tvätt.
    Första veckan med tumlare tvättade vi i snitt 4-5 maskiner om dagen, tumlade allt. var så skoj att bara behöva vika och slippa att hänga upp. Ända tills det blev lakanens tur. Dröjde lite innan jag tog tag i den högen så när jag började rota i tvättkorgen så var det långa korvar som hade snurrat och knytit sig med varandra. Lakarna såg ut som dragspel allihopa. Fick stå och stryka som bara den för att det skulle gå att vika ihop snyggt.
    Jag gillar att stryka men har ofta ont i kroppen så jag kunde knappt gå eller alls röra mig efter det. Så nu kommer nog torkställningarna fram när det är dags för lakantvätt iaf.

• Kazeer

Annat.

När vi flyttade för någon månad sedan, glömde vi torkställningen i vårt gamla hus och det har inte blivit av att jag köpt en ny. Och till min stora förvåning klarar jag mig utan den. Jag hänger tvätten i torkskåpet men kör inte igång det. Frottéhanddukar torktumlar jag.

I vårt förra hus stod torkställningen nästan alltid i vardagsrummet och det var inte särskilt kul ... eller snyggt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Helle333
    Neno skrev 2011-02-08 12:50:39 följande:
    Jag blir gaaalen!

Är så trött på denna torkställning, eller ännu värre, dessa torkställningar som ALLTID står framme!
    Med barn blir det mycket tvätt och då tvätten äntligen torkat och det är dags att ställa undan torkställningen ja, då måste man tvätta igen och måste fortsättningsvis ha ställningen framme. Detta resulterar i att den står framme konstant.

Så..VAR ställer ni er torkställning när ni hängt upp tvätten?

Jag har bott i eget hus, lägenheter men aldrig hittat en bra plats för den. Vill ju helst inte att den ska synas och skulle jag bygga ett nytt hus idag skulle jag definitivt bygga en så stor tvättstuga att det ryms flera utvecklade torkställningar där utan att de blir i vägen!

Så, finns det fler med detta problem? Eller har ni några smarta lösningar?
    Våran torkställning har faktiskt hamnat i vardagsrummet precis intill fönstret. Vi har ett rätt stort vardagsrum och där den står nu är enda stället den inte står ivägen. Förr hade vi den i hallen men hallen är visserligen lång men den är inte särskilt bred. Så det var drygt att knö sig förbi torkställningen varje gång man skulle igenom hallen.
  • JosefineK

Under vinterhalvàret i gàstrummet (som dock snart blir bebisrum) sedan under vàr och sommar brukar jag ha den pà balkongen pà baksidan som vi inte anvànder. Till nàsta vinter ska vi montera en hissupphàngningsanordning i det badrum som anvànds minst och dàr àven tvàttmaskinen stàr.

• Cecese

Vi har en i vardagsrummet, en i bastun och en i förrådet.

• Empiiis

Vi har den i vardagsrummet.
    Visst det är fult men det gör ju också att det luktar gott heheFlört

Hade vi haft plats i sovrummet hade den fått stå där.

Där jag bodde innan hade vi en tvättställning ovanför badkaret som gick att hissa upp. Jättepraktiskt, bara att dra för skynket om man inte ville se tvätten. nackdelen var att vi ofta fick sitta ner och duscha.

Svar på tråden Var ställer ni torkställningen?